Hoooiii, Ik heb af en toe van die dagen dat ik veel last heb van me darmen alleen merk ik dan ook dat mijn buik af en toe hard word als ik een darmkramp heb Weet iemand of dit kwaad kan? Ik ben nu 18 weken zwanger. En ook als ik in bed lig en dan druk ik welleens in mijn buik en dan voelt ie ook soms hard aan Kan dat kwaad of moet ik de verloskundige hiervoor bellen? Woensdag ga ik weer naar haar toe en dan vraag ik het sowieso maar ik maak me nu ook een beetje zorgen... Alvast bedankt
heel herkenbaar hoor geen zorgen maken, ik heb hier ook al weken last van, harde buiken kan je krijgen door je darmen en door een volle blaas en ook gewoon zomaar als je op de bank zit, het is erg vervelend maar zolang ze geen pijn doen en om de 5 minuten komen kan het geen kwaad heb ik begrepen van mijn vk.
Met jouw hoeveelheid weken moet je wel in de gaten houden dat je ze niet te vaak heb. 3 in het uur moet je wel al btje aan de bel trekken. Ik had het ook van de week.. iedere keer harde buiken. nou sorry maar dat vond ik met 15 weken wat te vroeg.. voelde me ook al ff niet lekker. iedere keer hoofdpijn. Vk gebeld en mocht lansgkomen. Urine test.. bleek blaasontsteking te hebben. En als je zwanger bent voel je die heel vaak niet. je krijgt dan wel veel meer harde buiken van de irritatie van je blaas. Dus.. misschien ff voor de zekerheid morgen ff je urine laten controleren bij de ha. Maar een paar harde buiken zijn idd normaal. ook als je last heb van je darmen. je baarmoeder is een spier. dus die reageert daarop door hard te worden. Als je het niet vertrouwd.. altijd ff je vk bellen. Geniet van je zwangerschap. liefs Jazzie