gisteren heb ik de box en het ledikantje naar beneden gedaan. dus in de laagste stand. maar nu zitten die gaatjes dus waar eerst de bodem zat. wat moet daar in? liever geen vingertje van mijn dochter, maar ze zat er al in te peuteren.... en stel dat ze er een vingertje in heeft en dan omvalt ofzo.... dat is gevaarlijk en pijnlijk! Vandaag al bij de bouwmarkt geweest of ze afdekplaatjes hebben die erin passen, maar hebben ze niet. hoe doen jullie dat? ik heb er nu een wit plakertje opgeplakt, maar dat kan ze er afpeuteren denk ik. waar kan je iets kopen om het mee aftedekken???
gaatjes...bij het bedje vallen die onder de zijkanten bij mij....en bij de box heb ik echt geen gaatjes erin (zitten extra plastic doppen op, waar de plank op rust, zitten vast aan de spijlen) had je niets bij de box of het bedje zitten wat erin kan? (misschien zulke dingen die je in de schroeven van een kast kan drukken zodat ze niet opvallen?, weet je wat ik bedoel?)
nee, er zat niks bij (tweedehands...) ik snap wat je bedoelt. ik heb die afdekplaatjes gezien die je op een schroef doet zodat het mooi afgewerkt is. maar dat past niet. er kan geen schroef in, want er zit geen schroefdraai in het gat (snap je het nog??). je moet het zien als de gaatjes in je keuken kastje waar je dan zelf kan kiezen hoe hoog je je plankje wilt hebben. dus er moet iets glads in (zonder schroefdraad) en met een witte platte kop, zodat het mooi afgewerkt is en weer veilig. iemand nog een idee?
bij mij is dat niet. Ik moet het hele draagding waar de bodem op ligt naar beneden schroeven zeg maar. Maar anders doe je er toch kit in? Kan je hem alleen niet weer omhoog doen...
ja, dichtkitten had ik ook al bedacht, maar ja... beetje zonde want dit is ons eerste kindje en we hopen nog meer kindjes te mogen krijgen en dan wil ik ook weer de hoge stand gebruiken! een propje papier.... is dat wat of peuteren ze dat er ook uit als ze wat slimmer worden?
en anders van dat purschuim ofzo. Weet niet of dat giftig is ofzo hoor moet je ook naar kijken natuurlijk. maar met een mesje krijg je dat er ook wel weer uitgepeuterd.
Hier zijn die gaatjes zo klein dat daar echt geen vingertje in past. En bovendien was na 2x peuteren de nieuwigheid er weer af. Ik denk dat een afsluitdopje juist gevaarlijk is, dat peuter je eruit en kan in je mond.
ja, daar heb je ook weer gelijk in..... maar toch past hier haar vingertje er wel in. het heeft een diameter van 0,8 cm. net had ze haar vingertje er weer in en dan jammeren... want ze kreeg hem er niet weer uit. dat kan ik 's nachts niet hebben. het voelt zo niet veilig. ik zoek verder naar een oplossing!
Ditbdacht ik ook toen ik het las.... Als ze er twee keer aangezeten heeft is de nieuwigheid er toch wel vanaf? X Ow en papier zou ik daar juist niet down dat jebben ze er in no time put juist omdat er dan iets inzot wat ze eruit kunnen halen
En anders plakband erover (en dan rondom de spijl doen)? Dat kan je later weer weghalen en kan ze zelf niet los krijgen. We hebben hier ook gaatjes maar die zijn zo klein dat ze haar vinger er niet in kan doen.
hier ook gaatjes en een paar x een vingertje erin gehad maar dat is gauw afgelopen hoor. als ze een paar keer meemaken dat het zeer doet of dat ze hem er niet uitkrijgen dan houden ze er echt wel mee op en is het leuke er vanaf. ik ga hier niet van alles afdekken omdat ze zich pijn kan gaan doen of dat ze misschien 's nachts gaat jammeren omdat ze klem zit. daar leren ze alleen maar van. zou geen propjes of zo er in doen want dat nodigt alleen maar uit en ze stoppen het in hun mond.\ ik zou het zo laten en even kijken of ze er uberhoupt wel 's nachts aan zit.
IK heb tot nu toe er een plakkertje op gedaan, maar ga het er toch maar vanaf halen. eens kijken wat er gebeurt en of dan inderdaad de nieuwigheid ervan af gaat. misschien ben ik wel te voorzichtig / beschermend....
Ik zou niks in die gaatjes doen. Straks peutert ze zo'n afdekplaatje eruit en stopt dat in haar mond, lijkt me net een maatje waar je je vreselijk in kunt verslikken. Ik zou niet zo bang zijn voor omvallen met een vingertje dat klem zit, lijkt mij een kleiner gevaar dan een afdekplaatje o.i.d.
tja... wij hebben het gewoon zo gelaten, hij kijkt er niet eens naar.. die van het bedje zijn hier overigens te klein om zijn vingertje in te doen, die in de box zou wel kunnen, maar hij heeft er nog geen seconde naar gekeken (waarschijnlijk gaat hij dat dus straks wel doen, want dat is altijd als ik zeg dat hij er niet naar kijkt) ik denk dat jij er meer over nadenkt dan dat zij erg in dat gaatje heeft, oké ze kijkt er nu misschien naar omdat het nieuw is, maar waarschijnlijk is dat snel over wij hebben een stopcontact boven de box (ook zo handig haha, maar ja dat stopcontact zat er nu eenmaal al en ik heb niet zoveel ruimte in de kamer, dus de box moet daar wel staan) dat hebben we uiteraard wel afgedekt met zon plaatje, maar ook daar heeft ie nog niet aan gezeten..
ik heb nu al een hele poos niks met de gaatjes gedaan en ze heeft er een paar keer ingezeten met haar vinger. daar was de lol snel vanaf! Nu zie ik het niet meer dat ze het doet. dus, eigenlijk geen probleem meer! Bedankt voor alle adviezen!