Ontslagen en toen toch maar niet. Wat zou je doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nuage, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou echt niet terug gaan naar je ex werkgever hoor, laten ze het lekker bekijken!! Ze hebben jou ontslagen en nu willen ze even gebruiken om hun probleen op te lossen. Ik kan hier echt heel pissig over worden hoe sommige mensen behandeld worden!!

Maar goed, de keuze is natuurlijk aan je zelf, ik zou in ieder geval niet zo met me laten sollen.

Weet je al wat je gaat doen?

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat ik gewoon zeg dat ik het ga doen, en dan bekijk ik gewoon hoelang dat goed gaat. Dat lijkt me het eerlijkste. Op dit moment loop ik al enorm slecht, dus hoelang dat gaat zijn weet ik niet, maar dat zien we dan wel.

Ik vind nog steeds uit principe dat ik dan eigenlijk hun probleem ga oplossen terwijl zij mij als oud vuil behandelen. Maar er komt een kindje aan en dan moet ik toch daarvoor kiezen. Dat betekent gaan voor het extra geld en mijn trots maar even laten voor wat het is.

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Okee, nou fijn dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen.

Hopelijk kan je nog een paar weekjes werken!!

Succes en sterkte.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja en als het niet meer gaat dan krijg ik vanuit de ziektewet gewoon 100% uitbetaald. Dat is toch even anders dan de WW ;) Dus in dat opzicht is het gewoon slimmer om het nog even te proberen en als het niet meer gaat jammer dan.

5. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Nuage, je bent een beter mens dan ik!

Ik had ze hun eigen probleem op laten lossen!

6. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet je wat ik zou doen (maar daar moet je het type voor zijn :p), ik zou de baan nemen, en me dan volledig ziek laten schrijven. Op die manier heb je toch 100% van je verdiensten verzekerd plus heb je het bedrijf ook nog een lor gedraaid. Zoals je zegt, je bent toch geen speelbal! Wat denken ze wel niet. heel respectvol. Omdat ik zelf fiancieel niet zo breed zit snap ik goed dat je misschien ook twijfelt om die reden.. maar met mijn 'truc' heb je dat probleem niet. je VK zal je ws heel simpel ziekmelden.. dat is niet zo moeilijk...

7. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    o sorry ik zie dat je dit al gaat doen (of gedeeltelijk) maar idd je bent een beter mens want ik zeg gelijk afzeggen die boel (ziekmelden) vooral omdat ze zelf een hele domme ' fout ' maken als ze het zo ' slim ' willen spelen. Lekker in het gezicht spugen meid, ga jezelf niet pushen. je zegt dat je nu al erg veel last hebt dus ik denk dat je beter direkt in de ziektewet kunt gaan. Ik ben ook bang dat als je als uitzendkracht werkt ze gaan zien dat je toch wel erg moe bent enzo en dat ze dan je alsnog volgende week ontslaan en dan ben je alsnog het haasje. Maar als je je NU ziekmeld (lees: bel VK, maak afspraak en zeg dat je echt niet meer kan, harde buiken etc weeet ik het allemaal) dan kunnen ze je niet meer uit de ziektenwet gooien en kunnen ze je ook niet meer ontslaan (voor nu). Dus... succes ermee!! maar wees niet te lief, dat verdienen ze echt niet!!!

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Normaal ben ik niet van de oplossingen van ziekmelden terwijl het nog niet nodig is, maar in deze wel!!! Laat ze lekker de *** krijgen daar! Bah! Dat werkgevers met zichzelf kunnen leven door zo om te gaan met hun mensen. Alles voor de centen, maar de mensen zijn niet belangrijk..

Succes ermee meis!

Deel Deze Pagina