4 cm ontsluiting 36 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Myrthe, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben gisteravond opgenomen in het ziekenhuis (nu inmiddels weer thuis) ivm aanhoudende krampen etc... Ze hebben aan de ctg gelegd en inwendig onderzoek gedaan. Nu bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. De weeën zijn niet heftig genoeg om het door te zetten.
    Nu is mijn vraag hoelang hebben jullie gelopen met 4 cm.... En tja mijn buik rommelt nog steeds en is nog steeds pijnlijk. Ben toch wel heel benieuwd of het toch gaat doorzetten

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik had bij mijn oudste met 36 week ook 4 cm maar hij is 4 week later pas geboren was zelfs 2 dagen overtijd

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

joh, die 4 cm heb je alvast gehad dan!! ik had bij beide keren vooraf geen ontsluiting, dus kan je vraag niet beantwoorden.

wie weet zet het wel snel door dan, 4 cm is echt al behoorlijk veel toch! Moest je niet in het ziekenhuis blijven?

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee omdat ze afzakte maar nu pfff loop alweer te klungelen.

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

wel in de gaten houden hoor! lekker rustig aan doen, douchen enzo.. :) komt vast goed.. heb geen ervaring.

6. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hey meis,

Kan best snel gebeuren maar zoals je leest kan het ook nog wel even duren!
    Bij mij rommelde het ook zo verschrikkelijk vanaf 34 weken. Met 34 weken en 4 dagen verloor ik mijn slijmprop en veel helder bloed, ben de volgende dag bij de vk geweest en had toen 2 cm ontsluiting en ben toen voor 4 dgn opgenomen in het ziekenhuis. Mijn ontsluiting nam in deze dagen niet toe, verloor alleen af en toe helder bloed waardoor ze me steeds wilde houden.

Uiteindelijk mocht ik naar huis maar het rommelen bleef doorgaan, uiteindelijk braken met 36 weken mijn vliezen en ben ik bevallen met 36+1.
    Doordat ik al ontsluiting had, ging de bevalling echt super snel.

Vliezen braken om 20.45, meisje is geboren om 00.50

Hou het dus goed in de gaten, het kan zomaar dat je vanavond nog gaat bevallen!!

Succes en hou je ons op de hoogte?!

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben net in bad geweest om even te ontspannen en dit lijkt te hebben geholpen. Ik loop eigenlijk ook al vanaf 33 weken te rommelen maar heb nu wel het gevoel vanaf gisteren dat het serieuzer is. Maar goed blijft toch afwachten denk ik.

8. januari2010

ik ging ook steeds in bad om te kijken of het minder werd! De dag dat ik ging bevallen had ik het idee dat het hoofdje al naar buiten hing.... ik zei ook steeds, ik wil geen 4 weken meer hoor, het komt er al bijna uit! haha
    achteraf hoefde ik toen ook niet meer zo lang.

Zie dat je bijna 37 weken bent, nog 2 dagen en dan mag het kindje komen! haha.
    Wil je graag thuis bevallen of niet?

Succes in ieder geval!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee ik moet medisch in het ziekenhuis.
    Maar de kleine hier is ook al goed ingedaald. Ik heb ook de heletijd het gevoel alsof ik op het hoofdje zit en met lopen de benen uit elkaar. Nu zei de vk in het ziekenhuis ook dat hij al diep ligt.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik loop nu al 2 weken met 1cm ontsluiting.. Maar heb geen ervaring met 4cm ontsluiting.

11. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    hoi heb zelf met 33 weken paar dagen aan weeenremmers gelegen en longrijpers. Had toen 3 cm, niks van gemerkt. Alleen harde buiken (niet pijnlijk). Uiteindelijk naar huis gestuurd en met 36 weken is hij gekomen. Wel megasnelle bevalling. Duurde maar 1 uur!!!! Was ik effe blij dat ik in ziekenhuis beviel...

Afijn, t blijft toch onvoorspelbaar hoor, maar dit is in elk geval mijn ervaring. Wel fijn dat je in ziekenhuis bevalt. Mocht het supersnel gaan, dan is er in elk geval snel iemand bij je!

12. januari2010

Myrthe, hoe is het nu met je?! Vandaag gelukkig de 37 weken gehaald! Dat is in ieder geval al super goed! Je kindje mag nu
    komen!
    Hou je ons op de hoogte?

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik bleek na veel rommlen ook al 4 cm te hebben en ze heeft me toe gestript was toen wel 38weken en toen ben ik snachts bevallen.
    succes meid!!

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik blijf heel erg rommelen, ben daarom gisteren terug geweest naar het ziekenhuis voor ctg en inwendig onderzoek. Het is nog steeds hetzelfde waarop de vk van het ziekenhuis met de gyn wilde overleggen of ze konden inleiden ivm vermoeidheid, niet kunnen slapen etc... De gyn gaf aan dat ik echt nog even moest doorbijten omdat de voor de 39 weken niet graag inleiden ivm voldragen zwangerschap. Hij gaf aan het kan goed gaan maar de kans is ook aanwezig dat de longetjes van de kleine nog niet volgroeit zijn en hij dan aan de beademing moet. En je dan achteraf wel voor je hoofd kan slaan. Dit was ik het met hem eens dus ga nu maar de dagen aftellen... En wie weet zet het vanzelf nog door.

15. januari2010

Vervelend hoor! Maar kan wel begrijpen dat ze je nog niet willen inleiden. onze dame is uiteindelijk met 36 wkn geboren en alles was goed maar je hoort/leest ook heel andere verhalen.
    Sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat je kleintje snel komt!!

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Als de kleine eraan toe is mag hij komen ;)
    Maar moest je nog eventjes in het ziekenhuis blijven?

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh dat is zooo vervelend. :(

Ik kreeg met een week of 20 extreem veel harde buiken die met 28 weken over gingen op weeën en toen werd ik opgenomen. Eerst aan de remmers gelegd en longrijpers gekregen, maar door de remmers nam de kracht van de weeën af en heb ik nog 10 weken met weeën in het ZKH gelegen. Met 29 weken was mijn baarmoederhals volledig verstreken, met 30 weken verloor ik de slijmprop, met 32 weken had ik 2 cm ontsluiting, en met 34 weken had ik 3,5 cm ontsluiting. Uiteindelijk was ik KAPOT maar ze wilden niets doen, zolang ik nog ergens een iniminiebeetje energie vandaan kon halen om nog door te gaan. Regelmatig slapen op een injectie slaapmiddel&pethidine. (tip voor als je er echt doorheen zit hoor!) Want ik kon ook al die weken amper slapen door de weeën. Met 38 weken hebben ze me ingeleid, ik kon niet meer, en ik begon de bevalling met 4 cm ontsluiting. Met 5 uurtjes was ze geboren, dus het doet wel wat, al dat voorwerk. Mijn bevalling was een eitje tegenover die weken ervoor.

Wens je heeeeeel veel succes!!! En hoop dat het door gaat zetten voor je.

18. januari2010

Wij moesten nog even in het ziekenhuis blijven, 5 dagen maar alles was gelukkig goed met de kleine! Ze was alleen erg klein (2160 gram) maar daar zie je nu helemaal niks meer van, haha! lekker proppie :)

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Klopt en dan krijg ik te horen tja de laatste loodjes zijn nu eenmaal zwaar ;) Net alsof ik dat niet weet, maar ben ook nog eens een longpatient met de ene infectie na het andere, laatst nog een week in het ziekenhuis gelegen met een ontsteking.

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oke gelukkig maar ;) Ben trouwens vandaag nog geweest voor een groei echo, de kleine liep altijd 3 weken voor maar begint nu terug te lopen. De gyn gaf aan dat ik volgende week weer terug moet komen om te kijken hoe het dan is. Omdat het zou kunnen zijn dat de baby geen ruimte meer heeft. Ook moest ik zijn bewegingen goed in de gaten houden.

Deel Deze Pagina