Hoesten en proesten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aegyo, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Was ik net beter van een flinke verkoudheid, krijg ik de griep!

De koorts en keelpijn zijn minder, maar ik hoest nog steeds heel erg. Kan er bijna niet van slapen. Ik dacht dat het een kriebelhoest was, maar nu begin ik groen slijm op te hoesten ;)

Ik lees over hoestdrank allemaal tegenstrijdige meningen. Is er iets dat ik kan doen om m'n keel rustiger te krijgen?

Ik hoest zo erg dat m'n buikspieren steeds meer pijn doen! Ben bang voor de kleine. Of dat ik mezelf een nieuw hematoom hoest :$

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, mocht bisolvon vd huisarts.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Gorgelen met zoutwater.. heeft hier wat geholpen. En verkoudheidsnoepjes of andere snoepjes om de keel vochtig te houden. Snachts gaat dat natuurlijk niet. Ik heb weken gehoest en telkens als t weg was kwam t weer terug.. heel vervelend. Had pijn aan mn ribben van t hoesten en plaste regelmatig door t hoesten in mn broek..

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Kun je mij de hand schudden, ik heb een chronische verkoudheid soms minder soms zo erg zoals nu veel slijm in de keel vastzitten en als ik wakker word heel erg last van keelpijn door het slijm wat er vast zit. Hoesten er ook nog eens bij, eet af en toe keelsnoepjes maar wat bij mij helpt tegen keelpijn is kamille thee met een theelepeltje honing. Voor het hoesten gewoon niks

5. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Bij mij is de griep nu op z'n retour. Dik 2 weken aan het hoesten en proesten geweest. Ik heb Tijm siroop van kruidvat genomen, dit heeft zo onwijs goed gewerkt, geweldig spul! Daarnaast paracetamol en 5 dagen otrivin, dit alles in overleg met gyn en ha.

Sterkte en beterschap!!

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hoelang hoest je nu al in totaal? Met de verkoudheid erbij? Ik zou voor de zekerheid toch even overleggen huisarts als je langer als 3 weken hoest.
    Dan kunnen ze toch even luisteren naar je longen. Voor hetzelfde geld is de verkoudheid overgegaan in een longontsteking.

Dat heb ik ook gehad precies zoals jij het zegt. Eerst verkoudheid en 2 a 3 weken later terwijl ik dacht net beter te zijn koorts dus ik dacht griep, huisartsenpost dacht griep. Na 6 dagen koorts was de koorts weg, maar hoesten bleef heel erg. Bleek dus een hele flinke longontsteking te hebben door die verkoudheid. Dit heeft bij mij zelfs geresulteerd in een klaplong door het hoesten, maar dit is uitzonderlijk.

Dus bij hoest die te lang duurt niet zelf dokteren! Thuisarts zegt het ook bij hoest langer als 3 weken contact opnemen.

Hoesten | Thuisarts.nl mobiel

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben ook al een tijdje aan het hoesten. Het wordt langzaam aan wat minder, maar hier ook banden pijn van het hoesten. En ik pies regelmatig in mijn broek.
    Heel vervelend. Maar als je nu ook koorts erbij krijgt, zou ik voor de zekerheid even naar de huisarts gaan.
    Bij mij begon het met griep en koorts en het wordt heel langzaam steeds iets beter.

Deel Deze Pagina