Voel me schuldig ivm overwerken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door , 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik zit even ergens mee. Ik ben sinds 3 weken weer aan het werk, na mijn zwangerschapsverlof. Mijn dochtertje is nu 4,5 maand. Ik werk nu 2,5 dag.

En op het moment is het een beetje druk, niet ontzettend. Nu heb ik 2 collega's, 1 die werkt 22 uur (heeft 2 kinderen die naar school gaan) en 1 die werkt 36 uur en is op vrijdag vrij.
    De ene collega komt soms onder de schooltijden werken. En de andere wil zaterdags terugkomen (op vrijdag niet want dat is haar vrije dag zegt ze). Nu zegt de collega met kinderen tegen mij; waarom kom je ook niet?
    Maar ik moet wel een oppas regelen en ik wil en kan mijn dochtertje eigenlijk nog niet missen, ik wil haar niet 4 dagen in de week wegbrengen (moet er niet aan denken).

Ik wil best een uurtje eerder beginnen ofzo. Maar om nou meteen een hele dag of halve terug te komen.....

Ik durf dit dan niet te zeggen en voel me hier dan schuldig over.

Wat vinden jullie? Zouden jullie wel gewoon gaan werken?
    Stel ik me aan?

Ik wil morgen eigenlijk zeggen dat ik nog moet wennen aan het werken, kindje en huishouden en dat ik voorlopig mijn 2,5 dag wil werken, ik wil dan best een uur eerder beginnen. Maar 2,5 dag vind ik voorlopig even genoeg.

2. Niet meer actief

hmmm ik zie nu dat mijn berichtje misschien verkeerd staat.....

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Gewoon zeggen wat je wilt. Klinkt moeilijk, ik weet het. maar je geeft zelf aan dat jenog moet wennen aan het werk. Je hebt weer een ritme nodig.. als je nu gelijk toegeeft, willen ze je hele hand he :)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik zou zeggen dat ik er nog niet aan toe ben. Ik vind 3 dagen al heel wat, aangezien je kindje nog zo jong is!

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    gewoon zeggen dat jij dat niet wilt. Je hebt gekozen voor 2,5 dag en daar blijft het bij. Wat zij doen moeten ze zelf weten maar je bent je eigen baas hoor!

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ja, ik zou gewoon hetgeen zeggen wat je zojuist zelf hebt aangegeven. Ik snap dat je je collega's wilt helpen, maar denk nu even aan jezelf en aan je kindje..

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat belachelijk om dan maar sytematisch te gaan overwerken bij jullie op het werk :confused: Is dat een gevolg van spontane drukte, of kan er gewoon een andere, nieuwe collega bij gebruikt worden? Dan moet dat geregeld worden - en eens overwerken is heel normaal, prima, maar niet de norm. Blijf bij jezelf!

8. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ben ik helemaal mee eens.af en toe kan gebeuren,maar je hebt aangegeven dat je 2.5 dag wilt werken.en niet schuldig voelen,gewoon zeggen wat je wilt.je moet duidelijk je grens aangeven.

Deel Deze Pagina