Ik kreeg vandaag een telefoontje van de leidster van de peuterspeelzaal. Gisterochtend was hij daar (wordt dan gehaald en gebracht door opa of oma). Bleek dat mijn vader een beetje aan de late kant was met ophalen. Toen de leidster bij het openen van de deur zag dat hij er nog niet was heeft ze Lukas weer het lokaal ingestuurd waar nog een groepshulp was. TOen mijn vader een paar minuutjes later was was Lukas nergens te bekennen in het lokaal. Was hij achter de leidster naar buiten geglipt en zat in de zandbak te spelen tussen de kleuters van de basisschool! Leidster was zich echt doodgeschrokken. Als het hek open had gestaan, wat vaak het geval is met ouders die weggaan, had hij zo weg kunnen lopen. Ben hier ook best van geschrokken. De leidster heeft zich uitgebreid verontschuldigd en aangegeven dat ze na overleg hebben besloten standaard één van de groepshulpen bij de hoofduitgang te zetten om dit in de toekomst te voorkomen. Vond het wel heel netjes dat ze belde, maar moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!
Gelukkig maar dat hij dat in de zandbak zat te spelen ! Moest er stiekem ook wel een beetje om lachen Leidsters en opa rot geschrokken en meneer zit rustig in de zandbak , zich van geen kwaad bewust .... Vind dit echt iets voor zo een kleintje . Groetjes Joyce
wat schrikken zeg! hier staat standaard 1 leidster bij de deur die in de gaten houdt dat er geen kind alleen naar buiten kan!
Gelukkig dat hij in de zandbak zat te spelen? Nou... Weet niet wat ik daarvan moet zeggen eigenlijk Langs de éne kant een geluk ja, maar langs de andere kant mocht het helemaal zover niet komen! Ze hebben de verantwoordelijkheid over een heleboel kinderen en dus moeten ze ook opletten waar ze zijn verdorie. Hier zijn er 2 poorten aan de opvang, aan beide een toezicht(st)er. En zo hoort het ook te zijn, vind ik. Ik kan miss hard overkomen, en wss denk je 'nou, die heeft makkelijk praten zeg', maar ik heb zelf 4 jaar opvang gedaan, je moet echt overal ogen hebben, tot op je rug, en die had ik (wil niet de dikkenek uithangen), er is er nooit eentje 'ontsnapt'. En ik had de verantwoordelijkheid over kinderen tussen 2.5 en 13 jaar, dus niet zo simpel als je met een groep kleuters aan de éne kant van de zaal zit, een groep kids tussen 6-8 jaar en dan nog een groep koters die allerhande dingen proberen uit te steken en zelfs al gaan puberen. (ff cru gesteld, nah )
Toen ik vandeweek weer naar de psz ging heeft de leidster nogmaals haar excuses aangeboden en bij het ophalen ging er idd iemand bij de deur staan om daar extra controle te houden. Moet eerlijk zeggen dat toen ik na het brengen weg ging ik toch een beetje een ongerust gevoel had. Maar ik hou het in de gaten verder en ga ervan uit dat het een kwestie is van het vertrouwen weer terug krijgen erin. Ik vond het aan de ene kant ook wel sneu voor de leidster want die was echt heel erg overstuur van het hele gebeuren. Maar wat platliggertje al zei, het had heel anders af kunnen lopen als één van de moeders bijvoorbeeld de poort achter zich open had gelaten. Maar daar moet ik maar niet te veel aan denken. Trouwens nog wel tegen Lukas gezegd maandag dat hij nooit zelf naar buiten mag gaan en toen zei hij heel serieus: "nee, opa boos, niet huilen" Dus ik kan me er wel een voorstelling van maken hoe de reactie van mijn vader was !