wanneer weeen bij stuitbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door n4th4li3, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren heb ik voor deze kleine smurf een draaipoging gehad maar dat mocht helaas niet baten. Heb wel een tweede draaipoging staan voor maandag, maar dan moet ze wel een andere houding hebben aangenomen.
    Ik ben zelf ook met een stuit ter wereld gekomen, nu zei mijn moeder gisteren dat je geen weeen krijgt bij een stuit. Dus als je de 40 weken hebt bereikt, je sowieso ingeleid gaat worden. Ik vond dit een beetje vreemd verhaal maar kan er ook niks van terugvinden op internet, wanneer er weeen komen als je baby in stuit ligt.

Dus, welke stuitbevallende mama kan mij helpen met het antwoord?

Groetjes Nathalie

2. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    onze dochter lag ook in een stuit,we hebben geen draaipoging gedaan..met 34 weken kreeg ik weeén,dus aan de weeénremmers.
    met 38+2 weer weeén,en toen is onze dochter geboren,middels gewone vaginale bevalling.

Dus je krijgt wel weeén als je kindje in een stuit ligt!

3. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Onze zoon lag ook in stuit. Met 31 weken braken mijn vliezen en voelde ik lichte weeën. Dus aan de weeënremmers maar bijna drie dagen later begonnen de (hevige) weeën weer opnieuw en ben ik bevallen.

Dus ik ben het met love31 eens: wel weeën bij een stuit.

4. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ventje is ook in stuit geboren en ik moet zeggen dat ik zeker ben dat ik weeen gevoeld heb hoor ;)

5. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Met 36 weken kreeg ik weeen waarvan ik niet wist dat het weeen waren en de artsen ook niet, toen ik uiteindelijk met bloedverlies voor de zoveelste x in het zh aankwam bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben. Mijn zoontje is toen met een ks gekomen, ik wilde absoluut geen risico's nemen aangezien hij in een stuit lag en dat is alsnog met spoed gedaan! Draaipoging heb ik ondanks tot vervelends toe aandringen van de gyn niet gedaan! Maar ik had dus wel weeen!

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    zoals je al leest kun je natuurlijk WEL weeen hebben als een kind in stuit ligt.

(Ik kreeg weeen en heb een stuitbevalling gehad.)

Suc6 met de draaipoging en alles erna!

7. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Vond het ook al vreemd, waarom eigenlijk niet? Tis alleen wel dat je het gevoel kan hebben dat je al moet persen omdat de voeten of billen al ingedaald zijn, terwijl dit dan nog geen persweeen zijn.
    Geen draaipoging meer gehad, sta nu onder behandeling bij de gyn en ga voor een stuitbevalling. Bij 40 weken opnieuw kijken hoe het er voor staat en of het nog steeds mogelijk is en of ik het zelf nog wil, of dat we voor een keizersnede moeten gaan.

Deel Deze Pagina