Hallo dames, ik zit is met een vraagje wat betrekking heeft op een vleesboom, en de bevalling. Afgelopen week bij de 12 weken echo is een vleesboom(myoom) gezien. Het enige wat ik vroeg aan de gyne was kan het kwaad voor de kleine, hierop was zijn antwoord Nee. Nu zat ik gisteren bij mijn huisarts, omdat mijn oudste dochtertje ziek was, en heb toen nog even doorgevraagd hoe of wat het nu inhoudt die vleesboom, hij heeft netjes uitgelegd dat het een spier is en bla bla bla kon wel is komen door mijn KS van afgelopen juli. Maar nu kwam mijn huisarts met het verhaal dat als je een vleesboom hebt de kans Groter is om wat vroeger weeen te krijgen en dus ook vroegtijdig te bevallen, en in mijn geval ik heb een nog niet helemaal genezen litteken van mijn KS zou de kans ook nog wat groter zijn dat ik eerder zou gaan bevallen. Maar nu is mijn vraag aan jullie, wie had er ook een vleesboom met de zwangerschap, en met hoeveel weken ben je bevallen ? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ben ik gelukkig niet de enige met een vleesboom*pje raar woord haha maar ben erg benieuwd hoe het met bevallen zit.
hoi maaike ik ben bang dat je niets aan mijn verhaal hebt , maar ik zet het toch neer bij mijn eerste zoontje is er een vleesboom gevonden linksonderin die was op het hoogtepunt 6 bij 8 cm ongeveer. ik heb tijdens mijn zwangerschap meerdere bloedingen gehad (onbekend of het door de vleesboom kwam) mijn zoontje is geboren met 31 wkn 6 dagen (vliezen gebroken) bij mijn tweede zoontje was er in eerste instantie geen vleesboom meer te zien op de echo's geen bloedingen alles verliep goed met 38 weken precies heb ik een ks gehad (dwarsligging en diabetes) en bij het snijden heeft de gynacoloog in de vleesboom gesneden , waarvan we/ze dachten dat ie weg was. mijn conclusie de vleesboom heeft niets met de vroeggeboorte te maken gehad en hij was bij beide zwangerschappen even groot en op dezelfde plek als je meer details wilt weten stuurt dan maar even een berichtje ik heb het verhaal kort gehouden oh trouwens de gynacoloog heeft gezegd dat een vleesboom stopt met groeien na week 17 (hij kan wel weer gaan groeien na de bevalling) hoe groot is de vleesboom van jou groetjes spinnekop
Hoi Spinnekop bedankt alvast voor je reactie, hoe groot mijn vleesboom is dat weet ik niet het was een kleintje zij de gyne, op de echo van 7,5 week was hij dan ook niet te zien, maar met 12 weken dus wel. ik moet over 5 weekjes weer terrug komen, ben dan bijna 18weken. Maar ik pb je nog wel even want ben toch wel benieuwd
Spinnekop, bedankt voor je verhaal. Maaike, nee ik denk dat er best wat vrouwen zijn die een boompje hebben. Ik schrok eerst ook, ik dacht ben ik endo-vrij en eindelijk zwanger via IVF heb ik dit weer maar ben gelijk gerust gesteld door de gyn. Ook was hij bij mij op de vorige 2 echo's niet te zien en vorige week wel. Volgende week heb ik weer een echo dus ben benieuwd.
hoi vlinder gefeliciteerd met je zwangerschap ! ik heb maaike een pb gestuurd als jij meer wilt weten over mijn ervaring , ook jij bent welkom hoor. ik heb ook endometriose , maar ik heb meer geluk gehad denk ik gr spinnekop
Dank je wel. Ik heb het gesleep met de endo mede te danken een aan huisarts die me iedere keer niet door wilde verwijzen. Dinsdag heb ik weer een afspraak met de gyn en dan vraag ik het nog allemaal eens even goed na over het boompje.
Vlinder ik ben erg benieuwd wat de gyne te zeggen heeft over ons boompje De mijne zei alleen maar, maak je geen zorgen het kan absoluut geen kwaad, maar ja als mijn HA dan begint over een wat vroegere bevalling....gaan hier de bellen toch rinkelen niet dat ik me zorgen maak maar toch je houdt het wel in je achterhoofd! Spinnekop wat een verhaal zeg, heb het is even gelezen! is jouw boompje dan weggehaald met die keizersnede ? en gaat alles nu wel weer goed ?
nee , mijn boompje zit er nog ik heb er op dit moment geen last van dus laten ze hem zitten. ik ga jullie te komende tijd wel even volgen en kijken hoe het gaat aflopen spinnekop
Tja ik hoef pas over een goede 5 weken terrug op controle alles was goed voor de rest, en ben dan bijna 18 weken. dus tegen die tijd zal ik ook wel beweging voelen aangezien het de 3e is..... ben alleen benieuwd hoe het gaat met de bevalling!