pas afgestudeerd, kinderwens en (nog geen) baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door maja82, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zijn er meer die in die situatie zitten?
    Ik heb sinds kort mijn hbo diploma gehaald en tijdens de studie zwanger geworden en een dochter gekregen. Nou hebben mijn vriend en ik weer een kinderwens, het lijkt ons leuk om 2 vrij vlot op elkaar te krijgen (als het lukt ;) )
    We vinden het alleen ook best spannend. Ik ben nu namelijk werkzoekende en dat maakt het allemaal wat onzeker. Wat als ik een baan vind en net zwanger ben? Of zwanger ben en ga solliciteren? Of een rotzwangerschap heb waardoor ik misschien bij mijn nieuwe baan niet volledig kan functioneren? (was bij de vorige flink ziek, later harde buiken en rugklachten).
    Op zich redden we het redelijk financieel als er een 2e bij komt en ik heb nog geen werk. Het wordt wel krap maar moet lukken.
    Maar straks ben ik 27 en heb 2 kids en nog niet gewerkt, maakt dat de kans op een baan niet kleiner?
    Al met al vragen waar we het antwoord niet op weten en ook niet zullen weten. Maar de kinderwens is er en we zien het wel. Ik blijf solliciteren en ik hoop op een leuke baan. Ideaal zou zijn dat ik snel werk vind, een paar maandjes kan werken om me te bewijzen en dan zwanger raak. Maarja, zoiets kan je niet plannen he ;)

Zijn er meer meiden die zich hier in herkennen en hoe denken jullie erover? Of wat zijn jullie ervaringen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja ik herken het.

Wat je kunt doen is gewoon gaan voor een kindje en daarnaast vrijwilligerswerk in jou afstudeerrichting zoeken.

Ik ga straks iets voor mezelf beginnen ( ik ben bijna afgestudeerd). Maar mocht dat niet lukken ( daar ga ik absoluut niet van uit) dan ga ik ook eerst vrijwilligersfuncties doen.

Ten eerste vragen ze daar vaak geen ervaring,
    Ten tweede je doet ervaring op.
    Ten derde het staat goed op je CV
    Ten vierde, en de belangrijkste, vaak kom je zo aan een hele leuke baan in jou vakgebied.

Je zit dicht op het vuur zeg maar.
    Zo heeft mijn moeder het gedaan. Ze is bij de vrijwillige brandweer gegaan en nu werkt ze als senior adviseur bij verschillende gemeenten.

Ik heb Bestuurskunde gestudeerd en ik zal zeker ( als mijn zaak niet zou gaan lopen) een vrijwillige bestuursfunctie zoeken.

En als je het zo kunt redden financieel, prima toch. Ook al is het krap.

Deel Deze Pagina