Wil even frustraties kwijt

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door vrouw27, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouw27

vrouw27 Lid

22 aug 2008
    55
    0
    0
    ok, ok iedereen had me al gewaarschuwd niets te zeggen over de zwangerschap tot ik m'n contract had getekend maar er was me al zo vaak verzekerd (ook per mail) dat het wel goed zat met de verlenging en ze heel tevreden waren dat ik dacht dat het wel goed zat en het niet heel netjes vond het zo lang geheim te houden.... valt dat even tegen :(

Heb nu ineens een slechte beoordeling, geen vaste dienst maar een jaarcontract (stond in de mail natuurlijk niks over soort verlenging :evil: )en hoge doelstellingen die ik me niet zie halen in die 4 maanden tot m'n verlof dus waarschijnlijk kan ik daarna alsnog vertrekken.

Ben nu heel erg gedemotiveerd, wilde even klagen...
    Ervaring, tips?

vrouw 27

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wow, die had je niet zien aankomen!

heb je al een gesprek aangevraagd waarom ze nu ineens zo anders doen dan voor je mededeling?

ik heb er -gelukkig voor mij- geen ervaring mee, maar wil je sterkte wensen.
    zou een gesprek vragen op korte termijn en aangeven dat je dit niet had verwacht, en hoe dat ineens zo kan.
    succes!

enne... proficiat met je zwangerschap. gaaaaffff! :)

3. vrouw27

vrouw27 Lid

22 aug 2008
    55
    0
    0
    Hoi Lien,

Klopt, ik ben erg teleurgesteld, helaas is m'n leidinggevende wat weinig op kantoor dus heb ik nog geen gelegenheid gehad hem dit duidelijk te maken.
    Een nachtje slapen heeft me er wel van overtuigd dat de kleine op de 1e plaats komt voor mij, ik ga me niet kapot werken tot m'n verlof en daarna zo snel mogelijk weer aan het werk in de hoop te mogen blijven. :(
    We zien wel wat de toekomst brengt, dan vind ik wel weer wat anders :)

groeten, vrouw 27

4. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik wil je aanraden om een gesprek te hebben met een arbeidsrecht advocaat. Wat zij doen mag absoluut niet! Een briefje van een advocaat kan aan de ene kant de zaak wel verder op de spits drijven, aan de andere kant is het toch al voor je verpest en kan het alleen maar beter worden. Soms doet zo'n brief al wonderen..

5. vrouw27

vrouw27 Lid

22 aug 2008
    55
    0
    0
    Bedankt Caro,

Ik heb wel een mailtje gestuurd naar een juridisch adviseur maar verwacht er weinig van, o.k. de intentie is het hele jaar uitgesproken en staat in m'n huidige contract enz maar de economie gaat natuurlijk slechter en dat kunnen ze heel makkelijk aanvoeren als een reden om wat voorzichtiger te zijn. Als ik lees dat 30% van de vrouwen na aankondiging van hun zwangerschap helemaal geen verlenging meer krijgen en daar niks aan kunnen doen.... :(
    Werkgevers zijn gewoon (piep) op dit punt!

groeten, vrouw 27

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dat werkgevers niet blij zijn met een zwangerschap begrijp ik nog wel als een medewerker ineens 50% minder wil werken, dat kost hun uiteindelijk gewoon geld, maar ze weten dat het eraan zit te komen op het moment dat ze vrouwen in een bepaalde leeftijd aannemen.

Als ik jouw was zou ik er niet teveel moeite in steken, als ze je kwijt willen gebeurt dat toch wel en is het verloren energie (denk ik). Lekker genieten van de zwangerschap en na je verlof zie je wel weer toch?

7. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    mijn contract liep begin augustus af ..
    2 maanden voor augustus vertelde mijn bedrijfsleidster dat ik me geen zorgen hoef te maken dat me contract gewoon verlengt werd ..
    in die 2 maanden is daar zoveel gebeurt dat we een ander bedrijfsleider gekregen hebben..
    en ja toen werd mij verteld dat ik geen verlenging kreeg...
    en in plaats van mij was er al een nieuwe full timer aan genomen die ik met hulp van collega's moest gaan in werken 2 weken voor dat me contract af liep..
    en je kan er niks tegen doen..
    nu heb ik er al vrede mee.. maar het is toch heel raar dat dat zomaar kan ...

8. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik werk volgens een flex-contract.. en deze loopt eerst precies tot de dag waarop mijn verlof begint.. voor mij is het tot het laatste moment in spanning zitten of het contract wordt verlengd of niet. Ik heb nog geen beoordeling gehad, en hoewel mijn baas zei dat ik me er niet te veel zorgen om moet maken.. eerst zien en dan geloven! Maar, anyway.. ik heb zoiets van, okey, mochten ze van me af willen, dan ga ik na mijn verlof vrolijk op zoek naar een andere baan..

9. vrouw27

vrouw27 Lid

22 aug 2008
    55
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Het kan altijd erger heb ik al gelezen, ik ben tenminste nog 1 jaar onder de pannen en de kleine is dan al een half jaar als het contract afloopt dus mocht ik weer moeten gaan solliciteren dan kan dat ook.
    Ik had juridisch advies gevraagd en geen verassing: er is niks aan te doen. Gek he, dat vrouwen in nederland weinig loyaal aan hun werkgever lijken.........
    Allemaal heel veel succes, ik heb wel besloten er geen dag minder verlof door op te nemen, die 1e tijd moet draaien om je kind en niet om je werk!

groetjes, vrouw 27

10. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey vrouw27

Heel goed dat je het positief bent gaan bekijken. Je hebt gelijk hoor, hadden ze je een contract voor onbepaalde tijd beloofd, dan kunnen ze nog steeds van je af. Dus klagen heeft echt geen zin en zeg nu zelf, wil je ruzie op de werkvloer? Want dan hebben ze sowieso een reden om je contract volgend jaar niet te verlengen.
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een verlenging voor een jaar met als notitie dat ze eerst willen weten hoe ik uit de zwangerschap kom. Bout reden natuurlijk, maar ik heb tenminste nog mijn baan! Daar ben ik enorm blij om en ik zal ze na de bevalling eens een poepie laten ruiken ;)
    Ik kom gewoon knetter hard terug!

Lang leve de werkende vrouw! Of niet soms :D

Succes met de zwangerschap!

Deel Deze Pagina