Hoi! Ik ben 37 w en 3d zwanger en doe sinds een week echt geen oog meer dicht. Ik kan wel janken.. En doe dat dus ook.. Ik ben hypermobiel en heb zware bi. Kan per dag ongeveer een uur inspanning (lees kleine boodschap doen met man of was opvouwen etc) Baby is sinds twee weken ingedaald en lag vandaag ook vast. De pijn is hierdoor mijn inziens verergerd. Mijn zwangerschap was niet heel makkelijk, had bij 20 weken veel te veel vruchtwater en te groot kind en heb heel traject met ziekenhuis en wkz doorlopen. Sinds twee weken lijkt alles ineens normaal, en de rust is dus ook wel wedergekeerd. Maar ik zit er echt zo doorheen momenteel en ben bang dat ik de bevalling straks niet aan kan. Ik neem elke avond twee paracetamol maar dat mag ook niet meer baten. De pijn in mijn bekken is zo erg dat ik ongeveer 1 uur slaap en dan wakker word. De baby beweegt snachts veel waardoor mijn blaas extreem pijn doet. Een stevige stekende pijn is het waarbij ik regelmatig denk, dit moeten de weeën al zijn maar na een uur houdt het weer op. Tevens heb ik het gevoel dat mijn hele rug in elkaar zit en krijg ik telkens kramp wanneer ik lig. Ik ben met dag meer gebroken... Help! Zijn er tips om de pijn te verminderen en beter te slapen.. Ik weet het niet meer!
Hoi DaantjeWest, wat ellendig voor je zeg! Probeer je overdag te slapen> want als je 's nachts toch niet slaapt, kun je het overdag proberen. Je zult al wel met kussens tussen je benen en onder je buik liggen denk ik? Heb je al eens homeopathische druppels/tabletjes geprobeerd? Valeriaan of Dormeasan? En warme kruiken? Een warme douche voor het slapen gaan, warme melk met 2 pcm? Meditatie? Mediatie door oordopjes terwijl je ligt op bed. Ad Visser (persoonlijk vind ik het een vreemde gast, maar hij heeft wel goede meditatieoefeningen en een prettige stem om naar te luisteren!) heeft hele goede meditatieoefeningen. Het is gewoon rottig dat je met dat bekken zit, anders zou ik zeggen probeer iets actiever te zijn overdag zodat je fysiek en mentaal meer moe bent. Naar joh. Je kutn als het zo slecht gaat ook eens een consult bij de gyn aanvragen om te zien of ze je misschien iets eerder willen inleiden. Als je een datum krijgt waarop dat kan (al is het bij 40 weken pas) dan heb je een doel. Nu weet je helemaal niets. Ik heb geen gouden tip helaas. Sterkte! Groetjes Brigitte
Dank voor je reactie! Het lukt wel om in slaap te vallen maar word na uur in dezelfde houding wakker door de pijn, had ik er even niet duidelijk bijgezet. Overdag probeer ik ook te slapen maar zelfde probleem. Heb vanmiddag gebeld met ziekenhuis en nu Inslapers gekregen... Gekke is alleen dat ik nog wakker ben na ruim een uur...