Ontsluiting meten

Discussie in 'De bevalling' gestart door Thauma, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    toucheren is voelen hoeveel cm. ontsluiting je hebt.
    bij mijn eerste twee keer getoucheerd, toen de verloskundige binnen kwam, wilde hij weten hoever ik was.
    en aan het eind om te kijken of ik op 10 zat, dat zat ik dus toen mocht ik persen.
    bij tweede maar één keer getoucheerd. toen had ik een hele lieve vrouw, die alleen toen ze binnen kwam wilde weten hoever ik was. daarna is ze van me afgebleven totdat ik zelf aangaf te willen persen. ze ging niet eens meer voelen maar liet me lekker mn gang gaan, heerlijk.
    deed bij mij geen pijn trouwens. alleen beetje apart gevoel.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik vind toucheren heel vervelend en behoorlijk pijnlijk, moet echt altijd even zuchten en kreunen. Maar ja, ik wilde natuurlijk graag weten hoe het er voor stond, dus dat moet dan maar even. Op zich in verhouding met de rest van de pijn van bevalling stelt het natuurlijk niets voor... ;)

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik voelde er werkelijk niets van!
    Ze heeft het in totaal2/3 x gedaan, Hahahaha ik weet het niet eens precies ;)

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier 2 keer, toen de verloskundige voor de 1e keer kwam en had ik 3 cm. Anderhalf uur later zei ik persdrang te hebben dus zij ging controleren en ja.. 10 cm.
    Ik kan me echt niet meer herinneren hoe t voelde of dat t pijn deed.. gok van niet haha anders was t me vast nog wel bij gebleven.

5. cindy1985

cindy1985 Lid

25 mei 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gekantelde baarmoeder en ik vond het wel pijn doen, sorry dat wil je vast niet horen :)

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Het toucheren vond ik niet pijnlijk...maar dat laatste randje wat ze wegmasseerde...ohhhhhh dat deed zeer.

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    hoe het aan het einde van je zwangerschap is, kan ik niet over mee praten..
    Ze hebben bij mij gekeken met 25 weken omdat ik bloedverlies had.
    Eerst eentje in opleiding, de echte gyn kwam naast me zitten en zei je mag me hand wel beethouden, waarop ik stoer zei: is niet nodig hoor! Was ook niet nodig, de co deed het echt heel voorzichtig.
    Toen ging de gyn zelf voelen, en ik dacht van kom maar op, de co stond aan het voeteneinde.. zodra de gyn begon heb ik tegen die co gezegd: hier komen, ik MOET je hand hebben!!! het leek wel of die gyn met z'n hele arm erin wilde haha!
    Nu had ik totaal geen ontsluiting en lag m'n baarmoedermond uiteraard heel ver naar achter..

Ik hou m'n hart vast voor met de bevalling, maar lijkt mij dat het dan makkelijker gaat als met een zwangerschap die pas 25 weken ver was..

8. Leliana

Leliana Niet meer actief

Tja. Het hoort er bij. En een geintje tussendoor mag blijkbaar niet? ;)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    ja het deed zeer, ontzettend. Ze kon er bijna niet bij en je moet een beetje aan een dierenarts denken;)

maar goed, t hoort erbij en het fijne van toucheren is dat het geen 24 uur duurt:)

Deel Deze Pagina