zolder verbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wij willen een kamertje maken op onze zolder. Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat de kosten zijn? Het is een puntdak. Vaste trap naar boven.
    Het volgende moet gebeuren;
    - dakraam erin
    - wand plaatsen
    - schotten plaatsen/maken tegen de zijwanden welke kunnen schuiven. (Bergruimte)
    - afwerking

Manlief wil het zelf doen maar ik neig naar een bouwbedrijf. Weet iemand daar de kosten van?

De wasmachine en droger staan ook op zolder....

2. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het laten doen door een aannemer dit jaar, ook een zolder met een vaste trap, we hebben er 1 kamer van gemaakt met een ruime bijzolder/ overloop waar ook de wasmachine staat en een vliering laten aanleggen. Ongeveer de werkzaamheden:
    - 1 grote kamer, wanden plaatsen
    - vliering gemaakt met vlizotrap, verlichting
    - 2 grote dakramen in de kamer
    - schuifwanden langs de hele zolder (schotten)
    - ook afgewerkt (gipswanden naden en schroefgaten dichtgestuct)
    - extra radiator geplaatst in de kamer
    -lichtpunten en stopcontacten

Wij waren rond de €10.000 kwijt. Ik weet niet hoe lang de 6% btw regeling op arbeid nog geldt, maar dat scheelt een hoop!

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mijn man heeft het bij zijn zus gedaan deze zomer, samen met een kameraad van schoonzus die zijn eigen klusbedrijf heeft. Zei had ook vaste trap naar zolder en wouw voor haar dochter een slaapkamer realiseren op zolder.. al met al was zei volgens mij ect nog geen 1500 kwijt.
    Zal morgen eens voor je navragen :)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben een aantal jaren geleden op onze zolder een slaapkamer gemaakt en een dakkapel geplaatst.
    mijn man heeft veel zelf gedaan, maar ook veel door een beunhaas laten doen.
    Wij waren in totaal zo'n 3000 euro kwijt ( dakkapel, gipsen wanden, schuifwanden aan 1 kant in de nieuwe slaapkamer, Plafond afgewerkt met spuitwerk op de hele zolder, radiator gemonteerd) Het schilderwerk heb ik zelf gedaan.
    ik denk dat je bij een aannemer wel het dubbele kwijt bent....

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.898
    113
    't Gezellige Brabant
    Grappig, wij gaan er ook mee beginnen. Wij doen het in delen. Er is bijv een klein dakraam. Onze zolder bestaat uit 2 ruimtes. Nu willen we dat kleine dakraam naar de andere kant hebben en op de plek van de oude een nieuw en groter raam terugplaatsen. Een buurman van verderop doet dit voor ons voor 15 euro per uur, ongeveer 7 uurtjes nodig. Het nieuwe raam was 450,- dus voor 555 euro is dat klaar. Daarna gaat mijn partner het dak zelf isoleren en aftimmeren. Hierbij dus alleen materiaalkosten. En dan willen we de doorgang tussen de ruimtes nog groter hebben. Nu moet je er door kruipen en dit moet zo hoog mogelijk worden. Ook dit zal die buurman gaan doen (het dak moet ondersteunt worden, dus dat doen we liever niet zelf) en ik verwacht eerlijk gezegd dat hem dit niet meer dan een ochtendje kost. Wij maken er dan geen slaapkamer van, maar willen gewoon een leefbare zolder hebben i.p.v. een spinnenzolder :). Ik wil er straks bijvoorbeeld een bureau hebben waar ik de naaimachine + spulletjes kwijt kan. En de kinderen zouden er bijv. straks ook kunnen spelen als ze wat groter zijn.

Ik denk dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt. Alles wat je zelf doet en kan zal altijd goedkoper zijn als er iemand voor laten komen. En het is de moeite waard aanbiedingen in de gaten te houden van de bouwmarkt.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    pfoeeeeeh das een hoop!

hier was het al gedaan toen we hier kwamen wonen maar wel alle notas gehad. dubbele dakkapel zat er al.

twee kamers gemaakt,
    veluxdakraam erin,
    schotten met vensterbanken gemaakt,
    waskamer gemaakt incl aansluitingen voor wasmachine en droger
    vliering met vlisotrap en verlichting,
    alles gestucd en geschilderd door een schilder.

5500 euro.

Deel Deze Pagina