Van potdicht naar baby?

Discussie in 'De bevalling' gestart door janneke000, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Je leest vaak dat er vrouwen al weken met ontsluiting lopen, maar ik vraag me het omgekeerde af: kan je ook 's morgens bij controle helemaal dicht zitten (geen verweking/verstrijking/ontsluiting) maar toch nog die avond bevallen?
    Met andere woorden: hoe snel kan je van niks aan de hand naar baby gaan? Zou het wel leuk vinden om hier iets hoopvols over te horen :) ik neig nu te denken dat ik anders de 42 weken wel haal :p
    Mijn eerste was trouwens een weekje te vroeg en mijn tweede een weekje te laat, dus ik hoopte dit keer op 'op tijd' :p
    Liefs!

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ja hoor bij mijn 2 de kindje was er totaal geen ontsluiting en snachts begonnen opeens de weeeen terwjl de vk had gezegt dit gat wel even duren alleen was ik op dat momemt 36.1

3. soeza

soeza Niet meer actief

Bij de eerste:
    Van potdicht naar baby (vanaf de allereerste wee) binnen 4 uur :)
    *edit*
    Las je berichtje niet goed, want dit was een ingeleide bevalling met 41+5 :)

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, ik zat bij Ediz op vrijdag middag nog pot en potdicht volgens de vk er was nog niet eens iets verweekt ofzo haha.. Ik had zoveel harde buiken dat ik benieuwd was of het wat deed. Dus ik denk die blijft echt zitten tot week 42 :p Niet dus, Zaterdag avond begonnen de echte weeën en uiteindelijk is hij Zondag geboren.

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ja!!!!
    Kan!

Ik zat hier de ene dag om 16.00 potdicht, strippen ging niet.... Was 41 weken, wilde vraag thuis bevallen, dus was erg teleurgesteld.....
    De volgende dag om 07.00 weeeen, en savonds was ons kindje er! :D

6. rsky

rsky Niet meer actief

alles kan ;)

Woensdag pot dicht, niks noppes nada, :(
    Donderdag begon alles spontaan ;) die nacht geboren...

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja hoor, bij mijn tweede ook gehad.

Maandagmiddag zat alles potdicht, 8 dagen overtijd en niet te strippen. Dinsdagmiddag begonnen de weeën, na een uurtje had ik 3 cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt en nog een uurtje later was het gepiept.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier was dat ook, het ene moment kon ze mijn bmm amper voelen en het volgende moment lag ik te bevallen! Kreeg kort na het inwendig onderzoek wel krampjes..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja hoor :D
    S'morgens wilde ik gestript worden.....ging niet zat potdicht.
    Die avond om 19 begonnen de weeën

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had wat bloedverlies met 32 weken (2ling zwangerschap) en bij het controleren was alles nog potdicht niks geen geks te zien.........
    Mocht mijn kleding weer aandoen, zou wel even moeten wachten op de uitslag van het kweekje, ga dus staan en toen broken mijn vliezen en had ik zomaar ontsluiting.......... meteen weeënremmers, maar niks mocht baten, binnen 12 uur zijn toen de 2 jongens geboren!

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja ik zat potdicht met 39,4 weken. Kwartier later begonnen de weeën en diezelfde dag werd mijn dochter geboren.

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Met 41.3 weken tijdens de controle zat ik nog helemaal potdicht.
    We stapte weer in de auto richting huis, en ik kreeg wat lichtelijke krampen. ''Snachts begonnen de weeen om 04.00 uur en om 09.13 uur was onze dochter geboren.

13. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Dat is nou eens fijn om te horen hihi! Dan is toch nog steeds elke dag spannend! Elke avond meer last van krampjes en harde buiken, dus ik hoop dat ze ergens in de komende week komt :D
    Ben onderhand zo vreeeeselijk nieuwsgierig naar haar!!!! :D

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bij mij ging het van helemaal niks aan de hand en geen ontsluiting om 01:00 's nachts naar baby om 10:29 in de ochtend. Dus het kan vlot gaan, ook bij een eerste!

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Grappig te lezen dat het dus wel kan.

Ik werd met 38.0 ingeleid en zat echt nog potdicht, niks geen verweking of wat dan ook en mijn bmm was ook maar moeilijk te pakken. De vk zei dat ze dit maar zelden meemaakte met 38 weken en dat ik zeker overtijd zou zijn gelopen als ik niet was ingeleid.

Daarentegen, mijn vriendin is gestript, haar slijmprop verloren en heeft een week met 2 cm ontsluiting gelopen, maar er gebeurde niets. De vk had zelfs de haartjes van haar baby al gevoeld, maar ze is pas een week later, na ingeleid te zijn (vliezen breken + infuus), bevallen. Dat zegt dus ook niet altijd alles.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Na een slechte nacht kwam donderdagochtend de vk en zat nog helemaal dicht, zat op precies 38 weken en moest absolute rust houden, tijdens het avondeten braken m'n vliezen en 21.11 uur was ik mama...via ks.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    bij nr 2: 41+4 wkn, potdicht, 24 uur later baby in armen.
    bij nr 3: 40+5 wkn potdicht, 24 uur later vliezen gebroken en 10 uur daarna baby in armen.

18. mammiesam

mammiesam Actief lid

11 dec 2012
    193
    0
    0
    ja hoor kan bij de 2e potdicht haha en binnen 4 uur kindje geboren :D

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hier zat ik woensdag eind van de middag tijdens controle nog potdicht. De Vk zei zelfs nog dat het nog wel even zou duren voor ik zou bevallen. Die nacht braken mn vliezen en een paar uur later was mn dochter er.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook. Maandag controle gyn ivm bloeding (bleek slijmprop) te zijn. Ik zat nog potdicht. Ik was 36+6. Rond 18:00 weer thuis. Die nacht braken mijn vliezen om 4:15 en om 14:15 was ze er. Met precies 37+0

Deel Deze Pagina