Hoi allemaal, ik zit met een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen : ) Ik werk in de horeca > bediening, en dan bedoel ik een drukke zaak waarbij je je volledige werktijd alleen maar bezig bent met lopen draaien bukken en tillen. en helaas staat op mijn werk bijna alles ( kopjes, schotels,lepeltjes enz. onder de counter dus er moet echt voor alles gebukt worden, en door het geweldige systeem van mijn baas ( not ) moet ik in principe al het drinken maken ik heb een contract van 12uur p/w maar werk tussen de 15 en 20 uur Ik heb geprobeerd mn werktempo te verlagen maar op de een of andere manier werkt dat niet, zodra het druk word gaat bij mij de knop om en ben ik al na 2 uur keihard aanpakken door de energie van mn hele dag heen en nu werk ik meestal 6 uur op een dag en als ik pech heb meer. afgelopen zaqterdag moest ik zelfs extra gaan zitten omdat het voelde alsof mn buik ging exploderen van binnen uit : ( ik had al een half uur last van steekjes in m'n onderbuik maar nog best te doen maar mn buik ging steeds boller en boller staan en ik ging ook helemaal krom staan om op de een of andere manier de spanning te verminderen. ben zaterdag om 11uur 's ochtends begonnen, om 3 uur mocht ik even iets eten en drinken +/- 15min maar kon gewoon niet meer mn werk doen, viel om half 3 al zowat om dus was heel blij met mn pauze maar daarna ging het eigenlijk al gewoon niet meer. m'n vriend heeft me toen iik om 4 uur vrij was opgehaald en ben meteen thuis als een blok in slaap gevallen maar wel met behoorlijk wat spanning op m'n buik,, en nu een dag later heb ik er nogsteeds last van ik ben nu 10 weken zwanger en heb een behoorlijke pijngrens en een instelling van niet zeiken maar doorlopen, maar van afgelopen zaterdag ben ik best wel geschrokken.... ik wil graag jullie meningen en ervaringen horen of dat ik hier gewoon doorheen kan of of dit een teken is dat ik misschien toch iets te hard ga... in iedergeval heel erg bedankt allemaal
dankjewel voor je reactie : ) had maandag nog steeds last van mn buik, ben toch gaan werken maar moest na 4 uur werken met hevige buikpijn gaan zitten, mijn baas was er niet over te spreken maar heb toch aangegeven dat ik graag wou stoppen voor die dag om nog langs de vk te kunnen gaan, en de vk gaf duidelijk aan dat de pijn kwam van teveel moeten bukken tijdens mijn werkzaamheden en dat het mijn baas z'n verantwoordelijkheid was om de omstandigheden voor mij aan te passen zodat ik mijn werk gewoon kan blijven doen, bukken voor elk schoteltje en elk lepeltje vond ze niet verantwoord, zelfs niet voor niet zwangeren. gelukkig is mijn rooster wel eindelijk aangepast zodat ik alleen mijn contracturen werk dus hoop dat ik met kortere dagen geen last heb van al dat gebuk, dus kijk het gewoon aan en hoop dat ik zo verder kan werken : )