Mijn 1e bevalling begon 's avonds rond 12 uur en 's ochtends rond half 9 was de kleine geboren (supersnel voor een eerste bevalling). Bij mijn 2e begon het 's nachts rond half 4 en om half 6 lag de kleine in bedje (wel heel erg snel). Nu zit ik me af te vragen of alle/de meeste bevallingen 's avonds of 's nachts beginnen of dat het ook gewoon overdag kan beginnen. Voorweeen heb ik voornamelijk 's avonds en 's nachts, overdag als ik rustig ben ook wel, maar die zijn veel minder fel. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en het lijkt mij zo fijn om daar gewoon overdag naar toe te kunnen ipv 's nachts, donker en koud Overigens is de bevalling bij mij 2x met een weeenstorm begonnen en nooit met het breken van de vliezen. Die voorweeen die ik nu al 3 weken heb, herken ik niet van mijn andere bevallingen. Marsja
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste bevallingen 's nachts op gang komen, omdat je zelf dan in complete rust verkeerd, maar of dit een bakerpraatje is weet ik niet. Kari
Dieren bevallen eigenlijk altijd s'nachts. Dus is niet meer dan logisch dat bij de mens de bevalling ook s'nachts begint.
Bij een vriendin begon de bevalling om 17:30 smiddags en sochtends om 5:45 was ze er. Van mezelf kan ik het nog niet zeggen.
Mijn moeder begon 's ochtends ná de koffie, 's middags was ik er. Dus nee, niet álle bevallingen beginnen 's nachts. Maar misschien wel veel idd.
Bij mijn moeder begonnen de weeën om half 9 in de ochtend, half 7 in de avond was ik er. Dus het hoeft niet nee, maar schijnt idd vaker 's nachts te beginnen. Zelf weet ik het niet, ik ben ingeleid, dus geen natuurlijke manier.
Veel bevallingen beginnen idd 's nachts omdat je dan minder adrenaline aanmaakt die de weeën tegenhouden. De eerste weeën begonnen bij mij om 4 uur 's middags maar toen kwamen ze nog maar 1x per half uur. Om 11 uur zat ik op 1x per 15 min en om 4 uur 's nachts (toen was ik al de hele nacht op geweest) kwamen ze om de 5 minuten. Pas om half 7 heb ik de vk gebeld en pas om 1 uur 's middags ging ik naar het ziekenhuis waar ze om half 5 is geboren.
ik begon overdag met lichte weeen en vanaf 9 uur zijn we de tijd gaan bijhouden. om 1 uur begonnen ze zwaarder te worden en om 9.44 is aidan geboren.
bij mijn zoontje is het savonds rond 19.00 begonnen en 2.43 geboren. en bij mijn dochter is het rond 23.00 begonnen en die is 5.45 geboren. groetjes juud
in de middag verloor ik me water, in de avond kwamen de 1e licht weeën. ongeveer rond 03.15 uur werd ik wakker in een weeën storm, rond 04.50 uur mocht ik gaan persen en 50 min later was ons meisje er. DUs in mijn geval ja