Ik heb een hele leuke kat, die altijd achter me aan loopt en bij me wil zitten en knuffelen. Maar nu ik zwanger ben, valt hij me af en toe aan, dan zit hij ineens uit het niets me heel raar aan te kijken (alsof ik iets geks gedaan heb of m een klap verkocht heb of zoiets) en dan gaat ie eng miauwen en valt me aan, pakt me vast en gaat bijten.. Ik vind dit echt niet leuk aangezien we het altijd zo gezellig hebben samen.. Wie weet hier wat van, of is mn kat ineens jeckyl en hyde geworden?
mijn kat loopt sinds ik zwanger ben de hele dag achter me aan, tot ik er vervelend van wordt, soms struikel ik erover! en ze staart me inderdaad ook wel een aan en gaat dan naar me toe sluipen alsof ik prooi ben, als ik er dan naartoe loop is het over of ze pakt me bij de benen, het is van mijn kat niet uit valsheid maar meer uit "kom je spelen maatje?" als je kat niet doorbijt dat wil hij spelen/stoeien, als hij wel doorbijt dan zou ik daar wel voorzichtig mee zijn inderdaad. hij kan ook jaloers zijn namelijk.....dat moet je dan wel met afstraffen/opvoeden de kop indrukken voordat de kleine er is.
mijn 2 katten waren niet bij me weg te krijgen toen ik zwanger was. ik moest ze soms echt even aan de kant zetten, zo van nu even niet hoor. ze zijn sowieso nogal aanhalig, maar het leek wel of ik een magneet op schoot had, er niet vanaf te krijgen gewoon.
ik heb ook een hele lieve kat,erg aanhalig en echt een goedzak zeg maar sinds ik zwanger ben,poept en plast hij in huis en wil niet meer kroelen op me schoot ik ben er heilig van overtuigt dat ze het idd aanvoelen/ruiken of iets dergelijks
Die van mij is niet zo lief als die van jullie, die is vanaf het begin al een beetje vals geweest! Maar kan er gewoon (nog) geen afstand van doen. Alleen nu ik zwanger ben, gaat ze 's avonds op mijn buik liggen slapen. Ik geloof er ook in dat ze het voelen of merken. Hoor het wel vaker zulke dingen
Ben je misschien een beetje bang voor hem nu? Bang dat hij op je buik springt of in je buik gaat trappelen of vind je hem -onbewust- misschien wel vies? Kan zijn dat hij dat voelt. Mijn honden en katten hebben zeker weten door dat ik zwanger ben, in positieve zin dan wel te verstaan; zijn niet bij me weg te slaan, zijn extra beschermend enz.
Volgens mij hebben katten (en honden) dat zeker door. Die van mij was in het begin heel erg vals tegen me, bij mijn vriend was ze weer heel lief. Normaal was dat juist andersom. Ik heb ergens toen gelezen dat je anders ruikt voor de diertjes, dus ik denk zelf dat ze daar gewoon een beetje aan moest wennen. Nu ik bijna 33 weken zwanger ben is ze weer heel erg lief! Ook niet bij me weg te slaan en ligt 's avonds op bed ook tegen mijn buik aan. Ook als ik op de bank lig komt ze lekker op m'n buik liggen. Volgens mij vindt ze dat getrap ook heel leuk want ze blijft gewoon liggen
hahaha wat grappig om dit te lezen... nou ja niet dat hij in je arm hangt natuurlijk.. ik dacht dat ik het me verbeelde.... maar niet dus.. onze kennis heeft een kat uit het assiel die vreselijk bang en schuw is... en al voordat ik positief teste deed dat beest zo raar als ik er was.... zo raar zelfs dat m,n kennis zei nou ik snap niet wat er met die kat aan de hand is? dat beest verstopte zich altijd in de kast als de bel ging en kwam daar pas weer uit als de visite weg was... als ik er ben gaat ze voor me op de grond zitten en dan kijkt ze onophoudelijk naar me en houd dat gerust 5 min vol om daarna een miauwend geluid naar me te maken... en ze blijft dan zo,n beetje voor m,n voeten zitten tot ik weer weg ga.... gek he? ze moeten de hormonen gewoon ruiken.. dat kan gewoon niet anders.. en nog een heel ander iets... mijn broertje heeft down syndroom en is nooit zo knuffelig... die zit ook maar de hele tijd aan me te frunniken... stopt zijn vinger onder m,n trui... m,n man zei gisteren nog het is onmogelijk dat hij het weet........... maar ik zweer het.... hij wees naar m,n buik en vroeg baby in buik? en toen ik zei nee joh! ( want anders zit hij zolang in spanning voordat het geboren word) draaide hij zich om en prikte in mijn man z,n buik en vroeg of daar dan een baby inzat? heel apart.. xxxx jose
Hier ook een poes die niet bij me weg is te slaan sinds ik zwanger ben :S Als ik mijn neefje op schoot heb (die is 3 maanden) is ze heel jaloers en komt direct bij me zitten als hij weg is. Als ik zelf ga zitten, loopt ze steeds om me heen te spinnen en om knuffels te schooien... Ik weet bijna zeker dat ze het aanvoelen.. kan bijna niet anders! Maar goed, bijtgedrag is natuurlijk niet de bedoeling... heb je eens aan feliway verdamper gedacht? Kan rustgevend werken voor de kat... ik heb er veel baat bij omdat ik ook een hele gestresste angstige kat had, die is helemaal tot rust gekomen na een maandje. Liefs
ik wordt ook niet goed van de kat die wil de hele tijd bij me liggen en achter me aan lopen soms lig ik savonds op de bank et de hond en kat boven op me dus denk wel dat ze wat voelen. mijn hond is ook heel jaloers geworden trouwensn als ik nu heel even weg ben als is het maar 5 minuten gaat ie dingen kapot maken dee die normaal nooit hoop dat dit snel ophoud.
er schijnen ook honden te zijn, die ziektes (kanker e.d.) kunnen ruiken, dus zou me niks verbazen als die het ook kunnen ruiken als je zwanger bent! Ik ben zeker niet bang of vies van mn kat hoor, ben juist gek op dat beessie, daarom vind ik het zo naar dat ie zo doet! Maar heb nu een plantenspuitje klaar staan voor als ie het weer doet, hopelijk leert ie het dan af!
Ik heb een kat die altijd al wel aanhankelijk is maar nu wil ze steeds bij me liggen en vooral op mijn buik, en dat is niet echt lekker. Mijn hond waar ik echt baas nummer 1 van ben wilde een paar dagen bijna niets van me weten. Wilde niet bij me liggen of wat dan ook. Ik deed echt niet anders naar haar dan voorheen. Ze ging ineens bij mijn man liggen, dat doet ze vrijwel nooit. Echt heel raar. Gelukkig is het sinds 2 dagen weer wat beter. Dieren voelen en ruiken veel meer dan wij ooit zullen weten.
Kan het kwaad om je katten te aaien en te knuffelen? De familie van mijn vriend helemaal in de stress omdat we 2 binnenkatten hebben. Ze zeggen dat het niet gezond is om katten te hebben wanneer je zwanger bent :S
Nee joh dat kan geen kwaad hoor! Alleen de kattenbak schoonmaken zou ik door iemand anders laten doen, of met handschoenen. En altijd je handen wassen, voor je gaat eten. Ook in de tuin werken moet je even laten, omdat er ook kattenpoep in de grond kan zitten. Ik gebruik Dettol handzeep ter ontsmetting van mn handen.
onze kat is ook nooit zo knuffelig en zit niet vaak bij je... maar sinds ik zwanger ben wilt ie zo dicht mogelijk tegen me aan liggen.. zo leuk is dat!
nou je moet wel uitkijken met verschonen van de kattenbak, maar verder kan het volgens mij niet echt heel veel kwaad. Honden hebben het volgensmij zeker door, de hond van de ouders zit met zijn koppie helemaal aan mijn buik te snuffelen...haha wel grappig en komt steeds naast me liggen echt strak naast me. dus dieren hebben het snel in de gaten. Ook kinderen hebben het snel door. Ik ben juf bij de kleuterklas en ik had een meisje in de klas die riep vorige week 'juf heeft een baby in de buik' terwijl ik het nog niet eens zelf wist, weet het vanaf dinsdag haha
Dank jullie wel. Ik kan gewoon niet meer zo genieten van min twee jonge poesjes... Ben gewoon bang dat het toch kwaad kan, dat ze iets met zich meedragen wat niet goed is voor de kleine. Aan mijn vriend de kattenbak overlaten..hahaha... ik weet niet, volgens mij moet ik hem er dan elke keer op wijzen. Aangezien hij nu van huis is moet ik hem wel schoonmaken. Ik doe het wel voorzichtig... krijg sowieso niks op de handen omdat ik de poep niet aanraak. Maar desondanks was ik altijd mijn handen grondig na afloop! Ik ga wel Dettol kopen vandaag! Maargoed, ik denk dat het weinig kwaad kan voor de kleine als ik het op deze manier schoonmaak. Zoals ik heb begrepen is het echt de boosdoener wanneer je poep aanraakt en dan je vingers in je mond stopt..of gaat eten zonder je handen te wassen.
Wat ook belangrijk is is dat je je katten regelmatig ontwormd (4x per jaar) met een goed middel, met voorkeur van de dierenarts.