langdurig vliezen gebroken weer naar huis?

Discussion in 'De bevalling' started by selina1212, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. selina1212

selina1212 Actief lid

Apr 17, 2012
    134
    0
    0
    hallo dames.

gister om 14.00 zijn mijn vliezen spontaan gebrokken
    meteen naar ziekenhuis en heb een nacht moeten blijven
    echter tot nu toe nog geen echte sterke weeen aventoe eens een menstruatie kramp maar daar blijft het bij na 6 ctgs gehad te hebben
    ben ik vanmorgen om 11.00 ontslagen uit ziekenhuis.
    maar oh mijn god blijf lopen kan zowat een emmer vullen
    verschrikkelijk
    zijn hier dames die hier ervaring mee hebben? zoja hoelang kunnen en zullen ze me laten lopen
    want wijs wordt ik er niet van een zegt 72 uur een zegt een week
    nu moet ik dagelijks terug voor ctg.

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    raar toen bij mij met 36 week de vliezen braken moest ik gewoon bevallen

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Gek hoor, hier in belgie houden ze je in het ziekenhuis totdat je baby er is. Mijn vorige bevalling is zo begonnen toen ik vroeg of ik nog naar huis mocht werd ik raar aangekeken en werd me meteen duidelijk gemaakt dat je met gebroken vliezen pas weer naar huis gaat als je baby er is..
    Hoop voor je dat de weeen snel beginnen

4. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

Mar 4, 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier met 39,1 waren ze gebroken, met 39.2 kleine geboren. Moest naar t zkh ivm niet ingedaald en ben daar eerst aan ctg gelegd en daarna gelijk naar verloskamer en aan de opwekkens! Zoals ik begreep binnen een a twee dagen.

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Hier na 72 uur ingeleid nadat ik gebroken vliezen had. Inderdaad iedere dag even controle in het ziekenhuis en dan weer naar huis.

Herken het gevoel van het vruchtwater verliezen, iedere keer als ik opstond had ik het gevoel leeg te lopen. Het kraamverband uit het kraampakker was al grotendeels op voor de bevalling ;)

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Heel veel succes trouwens!

7. pffffff

pffffff Actief lid

May 21, 2008
    339
    0
    0
    Vreemd dat ze je naar huis sturen....mijn vliezen waren gebroken bij 32 weken en mocht het ziekenhuis niet uit zonder baby: 5 weken in het ziekenhuis gelegen en toen ingeleid. Als je vliezen zijn gebroken is er een grotere kans op infecties en dat is schadelijk voor de baby...mijn temperatuur werd drie x per gemeten en mocht ik verhoginh krijgen dan zou de baby direct gehaald worden...Ik zou dat gewoo. aankaarten als je op controle moet! Meten ze je temp wel? Je mag bv geen sex meer ook ivm infectiegevaar...

8. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Volgens mij moet je bij gebroken vliezen binnen drie dagen bevallen.. Gek dat ze je naar huis sturen!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan prima naar huis met gebroken vliezen, alleen normaal op jou termijn is gewoon in t ziekenhuis blijven maar kan me voorstellen dat je je thuis meer op je gemak voelt en dikke kans dat doordat je meer kan ontspannen toch de bevalling door gaat zetten ik denk dat dat de insteek was. Wellicht kan je je gyn bellen en vragen wat hun richtlijn is wanneer je volgens hun moet bevallen wel fijn wat duidelijkheid. Succes!

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Ja hoor mijn vliezen waren gebroken met 31 wkn 5 dgn en ik heb het gered tot 35 wkn 2 dgn
    Ik mocht na 1 week ziekenhuis naar huis met de volgende instructies!
    2 x pd temperaturen
    Rust!
    Om de dag ctg en bloedprikken op infectie waardes!

Heel veel sterkte en s6 hoor!

11. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier zijn ze met 40.1 gebroken en met 40.3 ben ik geleid.

Ik wou zelf naar huis, ben er maar 2 uurtjes geweest voor controle vond het onzin om in het ziekenhuis te blijven..... Ik had geen weeën niets.

12. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Met 39+3 gebroken vliezen en na ctg weer naar huis. Zouden na 48-72 uur gaan inleiden, maar weeen kwamen spontaan op gang.

13. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Ik moest na 24 uur voor een ctg naar het ziekenhuis. Omdat de ctg goed was, mocht ik kiezen of ik wilde blijven en ingeleid worden of nog één keer 24 uur thuis afwachten. Als er dan nog niets veranderd zou zijn zou ik dan ingeleid worden, dus na 48 uur. Ik koos voor het laatste en toen kwamen thuis de weeën spontaan op gang en is onze zoon uiteindelijk 44 uur na het breken van de vliezen in het ziekenhuis geboren. Maar ik was toen al 41w4d, en zou dus 41w5d zijn als ik ingeleid zou worden. Misschien zit er verschil daar in, ik zie dat jij nog geen 37 weken bent.

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Mijn vliezen braken met 39+4. Moest toen binnen 36uur weeën krijgen en anders werd ik ingeleid ivm infectiegevaar.
    Na 36uur nog steeds geen echte weeën dus ben ik ingeleid.
    Achteraf maar goed ook want zowel ik als zoontje hadden een infectie en koorts. Ik moest 4 dagen aan het infuus met antibiotica en zoon 7dagen.

15. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Mijn vliezen braken met 40+4 en 24 uur later werd ik in het ziekenhuis opgenomen en ingeleid. . Ik moest aan de ctg blijven vanwege de gebroken vliezen.
    Raar dat je weer naar huis bent gestuurd!

16. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Bij mij braken ze met 36+5. Naar het ziekenhuis, waren er om 23:00. Geen weeën te meten dus man naar huis gestuurd. Ik mocht wel blijven omdat wij best een eindje van het zkh wonen. Rond 05:00 voor het eerst getoucheerd, 5 cm (huh!) dus man gebeld... Was toch wel begonnen. Half acht een prachtige dochter.

Ik was dus blij dat ik was gebleven maar ook bij mij twijfel of ik niet gewoon terug naar huis kon omdat er geen weeenactiviteit meetbaar was. Dat gast nog wel drie dagen duren, zeiden ze. Gelukkig niet! :)

Heel veel succes!

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Apart dat dit per ziekenhuis verschilt?

Hier zou ik 24 uur na het breken van mijn vliezen ingeleid worden, mocht het niet vanzelf op gang komen. Dat kwam het wel, ik mocht het wel thuis afwachten trouwens, had me anders gewoon de volgende ochtend weer in het ziekenhuis moeten melden.

18. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    hier braken op zondag in de ochtend mijn vliezen was toen 39+2, en 2 dagen later op dinsdag ochtend werd ik ingeleid.

Ik moest wel die zondag en maandag meerdere keren naar het ziekenhuis voor een ctg.

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Hier waren mijn vliezen met 36+0 gebroken (op 21 dec) en moest na de kerst maar terugkomen voor inleiding.
    Uiteindelijk met 36+2 spontaan bevallen.

20. Renske76

Renske76 Bekend lid

Dec 27, 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben 77 uur na het breken van de vliezen bevallen. Ik moest wel in het ziekenhuis blijven, maar ze wilden niet inleiden (hoewel ik al zo'n 40 weken was).

Share This Page