beste verloskundige , Ik ben nu al 2 keer bevallen , en bij beiden op 3 cm blijven steken terwijl de bevalling wel echt goed begonnen was . 1ste na 48 uur weeen nog steeds 3 cm en pas na 3uur infuus begon het te vorderen (vliezen waren al gebroken ) 2de na 30 uur weeen ook maar 3cm en pas na breken van de vliezen en infuus vorderde het . Is dit toeval ? of wil dit zeggen dat ik bij een eventueel volgende zwangerschap ook op 3 cm blijf hangen tot ze helpen ? is die kand groot of niet ? is dit alles puur toeval geweest of heeft mijn lichaam elke keer een zetje nodig ? hoor het graag
Hoi, Ik kan begrijpen dat je met deze vraag zit. Je lichaam heeft het blijkbaar wel een beetje in zich om niet voldoende weeën te maken, niet krachtig genoeg. Je hebt wel een aanzienlijke kans dat het weer gebeurt maar je kan het absoluut niet van te voren vaststellen helaas. Het blijft ook altijd nieuwe ronde, nieuwe kansen. Succes! Groet Evelien
is het verstandig om dit later bij een eventuele volgende zwangerschap aan te geven dat dit al 2 maal gebeurt is ? loop zoiezo bij een gyn (belgie) bedankt voor je snelle antwoord !
Ja iedere verloskundige zal vragen naar de vorige bevallingen. In principe hoef je niet bij de gyn onder controle. Die kunnen jou in de zwangerschap niet meer bieden dan een verloskundigenpraktijk. We zullen toch de bevalling weer af moeten wachten. Je kan wel afspraken maken met de verloskundige dat ze niet meer zo lang afwachten gezien je geschiedenis. Tenzij je uiteindelijk een keizersnede hebt gehad, dan is het een ander verhaal, maar dat was geloof ik niet het geval bij jou. Groeten evelien
in belgie is het gebruikelijk om naar de gyn te gaan en nee geen keizersnee , bedankt voor je antwoord