Ontslagrecht flink op de schop

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze het er wel voor over om 6 maanden ww te betalen als ze dan van je af zijn en tijdelijke krachten kunnen inzetten wanneer het ze uitkomt. Met zo min mogelijk mensen in zo weinig mogelijk tijd zonder voorraden zoveel mogelijk goede producten eruit stampen. Natuurlijk plakken ze daar dan ook nog een mooie naam op: Lean Manufacturing...

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat lijkt me wel het doel van de meeste bedrijven ja, anders houd je het niet lang vol in de markt.

En alle werknemers zullen wat flexibeler moeten worden als de arbeidsmarkt ook verder flexibiliseert. Waarom zouden ze in vredesnaam 6 maanden WW willen gaan betalen en tijdelijke krachten inzetten als het uitkomt, als hun huidige bestand werknemers ook flexibel is en meewerkt met het bedrijf?

Ik denk echt dat dit een goede beslissing is, nederland moet echt flexibiler worden in arbeid want we komen qua concurrentie steeds moeilijker mee met het buitenland in de maakindustrie. En geloof me, een failliete maakindustrie zorgt ervoor dat mensen zonder enige vergoeding in de ww komen, dan is 6 mnd max nog niet zo gek.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slechte ontwikkeling en een grote schande. Werknemers die hun hele leven al ergens werken zijn vreselijk de dupe. Overigens ook als je niet ergens zolang werkt is dit een schande.

Maar het is wel typisch voor dit kabinet dat er echt toch voor de rijken en bedrijven is ipv de gewone man. En hoe lullig ook, die gewone man is nog steeds in de meerderheid in dit land.

Dit slaat natuurlijk nergens op. Een bedrijf neemt liever die 6 maanden voor haar rekening dan dat wat ze nu moeten doen. Klinkt een beetje als Schippers die zegt 'nee, de tandartsen worden nu goedkoper'. Nou dat hebben we gezien.

En vervolgens gaat Kamp weer klagen dat mensen niet willen werken. Joh, echt? Hoe zou dat nou toch komen? Ze moeten al meer gaan betalen voor woon/werkverkeer. Heb je een leaseauto zonder privekm's dan moet je ook nog geplukt worden en hoewel het er nu nog niet door is gaat het vast komen, als je straks zakelijke km's voor je baas moet rijden worden die ook nog eens belast.

Heel Nederland kiest straks voor werkloosheid.

Lang leve dit afbraakkabinet. Maar nog meer lang leve voor het feit dat Nederland 12 september gewoon weer dezelfde prutsers kiest.

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zie je tegenwoordig steeds vaker. Werknemers worden tot op het bot uitgeknepen en afgemat tot ze erbij neervallen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als ik dit zo lees denk ik dat Kamp wel gelijk heeft. Voor mensen die het als een gunst aan de werkgever zien dat ze dagelijks op hun werk verschijnen, mits alle voorwaarden exact goed zijn (flexibele werktijden, vrij wanneer ze dat willen, goed salaris, baanzekerheid) is het inderdaad heel erg bedreigend dat hun zekerheden minder worden. Maar 'heel nederland kiest straks voor werkloosheid'? Dat geeft inderdaad het gelijk van Kamp aan.

Dringt het wel door dat het crisis is? En dat bedrijven er veel aan moeten doen om het hoofd boven water te houden? En dat we dus allemaal water bij de wijn moeten doen? Omdat het gros van nederland uit 'de gewone man' bestaat zoals je al zei, is het dus ook logisch dat die ook mee moet betalen aan de crisis.

6. Purk

Purk Niet meer actief

Nou mooi toch dat jij iedereen het goede voorbeeld kunt geven door heel anders te gaan stemmen?

Ik denk dat we in Nederland behoorlijk zijn doorgeschoten in ons sociale stelsel dat de afgelopen 30 jaar door voorgaande kabinetten is geinstalleerd. Dit kost onnoemelijk veel geld en daar moeten we nu, met zijn allen, door de crisis voor boeten. Dat er dan meteen ook schoon schip wordt gemaakt en bv deze aanpassingen worden gedaan, juich ik alleen maar toe.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helemaal mee eens!

We kunnen alleen maar hopen dat er nu meer beweging in de arbeidsmarkt komt. Dat de mensen die vastgeroest zijn in hun baan, en dus puur kiezen voor financiele zekerheid (wat heel logisch is!) wat meer uitzicht hebben op een andere baan. Dat mensen weer gaan werken voor hun geld ipv denken: M'n baas komt toch niet van me af want ik heb een vast contract.

En nog steeds is het niet zo dat je meteen op straat staat, want net zoals nu moet je ontslag wel gegronde redenen hebben, alleen het verschil is dat er nu niet meer een dik dossier opgebouwd hoeft te worden.

Dus hup..werken ;)

We zijn gewoon veel te veel verwend geraakt!
    En die tol gaan we nu met z'n allen betalen!

Deel Deze Pagina