Ontslag

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Berber74, Sep 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berber74

Berber74 Lid

Apr 17, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 4 weken geleden weer begonnen na mijn zwangerschapsverlof. Het bedrijf waar ik werk wordt opgeheven en wij krijgen collectief ontslag. Op 15 juli is daar dioor UWV een bevestiging van gestuurd naar het bedrijf en dat alles voldoet.
    nu hoor ik dat ik als medewerker zelf thuis een brief zou moeten ontvangen, klopt dat want tot op heden heb ik nog niets ontvangen.

Met vriendelijke groet,
    Berber

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Berber74,

Vervelend om te horen dat je zo vlak na je zwangerschapverlof vanwege bedrijfseconomische reden je baan verliest.

Als een werkgever bij UWV een ontslagvergunning aanvraagt word je als werknemer ook door UWV ingelicht.

Je hoort (in ieder geval) twee keer bericht van UWV te krijgen:

- Na UWV de aanvraag van de ontslagvergunning van de werkgever heeft ontvangen
    - Nadat UWV toestemming voor het ontslag en de ontslagvergunning heeft afgegeven.

UWV geeft alleen aan dat je werkgever je mag ontslaan maar niet of je daadwerkelijk ontslag krijgt.
    Verdere berichtgeving over het ontslag ontvang je van je werkgever.

Mis je brieven van UWV of heb je aanvullende inhoudelijk informatie nodig?
    Je kunt dan het beste contact opnemen met de Arbeidsjuridische dienst van UWV.

Actuele informatie over de procedure bij een ontslagvergunning vind je op deze pagina.

Ik wens je sterkte met je situatie.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page