Morgen is het 7 weken geleden dat ik ben bevallen van een gezonde dochter. Twee weken na haar geboorte kwamen ze er in het ziekenhuis (na een CT scan) achter dat ik een abces heb bij mijn rechter eierstok. Ik heb toen bijna een week aan een infuus met antibiotica gelegen en daarna nog een week tabletten geslikt. Ontstekingswaardes waren daarna 25 (moet 20 zijn) en ik hoefde niet terug te komen. Kreeg ik meer pijn of koorts, dan moest ik aan de bel trekken. Afgelopen weekend werd de pijn weer erger, dus vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest. Op de echo is het niet goed te zien. Enige optie is kijken met een kijkoperatie. Maar dat wilde ze niet zomaar doen, omdat er een kans bestaat dat ik dan 1 eileider en eierstok kwijt raak. Nu moet ik het een maand aanzien en als ik dan nog pijn heb en het zelf niet te doen vind (ook met 2 kleine kinderen), dan word ik waarschijnlijk alsnog geopereerd. Nu loop over 3 week mijn bevallingsverlof af. Ik heb 4 weken extra bevallingsverlof (onbetaald) aangevraagd en daarna 3 weken vakantie. Dus eigenlijk hoef ik pas 26 september weer te werken. Als ik nou over 3 weken nog steeds pijn heb en dus niet zou kunnen werken (als ik die extra 7 weken niet had), kan ik dan de ziektewet ingaan, zodat ik die weken nog te goed hou? Ik hoop natuurlijk dat de pijn snel verdwijnt en ik niet geopereerd hoef te worden.
Ik zou me ziekmelden bij de werkgever. Dat is de enige optie om niet je eigen dagen te moeten inleveren. Het is niet alsof je met deze pijn lekker aan het genieten bent van je dagen. Dat ziekmelden zou ik overigens wel nu al doen en met een doktersverklaring.
Wat Valenti al zegt, je kunt je het beste nu al ziek melden en daarnaast zou ik contact zoeken met je werkgever. Ik zou overigens geen dokterverklaring meenemen naar je werkgever. Het gaat hem in principe niets aan waarom je ziek bent. Nu kun je het hem natuurlijk prima vertellen, maar medische gegevens overhandigen zou mij een stap te ver gaan. Als daar sprake van moet zijn, kan dat het beste via een bedrijfsarts.
De eerste dag na je bevallingsverlof dien je je ziek te melden Je wg mag dan niet onbetaaldverlof en vakantiedgn in rekening brengen