Sluitlaken

Discussie in 'De bevalling' gestart door pietje77, 24 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met een sluitlaken, of ben je van plan die te gaan gebruiken? Waarvoor dient het precies, en ja, is het prettig. Ik ben in juni uitgerekend en dit jaar was het toen snikkie heet. Kweet niet of ik daar dan op zit te wachten...

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik ga het zeker gebruiken. Heb er goede dingen over gehoord. Mijn moeder heeft er zelf 2 voor me gemaakt.
    Je kunt eventueel ook gewoon een handdoek heel strak om je buik draaien, dat heeft de kraamzorg bij een vriendin van mij gedaan.
    Het is om je lijf te ondersteunen en je buikspieren te laten merken dat ze weer terug in hun oude vorm kunnen. Hierdoor ondersteun je het proces om weer terug in je oude lijf te komen en heb je minder kans op een blijvend buikje.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb juist gehoord dat je er niet veel baadt bij hebt en dat je buikspieren er lui van worden? Je buik moet toch eerst van binnenuit kleiner worden (baarmoeder) en daar kan een sluitlaken toch nix mee?

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een sluitlaken is voor de eerste twee weken. Dan hangen je buikspieren er nog maar wat bij. Je mag ook nog niks tillen en geen oefeningen doen, dus ik geloof niet dat je buikspieren er lui van worden.

Kopieetje van www.wikipedia.nl :

Een sluitlaken is een doek die een vrouw net na de bevalling zeer strak om haar middel en buik windt, en is bedoeld om de buikspieren te ontzien in de eerste dagen na de bevalling.

Tijdens de bevalling wijken de buikspieren een beetje uiteen (diastase), en kan de baarmoeder gaan rollen door de ruimte in de buik. Het sluitlaken wordt zeer strak om de buik heen gedragen om te zorgen dat alle organen op hun plaats blijven, en de buikspieren weer de kans krijgen om aan te sterken.

5. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb er eentje thuis liggen voor na de bevalling. Nu is het wachten totdat de bevalling begint. Ik heb hem op advies van mijn mensendiecktherapeut ivm bekkenklachten. Ik heb hem besteld op de site www.motherwear.nl. Daar staat ook een heleboel informatie over het sluitlaken.

Na de bevalling kan ik je pas vertellen wat mijn bevindingen zijn.

Deel Deze Pagina