alcohol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door debby82, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

mijn vk vertelde me dat ik best af en toe een glaasje alcohol mag want dan gaat de baby slapen. Nu heb ik 3 keer 1 glaasje wijn gedronken maar vroeg me af of meerdere van jullie dat doen.
    En drinken jullie dan 1 glas of meerdere?

Groetjes

Debby

Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik drink absoluut niet, maar ik denk dat het puur iets persoonlijks is, als jij je er goed bij voelt en je vk zegt dat het kan dan moet je het doen, wat mijn vk daarover eventueel ook zegt, ik vertik het om te drinken tijdens mijn zwangerschap ;)

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik drink geen druppel en mijn vk vind ook absoluut dat dat niet kan.

4. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Ik kan best zonder alcohol en zou me erg schuldig voelen als ik een glas alcohol zou drinken... in het begin van de zwangerschap rookte ik ook nog tot de 10e week, maar als ik nu een sigaret op zou steken zou ik meteen aan me kindje denken en me schuldig voelen dus ik begin er gewoon niet aan.

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik denk dat dat meer af komt van de mensen die zelf niet graag het drinken op willen geven..
    Een beetje van... een beetje kan geen kwaad.

Dit zal ook heeel erg verschillen per vk, al zou het merendeel er zwaar op tegen zijn.

Ik zou het zelf niet doen..
    Wat is nou die paar maandjes zonder alcohol?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm het gaat mij niet echt om die alcohol, ik vind meer dat als je uit eten gaat dan haalt goede wijn de smaak van het eten echt naar boven en iets anders dan water vind ik dan niet passen. Vind het af en toe een beetje saai want ik kan niet goed tegen prik of jus d orange ivm mijn maag

Ook heb ik een beetje het gevoel dat ik in dienst van het kind sta terwijl mijn man gewoon kan doen wat ie wil. Ik vind het raar dat verschillende vk's er anders over denken.

Ik zou wel willen weten wat er dan precies schadelijk aan is en wat voor schade er dan zou komen. Ik heb ergens gelezen dan het drinken van 2 glazen per dag schade zou veroorzaken, maar minder hebben ze niet onderzocht.

Ik ben ook direct gestopt met roken toen ik zwanger was dus ik wil heus wel wat laten voor mijn kindje begrijp het niet verkeerd. (daarvoor rookte ik 2 pakjes per dag) En ik kan heus wel zonder alcohol want normaal gesproken drink ik ook niet veel. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik heb een beetje het gevoel alsof ik allerlei leuke/lekkere dingen moet laten.

7. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    maar je vergeet 1 ding... je krijgt er iets geweldigs moois voor terug! :D

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Nooit gedaan en ga het ook echt niet doen. Vind het persoonlijk eigenlijk een beetje vreemd dat de vlk dat zegt.
    Overal hoor je hoe schadelijk het wel niet kan zijn. Mijn vlk is er absoluut tegen.

Maar zo zie je maar, het is overal anders. Zou het zelf dus niet doen, maar je moet zelf doen waar je je goed bij voelt.

X Suzie

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm wat een cliche. Sorry dat doet het hem niet... want mijn man krijgt er precies hetzelfde voor terug en die kan gewoon elke dag bier drinken en als we uit eten gaan een fles wijn achter over slaan...

Ach laat maar... ik heb gewoon ff een dipje. Denk ook dat het komt doordat ik mijn kindje nog niet voel en nog niet zo een grote buik heb. En voor de rest kan ik me echt nog niet goed voorstellen dat ik een kindje in mijn buik heb, ondanks dat ik al 5 echos heb gehad.

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    maar je man is toch ook niet zwanger?
    kun je niet echt met elkaar vergelijken...

11. Sorry maar als je gewoon zonder je drankje kan laat je het toch gewoon staan :( Ik vind een reden als dat je eten dan beter smaakt echt waardeloos.. Dan maar even 9 maanden de leuke dingen laten..
    En van een glas water tijdens het eten wordt je avond volgens mij niet minder gezellig..
    En dat je vk zegt dat je dat gewoon kan doen zodat de baby slaapt vind ik al helemaal belachelijk.. Dus straks als hij eruit is kan je hem ook een beetje wijn geven want dan slaapt hij goed?
    Ik vind het echt onzin sorry..
    Het is jouw lichaam en jouw baby en je moet het ook zelf weten maar persoonlijk..Als je het kan laten waarom zou je dat dan niet doen..

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat een goede verloskundige maar niet dus he. zoiets is net als een pak shag aanbieden en dus gewoon schadelijk. ik drink geen alcohol nu ik zwanger ben en ook niet in de tijd van de borstvoeding. er is nooit bewezen dat het goed is maar juist dat het slecht is dus ga geen onnodig risico lopen nu met carnaval en op feestjes is het soms wel jammer maar geen haar op me hoofd die het ook maar aan denkt om te gaan drinken.

je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt maar ik zou zeggen afblijven

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Heel soms 1 glaasje kan echt geen kwaad....stel dat je eens per maand tijdens een diner ofzo 1 glaasje wijn drinkt, zal er echt niks gebeuren!
    Dus daar zou ik me niet druk om maken

Wel vind ik de opmerking van de VK raar....dat het goed is want het kind gaat er van slapen!?!
    Ja en als t geboren is dan duw je de tut in de wishkey als huilt!

Ik drink trouwens echt niks tijden mijn zw....voel ik me persoonlijk gewoon niet prettig bij.

Maar ik zou nooit mijn man iets verbieden omdat ik zwanger ben.
    integendeel, hij is nu nog flink carnaval aan t vieren en ik ben al lekker thuis met dochterlief.
    Zullen best mensen raar vinden, nou wij niet!
    Heb er geen ruzie om of niks....Waarom zou hij dingen moeten laten, tuurlijk zou ik t niet goed vindne las hij ieder weekend de kroeg induikt...maar met zoiets als carnaval ja dat gun ik m wel.
    We zouden eerder enorme ruzie krijgen als hij ook thuis zou blijven hahaha

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wendelaa ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Het is niet goed omdat de baby gaat slapen, het is niet slecht omdat de baby er slechts van gaat slapen.

Ik heb met kerst 1 glaasje wijn gedronken en in januari een glaasje champagne en vorige week weer dus zo veel is het niet.

Ik begrijp jullie reacties wel. Ik denk dat ik gewoon ff een dip heb en het gaat niet alleen om de alcohol. Ik vind het gewoon lastig om voor te stellen dat ik echt een kindje ga krijgen en ben gisteren op kraamvisite geweest en vond het allemaal echt heel leuk maar ik vind babytjes ook een beetje eng. Weet niet goed wat te doen enzo.

En mijn man mag doen wat hij wil. Hij hoeft om mij niets te laten. Vind het alleen lastig om te zien dat voor hem het normale leven gewoon doorgaat en dat ik vaak doodmoe ben, allerlei lekkere dingen moet laten staan etc. maar ja ik kan me er wel druk om maken maar dat helpt niks he...

15. Nou bereid je dan maar voor op de tijd dat je beeb er is..Want hoe lullig het ook klinkt, de mannen hebben nou eenmaal een stukje meer vrijheid.. Als moeder heb je continue zorg..Als vader heb je ook zorgen voor je kind maar je oude leven gaat voor 80% gewoon nog door..
    Nou zal dit niet bij iedereen zo zijn maar als je je nu al druk gaat maken over dat het evenwicht nu zo verschillend is..Dan staat je denk ik nog wel wat te wachten..Accepteer nu dat je het even niet kan..Accepteer ook dat je een kindje krijgt en dat je leven veranderd..
    Want door je telkens rot te voelen omdat je zoveel dingen moet laten krijg je echt geen leuker leven.. Want straks wordt je nog meer beperkt en als je dat een positieve draai geeft is er helemaal niets aan de hand en kan t juist een ontzettend fijne en leuke ommekeer zijn..

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als de vk zegt dat de baby ervan gaat slapen lijkt me dat dus al genoeg zeggen. De baby wordt dus beïnvloed door de alcohol, misschien in een hele lichte vorm aangeschoten. Dit lijkt me niet goed voor de ontwikkeling van de baby. Als je ervan uitgaat dat je bij elke x dat je aangeschoten/dronken bent hersencellen verliest die niet meer terugkomen denk ik dat je wijn/bier etc. beter kunt laten staan. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat je dronken bent geweest.

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier ook absoluut geen alcohol tijdens mijn zwangerschap. Wat mijn vk ook zou zeggen. Iedereen weet dat het slecht is dus dan ga je geen risico's nemen. Een glaasje wijn oid drink je om er van te genieten (ik tenminste),
    als ik nu een glaasje zou drinken zou ik er absoluut niet van kunnen genieten en me ontzettend schuldig voelen.
    Tuurlijk heb ik af en toe met een feestje wel zoiets van 'een wijntje zou best lekker zijn' maar dan denk ik aan mijn beebje in mijn buik dat van mij afhankelijk is en dan gaat die gedachte gauw over.

18. Jessica1987

2 feb 2009
    9
    0
    0
    Zevenaar
    Kijk maar even op deze site. Dan kun je de gevolgen zien. Wat er allemaal kan gebeuren als je alcohol drinkt.
    http://www.fasstichting.nl/

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zoiets zocht ik jessica... dank je wel!

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb er in het begin ook wat moeite mee gehad, maar me uiteindelijk zo slecht gevoeld na 2x een glaasje dat ik het daarna snel afleerde.
    Die eerste keer was trouwens nog eigenlijk voor ik wist dat ik zwanger was volgens mij. En 1 keer heb ik 'bewust' een glaasje gedronken. Ik was toen zo'n 10 weken zwanger ofzo.

Daarna werd het ook allemaal echter en was ik meer aan het idee van een babytje in mn buik gewend... Na die 2e keer heb ik nog 1 avond wat moeite gehad om niet te drinken, maar daarna helemaal niet meer. Ik kan gewoon lekker mee terwijl iedereen drinkt enzo, totaal geen moeite meer.

Ik denk dat iedereen op een gegeven moment wel hoort/zou moeten beseffen dat dit beebje belangrijker is.. en ook al loop je bijna geen risico, 'bijna geen' is al te veel... Nu kijk ik gewoon uit naar de periode na de bevalling dat ik wél kan drinken.
    En met BV geven kan het trouwens wel gewoon met mate, na een uur is de alcohol weer uit je melk. Dus een keertje 1 of 2 drankjes moet dan kunnen. Gewoon daarna even geen BV geven.
    Geen idee of ik dat zo ga doen, maar dat het weer 'mag' is al een fijn idee.

Deel Deze Pagina