Reiskostenvergoeding doorbetaald

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Juli2009, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik krijg rondom de 200,- aan reiskostenvergoeding p.m. Nou was ik er vanuit gegaan dat dat stopgezet zou worden tijdens mijn verlof (lijkt me logisch ook) maar dat blijkt dus niet het geval...... Ik kan er niets over vinden in mijn contract of op het internet dus misschien dat hier iemand weet hoe het precies zit? Ik heb nl weinig zin om straks een paar honderd euro gekort te worden als ze op mijn werk wakker worden..... maar om nou te gaan bellen met P&O vind ik ook weer een beetje te veel van het goede :D

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Ik denk dat ik toch maar even zou bellen want mij lijkt ook dat reiskosten niet doorbetaald worden als je niet werkt. Kun je beter even navragen als dat je straks idd gekort wordt.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

volgens mij worden die niet doorbetaald hoor.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hangt af van de arbeidsvoorwaarden in jouw bedrijf. Het hangt er ook van af of jouw reiskosten ook echt 0 zijn in je verlof; misschien heb je een OVkaart die je niet even stop kunt zetten voor een paar maanden? Dan zou jij met de kosten zitten, da's ook niet reëel.
    Ik heb een leaseauto en die hou je ook gewoon tijdens je verlof; dat contract kan niet voor een paar maanden opgeschort worden.

Ik zou je één van deze dingen aanraden: of nu al navragen bij P&O, of niets zeggen maar dan wel het geld apart zetten. Als je het dan terug zou moeten betalen dan heb je het tenminste nog. Mij lijkt het eerste wat eerlijker naar je werkgever.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ze mogen je 1 maand nadat je met verlof bent gegaan doorbetalen, maar langer niet.. Anders krijgt je baas problemen bij een eventuele controle van de belastingdienst. (ik werk op een loonadministratie)

6. Maia

Maia Niet meer actief

het is idd vaak zo dat je de maand dat je "ziek" geworden bent (zwangerschapsverlof valt hieronder in principe) en de maand daarna wordt doorbetaald en dan stopgezet. Vaak krijg je ook de maand nadat je weer bent gaan werken je nog niets krijgt, pas weer de maand daarna, dus dat compenseert elkaar. Maar zeker weten doe j ehet toch echt om p&o te bellen.

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Aha, dank jullie wel!!! Ik rij altijd met mijn eigen auto naar mijn werk en krijg daar dus reiskostenvergoeding voor. Dan ga ik toch maar even bellen met P&O dat er iets niet helemaal goed gaat, ik heb geen zin in gedoe achteraf...

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Idd gewoon even bellen want anders loop je kans dat je straks fijn even al dat geld terug mag betalen.

9. marjan77

marjan77 Bekend lid

ik heb destijds ook mijn reiskostenvergoeding doorbetaald gekregen. ik reis met eigen auto en er wordt uitgegaan van 3 dagen in de week naar het werk. vond het ook vreemd. ben er ooit achteraan gegaan en heb er oook nooit iets van gehoord. hoop stiekem dat het deze keer ook zo gaat. bij gaat het om ongeveer 50 euro in de maand.

10. marjan77

marjan77 Bekend lid

Oeps, ooit moet dus NOOIT zijn, wel een verschil.....

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het is precies zoals Maia en Anneke zeggen: de maand waarin je zwangerschapsverlof ingaat en de daaropvolgende maand mogen de vaste reiskostenvergoeding doorbetaald worden. Daarna mag de doorbetaling pas weer ingaan in de maand volgend op de dag waarop je weer begint met werken.

Bijvoorbeeld: je gaat op 14 juni met zwangerschapsverlof. De vaste reiskostenvergoeding mag doorbetaald worden over de maanden juni en juli. Stel dat je op 14 oktober weer begint met werken, dan mag de vaste reiskostenvergoeding pas weer uitbetaald worden in de maand november.

Succes!
    Josien

Deel Deze Pagina