Op 18 januari had ik een sollicitatiegesprek. Ik was toen 8 weken zwanger en ik heb niets gezegd daarover. Gewoon omdat ik nog maar 8 weken was, en omdat ik niet verplicht was wat te zeggen. Vorige week gehoord dat ik de baan gekregen heb. Ik kan niet echt blij zijn, omdat ik hen eigenlijk voorgelogen heb. Moet het straks wel een keer vertellen, maar ik zie zo tegen het moment op. Heb er gewoon nachtmerries van! Ben echt bang dat ze me er meteen uitgaan gooien, als ze het horen. Wilde dit gewoon even van mij afschrijven. Groeten van Friezin
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ze mogen geen vooroordelen over je hebben omdat je zwanger ben. Dus het is juist goed dat je niks vertreld heb. Enne je kan het net zo goed niet eens weten Zeg het zo snel mogelijk, of wacht totdat je je proeftijd voorbij bent en vertel gewoon eerlijk dat je zwanger bent en dat je er moeite mee heb omdat je het niet echt eerlijk vind. Succes.
Ik zou zeggen: GEFELICITEERD met je nieuwe baan! En ja, je gaat het binnenkort toch wel vertellen. Grote kans dat ze je gewoon feliciteren hoor, want vrouwen kunnen nu eenmaal zwanger worden. Probeer in elk geval wel lekker te genieten van je zwangerschap EN je nieuwe baan! Wanneer kun je beginnen? Groet van Kiki PS ik zat 1,5 jaar geleden in precies dezelfde situatie, en sinds vorige week is mijn contract omgezet naar een vast dienstverband.
ik heb bijna hetzelfde meegemaakt. ik heb uiteindelijk in mijn proeftijd verteld en werd indd gefeliciteerd. dussuh laat het los. gefeliciteerd en geniet van je nieuwe baan
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik wist pas in mijn proeftijd dat ik zwanger was en heb het ook meteen verteld. Vond ik wel zo eerlijk van mezelf. Ik werd gefeliciteerd en gezien als betrouwbaar persoon omdat ik het nog in mijn proeftijd vertelde.. Wat mij betreft duurt eerlijkheid altijd nog het langst. Als ik werkgever zou zijn zou ik me behoorlijk gen**id voelen als ik het pas na de proeftijd zou horen..
ik loop al een tijd te zoeken naar een andere baan. maar kom niks tegen. dus besloten eerst voor een kindje te gaan en na de bevalling opnieuw zoeken naar een leuke baan. we zitten nu in ronde 2 en had zondag mijn nod (26 dgn, langste cyclus is echter 29 dagen). tot op heden geen ongi. maar vanmorgen getest en negatieve test. had ff niks te doen dus gaan surfen en een super baan tegen gekomen. hier in de buurt, uren die ik wilde. dus gesolliciteerd. maar nu ineens bedenk ik me.....stel dat ik te vroeg getest heb en toch zwanger ben (heb wel wat kwaaltjes, maar durf ze niet perse te prikken aan zwanger zijn). stel dat ik uitgekozen wordt voor een gesprek (dit zal begin maart zijn) weet ik dus al of ik zwanger ben (als het goed is, want als mijn ongi na een week er nog niet is test ik nog een keer). moet ik dat dan meteen zeggen. wachten tot ze me aangenomen hebben mijn poreftijd erop zit heeft geen zin. want kan waarschijnlijk gezien mijn huidige functie op zijn vroegst in mei beginnen. maar dat zou betekenen dat ik dan al 3 mnd zwanger ben. dus dan nog proeftijd afwachten dan ben ik al op 2/3 van de hele zwangerschap. wie o wie heeft er een advies..............................................
Ik zou niets zeggen, want je bent dan nog niet zo ver. Ik was 8 weken toen ik op gesprek werd uitgenodigd. Heb niets gezegd en ben aangenomen. Ze weten nog niets. Het voelt rot, maar als je zo kort zwanger bent, kan het ook nog mis gaan. Het blijft gewoon een hele lastige kwestie. Ik voel me ook schuldig, maar ja..je bent niet verplicht iets te zeggen. En ze mogen je er ook niet naar vragen. Succes! Groeten van Friezin
als ik aangenomen zou worden dan ben ik wel al behoorlijk ver tegen de tijd dat ik er ook echt kom werken. heb namelijk van mijn huidige werk 2 of 3 maanden uitwerktermijn (?!). dus zou ik gesprek hebben met 8 weken zwangerschap (kreeg toevallig vandaag de brief met daarin de ontvangstbevestiging en dat als ik op gesprek mocht komen ook al de datum), maar pas beginnen met 16 weken zwangerschap of 20 weken zwangerschap. dat is wel erg ver toch om niks te zeggen?
ga gewoon solliciteren en heb het niet over je kinderwens of eventuele zwangerschap. Ik zou er ook niet teveel mee bezig zijn, want dat maakt je minder gefocust op het krijgen van die baan. Mocht je aangenomen worden, wacht dan tot je het contract in je hand hebt voordat je het vertelt, maar doe dit vooral niet voordat je op zijn minst 10 weken zwanger bent! Het kan altijd nog mis gaan... toch moet je het vertellen voordat je begint - helemaal als je dan al 16 weken bent. Ik denk dat eerlijkheid het langst duurt, zolang jij maar aangeeft hoe gemotiveerd je bent voor die baan en je bereidheid toont om er voor te gaan, ook nadat de baby er is. succes met je sollicitatie PS ik ben 22 weken zwanger en ook aan het solliciteren - wordt leuk als ik uitgenodigd wordt en dan met mijn dikke buik binnenkom!
je bent volgens mij pas verplicht het je werkgever te vertellen zodra je 3 maanden voor je vermoedelijke bevallingsdatum zit (tot die tijd moet je blijkbaar zeggen dat je gewoon veel\snoept en erg plaatselijk aankomt?! :s). ik denk dat je moet doen wat jou het beste lijkt. het hangt ook erg van het bedrijf en de persoon die het oordeel mag vellen af. ik zou het zelf denk ik pas na de proeftermijn zeggen. eerlijk duurt misschien het langst, maar brood op de plank is ook belangrijk. @ikbenanneke: gewoon solliciteren! je kunt niet in de toekomst kijken en erg realistisch en misschien wat cru: je hebt geen idee wanneer het raak gaat zijn. wij zijn voor mijn nieuwe baan al begonnen met proberen zwanger te worden en mijn proeftermijn van 2 maanden ligt inmiddels weer 2,5 maand achter mij..... je weet het nooit en in de tussentijd draait de wereld gewoon door! succes met solliciteren
heb inmiddels vage test en ben 6 dagen over tijd. dus beginnen we te vermoeden dat het wel degelijk raak is. we zien wel hoe alles loopt. wil het tijdens het eerste gesprek in ieder geval nog niet zeggen. dben dan namelijk pas 8 weken. dus te vroeg om nog iets te zeggen. maar komt er een tweede gesrpek dan wil het misschien wel zeggen. maar inderdaad ook meteen hoe gemotiveerd ik ben om te werken en dat na de bevalling ik gewoon dezelfde motivatie heb enzo. pfff we wachten nog een dag en dan doen we nieuwe test om meer zekerheid te hebben. morgen ben ik precies een week over tijd.
mag ik dan alsvast voorzichtig van harte zeggen?! straks ben je en zwanger en heb je een nieuwe baan!
en toen bleek dus dat we gelijk hadden ik ben zwanger. vind het nog moeilijk te geloven, maar de tes van vanmorgen gaf een tweede streepje aan. we wachten nu gewoon rustig af of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek en dan zien we wel hoe het loopt. mijn man heeft zoiets van wacht maar rustig af en het gaat toch zoals het gaat. eerlijkheid duurt het langst en het is niet dat ik geen werk heb. ik gewoon een vaste baan, maar was toe aan iets anders. dus ja willen ze me niet dan is er niks aan de hand. meiden in ieder geval bedankt voor jullie reacties en meedenken.
Ik heb ook hetzelfde gehad.... 14 augustus met mijn nieuwe baan begonnen en 17 augustus er achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik heb het een week later verteld. Gelukkig was het bij mij geen enkel probleem en werd ik enthousiast door iedereen gefeliciteerd. Kan mij jou twijfel/angst toch wel goed voorstellen. Het komt helaas vaker voor dat vrouwen ontslagen worden omdat ze zwanger zijn.... Héél onterecht natuurlijk! Vertel het gewoon wanneer jij er klaar voor bent en je er goed bij voelt. Je bent immers niet verplicht om dit gelijk te vermelden.... Succes meid!
heb het ook gehad zo ongeveer dan werkte er 1 maand en toen wist ik dat ik zwanger was. waren ze niet zo blij mee maar heb ja...ze kunnen er niks aan doen heb het ook pas gezegd na mijn proeftijd nu heb ik weer een jaarcontract gekregen dus voorlopig mag ik blijven ik had wel zoiets van als ze niet meer met me verder willen omdat ik zwanger ben jammer dan zoek ik wel wat anders dan wil er niet eens meer werken... succes!
gezien mijn handicap kan ik helaas niet zo makkelijk zeggen ach ik zeok wel iets anders. daarom hebben we er voor gekozen het gelijk te vertellen als ik soll.gesprek heb. want liever dat ze me dan niet aannemen om die reden dan dat ze me aannemen en een tijdje later horen van mijn zwangerschap en dat mijn contract dan niet verlengd wordt. ik heb namelijk een goede baan en daar heb ik een vast contract, maar ben toe aan iets nieuws, vandaar mijn sollicitatie.