Wie ook van alles voelen bij 37+ weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eliseb82, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Ik ben nu precies 37.3 weken en vanaf vanochtend voel ik regelmatig dat mijn onderbuik enorm samentrekt (doet best pijn, maar is nog niet zo heftig dat ik dan niets meer kan doen..). Ook is het sinds 1 week mijn buik mega gevoelig, waardoor ik eigenlijk liever nauwelijks meer loop (ik draag ook echt alles naar voren)..pff, echt zwaar is het nu!

Ben even benieuwd wat jullie allemaal voelen nu en hoe het bij jullie allemaal echt* begon? Wat waren de voorsignalen dat de weeen bijna gingen starten?

Wie klets mee tot de bevalling?

2. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 37+2 (30 maart uitgerekend) Ben al even aan het kijken naar voortekenen haha, maar volgens mij blijft het een grote verrassing! Ik ben benieuwd! IS het je eerste? Weet je al of het een jongen of meid wordt?

3. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Het is inderdaad mijn eerste kindje, dus alles is nieuw... ook wat ik allemaal voel! En jij? Wij krijgen een meisje!

4. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is ook onze eerste, dus allemaal spannend haha! We laten het nog een verrassing wat het wordt haha. Hoe is de zwangerschap tot dusver verlopen?

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend he bij zo'n eerste!

Ik heb zo'n drie weken voor de bevalling last gehad van voorweeën, beetje wat jij nu omschrijft. Ik dacht eerst een weeklang: ja nu gaat het gebeuren!! Maar het heeft dus nog even geduurd. Toen het echt zo ver was, had ik het wel door! Toen was het duidelijk een pijn in een golf.

Sterkte nog komende weken.

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heyhey!

Ik vandaag 37+2!
    Ook last van buikpijn rugpijn..
    Vanochtend nog ctg gehad, hartfilmpje was goed. Wel harde buiken geregistreerd dus er is duidelijk IETS gaande. Maar wat he? En zet het door? Het doet nog geen pijn genoeg, ''helaas''! :( hihihi

7. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Morgen 38 weken zwanger..(banner loopt al weken en dag verkeerd)

Maar voel ook al een week allemaal dingen..krampen..heel veel harde buiken..steken..etc...
    Maar ik geloof niet dat dat iets zegt over wanneer het komt..
    Het is afwachten helaas.

8. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel frustrerend haha. Heb allemaal wel dingen die als voortekenen te boek staan, maar tot dusver heeft het nog niets opgeleverd. Ja voorwerk! Afwachten allemaal, dat is het enige wat werkt :p

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja precies. En afwachten is echt echt niet leuk :p hihi

10. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij zijn het inderdaad de voorweeen die ik sinds vandaag heel sterk en vaak voel. En toch las ik dit op dokterdokter.nl :

Voorweeën worden als pijnlijker ervaren. Ze kunnen al een paar weken voor de uitgerekende datum optreden. Vooral in de laatste dagen voor de bevalling kunt u hier meer last van krijgen.

Het blijft inderdaad mega spannend!

11. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk! 2 meiden van 37.2 Hilse en Merel. Ik ben 37.3. Wow, ben benieuwd wie het eerst aan de beurt is.. en wat we allemaal voelde net ervoor, spannennddd!

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hihi grappig he! Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
    Nu echt goed last van m'n rug en harde buiken pff lastig lastig!

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik ben vandaag precies 37 weken. Heb vooral een heel zwaar gevoel van ondere en als ik moet plassen doet het gewoon zeer als ik naar het toilet loop. Ook voel ik m'n buik regelmatig samentrekken maar kan niet zeggen dat dat pijnlijk is, meer gevoelig. Spannende tijden he?

14. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Heel herkenbaar, Minnie! Alleen dat pijn bij het plassen heb ik niet, maar ik voel wel dat er meer druk op zit.. komt natuurlijk omdat de baby nu ook groter is en dat de blaas minder ruimte krijgt :)

Gaan jullie allemaal "zelf" bevallen of hebben jullie een geplande kz/ medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen?

Ik heb zelf geen medische indicatie, en heb besloten om toch in het ziekenhuis te bevallen omdat het me toch een "veiliger" gevoel geeft dan thuis. Ben wel heel erg benieuwd hoe de periode daarvoor thuis zal verlopen, dat je tot 4cm ontsluiting de weeen thuis moet opvangen. Laat maar komen, zou ik zeggen.. van mij heeft het nu wel lang genoeg geduurd! Maar ben er wel veel mee bezig in mijn hoofd, vind het mega spannend allemaal!

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Dat zware gevoel ken ik ook. Kleine ligt ook lekker laag met z'n koppie dus dat is het misschien ook!
    Met plassen heb ik dat het er niet meer zo snel uit wil haha terwijl ik bijv heel nodig moet :p hihi

Hier medische indicatie ivm zwangerschapsdiabetes.
    Anders had ik ook graag in het ziekenhuis willen bevallen hoor!

16. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik beval ook in het ziekenhuis..zonder medische indicatie.
    Ik vind het ook spannend hoor... vooral omdat de bevalling komtbwanneer het komt...je hebt er totaal geen controle over...

Van mij mag het nu ook wel komen...elke dag denk ik....zou het vandaag? maar ik maak mezelf gek zo..want het kan nog weken duren.

17. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Hilse, ohh wat lastig! Ik werd ook getest op zw-diabetes omdat ik constante dorst heb sinds het begin van de zwangerschap. Gelukkig was alles in order bij mij. Kan me voorstellen dat jij helemaal uitkijkt naar de geboorte, dan zal de diabetes dan ook hopelijk snel verminderen en uiteindelijk over gaan. Dus als het goed is, hebben ze bij jou al een datum geprikt om in te leiden?

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik spuit geen insuline dus in principe wachten ze gewoon af tot het begint.
    Maar als m'n waardes teveel omhoog gaan dan gaan ze alsnog inleiden.. En m'n waardes worden wel wat hoger al dus wie weet..
    Het rommelt hier ook al een aantal dagen echt zo frustrerend!! Laat maar doorzetten haha!

19. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Sarah, kan me voorstellen..maar bij een tweede kan het allemaal veel sneller gaan dan bij een eerste kindje. Hoeft natuurlijk ook niet zo te gaan, maar de kans is wel groter!

Ik ga vanavond naar zwangerschapsyoga, vond het in het begin allemaal zo makkelijk allemaal die oefeningen, terwijl ik nu echt moeite heb met veel van de oefeningen omdat mijn buik (vooral onderbuik) erg gevoelig is. Maar het blijft goed om hiermee bezig te zijn en de ademhalingsoefeningen te doen. Zitten jullie ook op les/ zwangerschapsyoga?

20. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Hilse, ah, gelukkig maar! Dus bij jou kan het nog alle kanten op gaan.. wel fijn dat het in principe "natuurlijk" kan! Maar aan de andere kant zit je nu ook op het "wachtbankje", sommige krijgen een exacte datum en tijd wanneer ze ingeleid worden, lijkt me nu best wel fijn. Kan je tenminste aftellen... maar goed, op deze manier is natuurlijk beter voor jezelf en de baby.

Deel Deze Pagina