Weet iemand dit met een zoon>?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DutchAngel, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Mijn oudste zoon wordt bijna 6 jaar alweer..
    Maar nog steeds geen velletje er over heen gehad ik weet niet wat ik er mee moet doen ik ga er niet zelf aan trekken om hem naar achter tekrijgen, en oefen doen we ook zo vaak met hem..
    Laaste keer was die voorhuid helemaal rood ging naar de dokter die was bezig moest maar een afspraak maken die die vrouw achter de balie zeg oh als je bij de dokter komt moet die er meestal afgehaald worden krijg ej een afspraak voor :O:O schok heel erg..
    Tis die dag er na ook weer helemaal weg gegaan maar wat nou als het nog langer duurt..
    Ik wil het mijn zoon zo graag besparen dat zijn voorhuidje er af moet heeft iemand hier ervaring mee ?dan hoor ik het graag..

Groetjes Brenda

2. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Volgens mij halen ze die voorhuid niet zomaar weg hoor.
    Alleen als hij echt dichtgegroeid is (zoals bij mijn man)
    Vraag het anders eens via het telefonisch spreekuur vd huisarts.

3. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    mijn HA vertelde me eens dat dat vanzelf komt en als mijn zoon in de pubertijd komt en met zichzelf gaat 'spelen' het huidje vanzelf soepel genoeg wordt om er makkelijk overheen te kunnen...

mocht dat tegen die tijd nog niet lukken, is het tijd genoeg er iets aan te doen volgens de HA.

(ps mijn zoon is nu bijna 7 en mijn andere zoon van bijna 9 heeft dit "probleem" niet )

als plassen gewoon goed gaat is er geen reden tot ingrijpen

zou er alleen niet zelf allemaal mee gaan proberen, heeft toch helemaal geen nut dat het huidje er nu al overheen kan en terug?

lijkt me alleen maar onprettig voor het mannetje.

4. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Wat fijn om tehoren dat het nu nog geen kwaad kan op deze leeftijd snap ook niet waarom de asistente het zei want liever doe je er alles aan om het niet zo ver te laten komen toch...
    Hij kan goed plassen alleen heel soms om de zoveel maanden mischien zit er dan zeep of iets tussen wordt zijn voor velletje rood beetje dik...
    Maar nog niet zo erg dat die niet kan plassen ofzo...

Bedankt dames om tereageren :)

Groetejs Brenda

5. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    mijn zoontje "klaagt" soms idd ook weleens over een zere plasser, probeer hem dan met water als ie onder de douche staat te laten spoelen op zijn plasser... totop heden is het "leed" dan zo voorbij.

zou me er idd geen zorgen over maken hoor

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Zoals ik al zei bij jezelfde vraag bij schoolkinderen:

Mijn zoontjes zijn eraan geopereerd, fymosis heet dat.
    Bij de oudste was het op een dag ontstoken (hij was net geen jaar oud) en er zat niets anders op dan een operatie.
    Bij de jongste merkte de kinderarts hetzelfde probleem op en hij stond erop dat hij ook geopereerd werd (nog voor de 6de maand), stel dat hij ook een infectie zou krijgen, en dat gebeurt vroeg of laat hoor.
    Als de voorhuid er niet over kan, kruipt er allerhande vuiligheid tussen die dan gaat ontsteken, en dat kan escaleren tot volledige urinewegen- en blaasinfectie, zelfs tot aan de nieren en in het ergste geval onvruchtbaarheid.
    Ik wil je niet bang maken, maar ik zou in jouw plaats toch ff met een arts praten hierover.
    Hoe vroeger je erbij bent, hoe veiliger, zeg maar.
    En het herstel duurt echt niet lang hoor, de verzorging ook niet en kan je helemaal zelf doen.
    Bij een baby is het niet zo makkelijk omdat die nog niet aan 'zwaardere' pijnstillers mogen, maar bij een kereltje van 6 gaat dat al stukken beter.
    Het is zowiezo hygiënischer ook (maar dat was bij m'n jongens dus niet de reden van de operatie), en dat stukje huid hebben ze eigenlijk niet nodig
    's Morgens binnen, opereren en 's avonds gewoon naar huis.
    Een weekje doorbijten en klaar is kees (klinkt makkelijker dan het is...)
    Veel succes!

Deel Deze Pagina