Vraag over Rooming In: campingbedje alvast op slaapkamer zetten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamatoB, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag... ik heb begrepen van de kraamzorg dat Rooming in verstandig is als je borstvoeding wilt gaan geven, zodat je de eerste dagen dicht bij je kindje bent en het hoort als het wil drinken (om goede /tijdige aanleg te bevorderen).

Dat rooming in, hebben jullie dat gedaan?
    Ik dacht, misschien moet ik dan maar vast het campingbedje op onze slaapkamer op zetten, voor als ukkepuk komt, want onze wieg is zo zwaar, die krijg ik echt niet daar gezet...

Hebben jullie hier ervaring mee??

Alvast bedankt!!

2. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    ik had zelf de wieg op mijn slaapkamer gezet. vond het wel zo fijn! nu voor mijn tweede heb ik haar ledikantje op mijn kamer klaarstaan.. (de wieg is stuk..)
    maar het is denk ik wel verstandig om te doen waar jij je goed bij voelt. sommige mama's kunnen juist niet rusten omdat ze van ieder geluidje naast het bed gaan staan of wakker worden..

maar persoonlijk ben ik wel voor rooming-in ;)

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb de kinderwagenbak op een tafeltje naast me gezet. Alleen hebben we haar na een paar dagen gewoon in haar ledikantje op haar eigen kamer laten slapen. Ik deed geen oog dicht met al die geluidjes naast me.
    Succes nog eventjes!

4. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    toevallig ben ik er zelf mee bezig. ik heb een ledikantje van de ikea waar je een kant van af kan halen. dat is tegenwoordig zo gemaakt bij hun, echt heel handig, want het bedje blijft wel stabiel. dat bedje maak ik dan vast aan ons eigen bed, zodat ik er zelfs niet uit hoef wanneer de kleine aan de borst gaat....

ik heb dus van dat ledikantje een co-sleeper gemaakt. maar zo campingbedje kan ook makkelijk...kun je er alvast aan wennen.

maar wat ik me dan afvraag: sommigen kunnen er niet van slapen en dan gaat de baby in eigen kamertje, maar zetten jullie dan een babyfoon aan?want je hoort dan alsnog alles via de babyfoon of niet?

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh dat is ook heel handig zo'n ledikantje!

Ik vraag me ook wel af hoe anderen dat dan doen!
    Bij ons is de kinderkamer echt pal naast onze kamer, dus als wij de slaapkamer deuren open houden, horen we alles... tenminste ik neem aan dat we die toch gewoon open kunnen houden of mag dat niet??

6. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    waarom zou je dat niet open kunnen houden?ik weet niet hoe vast jij slaapt?:)

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij ons heeeft ons dochtertje vanaf de 1e nacht in haar eigen slaapkamertje geslapen. Inderdaad vlak naast de onze en met de kamers wagenwijd open!
    Ik was in het ZH (na een keizersnee) al iedere keer wakker van elk zuchtje, piepje etc. dus thuis maar meteen in haar eigen bed gelegd.
    Voorlopig is dat het zelfde plan voor nummer 2!

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    @ jenna83: welk bedje is dat van Ikea en hoe zorg je ervoor dat dat dezelfde hoogte heeft als jouw bed?

Wij hadden een heel goed tilbaar wiegje (Prenatal | Meubels het plaatje bij het kopje " wiegjes") en na een paar dagen hebben wij 'm ook op z'n eigen kamer gelegd. De allerkleinste zuchtjes en piepjes hoor je dan niet, maar gehuil of gemopper wel.

9. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij hebben ook geen babyfoon aan. Onze slaapkamerdeur staat open, maar die van haar niet. Wij hebben 3 poezen dus dat vetrouw ik niet. Maar als ze wakker is laat ze dat luid en duidelijk horen hoor ;_)
    Ook als ik overdag beneden ben heb ik geen babyfoon aan staan.

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Een campingbedje is niet echt een goed idee. Vaak zijn de matrasjes daarvan niet luchtdoorlatend of onvoldoende luchtdoorlatend. Hierdoor kan de baby in ademnood komen.

Plus het feit dat het matrasje van het campingbedje laag aan de grond ligt waardoor het babytje veel sneller kou vat en ook op de tocht licht. De tocht die onder de kieren van de deur vandaan komen bijvoorbeel.

Daarbij is het niet erg makkelijk om zo'n klein hummeltje zo laag in het bedje te leggen. dit gaat niet echt gemakkelijk omdat je zo diep moet bukken en je het kleintje ook nog eens erg goed moet ondersteunen.

Ik zou een ledikantje of wiegje bij de ikea halen of van marktplaats om die tijdelijk op jullie kamer te leggen.

Zou je man niet eventueel de wieg in jullie kamer kunnen zetten?

De kinderwagenbak is ook niet echt een goed idee omdat de zijranden daarvan ook niet of nauwelijks lucht doorlatend zijn. Als je kleintje daar met het neusje tegenaan komt te liggen per ongeluk kan het geen adem meer halen. Het kleintje weet dan ook niet hoe het zijn of haar hoofd de andere kant op te draaien om weer te kunnen ademen.

Succes!

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb bij nr 1 de wieg 7 weken naast mijn bed gehad en ik wil dat bij nr 2 ook doen. Ik vond het erg fijn om hem zo uit de wieg te kunnen pakken als hij wilde drinken. Campingbedje lijkt mij niet prettig: te laag (en bukken vond ik niet zo'n feestje; helemaal omdat m'n eigen bed de eerste weken nog op klossen stond).

Dat wakker worden van alle geluidjes klopt wel, maar zelfs dat vond ik wel prettig. Zo heb ik m'n kindje echt leren kennen en wist ik in no-time welk geluidje wat betekende. Als je kindje verder weg ligt, word je misschien pas wakker als het echt huilt en dan ben je (voor voeden op verzoek) eigenlijk al te laat.

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mijn eerste hebben we wel in haar eigen kamertje laten slapen, en ik hoorde haar altijd hoor als ze dorst had ;)
    Maar zij sliep ook al heel snel door dus dat was wel lekker.
    Mijn zoontje heeft wel bij ons op de kamer gelegen, 6 maanden, maar die jongen sliep met 5 maanden nog niet helemaal door dus vond het toch wel prettig om hem bij me te hebben.

Dit kindje zal ik ook eerst in mijn kamer hebben maar dan gaat hij/zij samen met zijn/haar broertje op 1 kamertje, maar pas wanneer het goed slaapt 's nachts!

Deel Deze Pagina