In dubio over zomervakantie

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door EDMJ, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb een vraag over vakanties en hoop dat er hier een aantal met ervaring zijn! We zijn de trotse ouders van een dan 2 jaar oud meisje en eind november zal de 2e zich aanmelden;) Hierdoor hebben we besloten om nog gauw op vakantie te gaan in Frankrijk. Maar ik twijfel nog enorm.

Mijn meisje is normaal geen stilzitter en is bijv. een filmpje (meestal) al na een half uurtje beu. We besloten eerst maar met de auto te gaan, om niemand anders van last te zijn. We keken ook tegen een vliegreis en het wachten daarbij op. Maar als ik in het zuiden van Frankrijk kijk, begint het toch te kriebelen. Mijn angst is alleen dat ze of niet stil blijft zitten, of ze doodsbang is in het vliegtuig (we moeten immers ook nog terug).

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Een kind zonder stilzittende kont, maar toch geprobeerd?
    Ze is heel erg geïnteresseerd in dingen, dus het wachten en naar vliegtuigen kijken, is al een zorg minder aan het worden.

Help!! Ga ik voor een autovakantie (al vindt ze zover rijden ook weer niet top) of voor een vliegvakantie? (Is ong. 2 uurtjes vliegen).

Alvast bedankt!!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zeker gaan vliegen... ik zou zo'n lange autorit niet zien zitten en zo'n vliegreis komt heus wel goed hoor. Welk kind van 2 zit wel urenlang stil? ;)
    Een filmpje, wat speelgoed mee onderweg... komt vast wel goed.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou met de auto gaan, als ze het dan echt beu is kun je een lange pauze inlassen..

Wij hebben met onze dochter ook gevlogen, toen was ze bijna twee en dat ging op zich prima alleen moest die toen nog op schoot, dat was wel een nadeel

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou absoluut kiezen voor het vliegtuig. Dat vind ik veel aangenamer dan een hele dag in de auto.

Een vlucht van 2 uur is zo voorbij. Als je geluk hebt, dan valt je kindje zelfs in slaap. Ik geloof niet dat kindjes soms bang zijn in een vliegtuig. Voor hen lijkt het maar hetzelfde zoals in de auto te zitten ;)

Als je kindje het stilzitten tijdens de vlucht beu wordt, dan kan je ook eens rechtstaan, en even door de gang wandelen.
    In de auto kan dat niet he ;) dan moet ze vast blijven zitten in de stoel tot jullie op een plek zijn gekomen waar je even kunt stoppen.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Is denk meer de vraag wat vind je fijner 12-18 uur in de auto met escapes op psrkeerplaatsen of paar uur vliegen en als ze moeilijk doet geen uitweg hebt.

Wij zijn met Siem, 1 jaar gaan rijden naar gardameer 10-11 uur gereden heen en terug. Siem heeft zich prima vermaakt onderweg en heeft thuis ook geen zit kont.

Ik heb ruime tijd van te voren speelgoed weggedaan zodat het onderweg weer interessant zou zijn...

Proberen met name in de nacht te rijden. Grote kans dat je kindje slaapt en de tijd gaat dan vele malen sneller dan overdag rijden.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    als je ervoor kiest om met de auto te rijden kan je ook rond 3-4 uur s nachts aanrijden. kan je zelf van te voren ook nog gewoon wat uren slaap pakken en je kleine slaapt in de auto dan wel verder. dan ben je al een heel eind op weg tegen de tijd dat ze wakker worden. stop je uitgebreid voor een ontbijt en kan je er dan weer een paar uur tegen. dan weer stoppen voor een lunch en kan ze daarna haar middag slaap in de auto doen. tegen de tijd dat ze wakker word zul je al ong op bestemming zijn.
    of je kiest ervoor om 2 dagen te rijden met overnachting zodat je 2 dagen maar korte stukken hoeft te rijden.

wij zijn zelf ook 1 x s avonds rond 10 uur aangereden maar dat is voor jezelf wel pittig omdat je dan zelf de nacht overslaat. je kleine slaapt dan wel de hele nacht dus zul je daar niet veel last van hebben.

ik vind het voordeel van met de auto gaan dat je veel mee kan nemen, klein zwembadje, buggy, extra spullen wat je normaal niet in je koffer kwijt kunt zeg maar. en je kunt er op je vakantie ook nog lekker op uit en hoeft dan geen auto te huren ofzo.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik zou met de auto gaan, vooral omdat je veel kan meenemen. Je kan je reis ook over twee dagen verspreiden en zorgen dat je rond een uur of 4 steeds op bestemming bent, kan je dochter nog lekker spelen en heb je de tijd om te eten.
    En bereid je goed voor, dus weet welke parkeerplaatsen een speeltuintje hebben bijvoorbeeld. En neem wat dingen mee voor in de auto, muziek, borkjes, tekenbord, dvds, dan kan je afwisselen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou echt nooit met het vliegtuig gaan met een baby of peuter. Misschien is dat omdat ik zelf nogal een hyperkind heb, maar ik mag er niet aan denken dat ik 2 uur of langer 'vast' zit in een vliegtuig met een ontevreden en krijsend kind. En dan moet je eerst ook nog eens een hele periode overbruggen op het vliegveld vooraleer je opstijgt.... In de wagen kan je tenminste kiezen wanneer het tijd is om je kind 'uit te laten'.

Deel Deze Pagina