kans door de pil heen zwanger

Discussion in 'Anticonceptie' started by Rosao, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik lees hier best vaak dat mensen door de pil heen zwanger zijn geworden, nu vraag ik me af hoe snel dat nu gebeurd (en of er dan nog iets extra's is gebeurd waardoor de pil niet goed werkte). Ben namelijk als de dood dat mij het overkomt. Mijn zwangerschap en bevalling waren geen pretje en ik wil het eigenlijk gewoon bij 1 kindje houden. Ik slik nu Yasmin en we gebruiken condooms omdat ik nog niet echt op de pil durf te vertrouwen.
    Het liefst zou ik me gewoon willen laten steriliseren, maar ja dat is ook zo'n grote stap.... wie weet of we over een aantal jaar nog wel een kindje willen.....

Groetjes Rosa

2. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

De pil werkt toch voor 99%? Weinig reden om je zorgen te maken denk ik. Tenzij je een buikgriepje hebt of de pil regelmatig vergeet...

Groet,
    Djem

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Met 1 keer de pil vergeten kan je niet zwanger worden volgens de laatste berichten.
    Ik slikte wel de pil toen ik zwanger raakte, maar ik was toen 2 dagen ziek geweest (overgeven) en 2 dagen vergeten door alle stress.

Er moet volgens mij dus wel iets meer gebeuren dat eenmalig de pil vergeten.

Is er dan geen andere anti-conceptie waar je je beter bij voelt?

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik ben dwars door de pil heen zwanger geraakt, had geen pil vergeten en ben ook niet ziek geweest, dus ik hoorde waarschijnlijk bij die 1%, ik durf nu dus ook niet meer op de pil te vertrouwen en heb sinds gisteren de mirena spriraal laten plaatsen, alle verhalen op internet hadden me behoorlijk bang gemaakt voor de pijn enz maar het is me reuze mee gevallen het is even gevoelig bij het plaatsen maar verder niet voordeel van de mirena is dat hij vergoed word door het ziekenfonds, je kan hem er uit laten halen mocht je toch een kindje willen, en anders werkt hij 5 jaar, je menstruatie schijnt minder te worden dus voor mij echt een uitkomst

groetjes nathalie ;)

5. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

Aug 8, 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo
    Ik ben - net als Nathalie - zwanger geraakt door de pil heen. Ik ben NIET ziek geweest , geen pil vergeten - sterker nog, ik was zo bang om zwanger te raken, dat ik 3 keer per dag controleerde mij strip :confused:
    Toch ben ik zwanger geworden...
    Tegen me zei de gyn, dat ik hoorde bij die 1%, die zeer vruchtbaar zijn :(
    Ik slikte toen meaginon - of zo iets.
    Nu ben ik aan Cerazette (ivm borstvoeding), en ben ik ook ongerust of dat werkt... [-o<
    Groetjes! Sima

6. Nou ik hoor ook bij deze dames,slikte de pil vanaf mijn 15e en ben toch zwanger geraakt door de pil heen.Zonder ziek te zijn geweest of wat dan ook.
    Ik gebruikte microgynon 30 ofzo,nu heb ik de prikpil...ben wel bang maar iets minder.

7. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    misschien moet je een inplantaat zeten
    dit wordt ook vergoed en werkt goed zei mijn vriendin die bevallen is en g<een kinderen meer wou.

groetjes

ikzelf doe nu met de pleister

8. 19Vlinder89

Dec 17, 2007
    49
    0
    0
    Hallo!

Ik heb een vraagje over het zwangerworden en de kansen erop.

Elke maand neem ik mijn laatste pil op vrijdag, zondagavond word ik ongesteld. Na mijn stopweek neem ik op de zaterdag weer mijn eerste pil.
    Mijn vraag was dan, stel dat ik op de vrijdag in mijn stopweek seks heb ( mijn ongesteldheid is dan over), kan ik dan zwanger worden ?

liefs Vlinder

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als je de pil elke keer goed inneemt (op tijd enzo) en je wordt niet ziek of slikt medicijnen die de werking kunnen beinvloeden, dan ben je in de stopweek gewoon beschermd. Een pilcyclus is altijd inclusief de stopweek.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Nou ik ben dus ook door de pil heen zwanger geworden. Ik slik 'm elke ochtend om half 6, echt altijd, en dat al vanaf m'n 13e. En ben ook niet ziek geweest of wat dan ook, maar inderdaad, toch zwanger! Ik had wel een lichte pil (microgynon 30). Daarover heb ik sowieso al vaker gehoord dat men daarbij zwanger werd.

11. 19Vlinder89

Dec 17, 2007
    49
    0
    0
    Oke! Dankjewel!
    Dat wist ik nog niet.

Liefs Vlinder

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Microgynon 30 is zo licht toch niet?
    Maar goed, je bent idd ook in de stopweek beschermd.

13. Mrsje

Mrsje Nieuw lid

May 16, 2008
    1
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook de prikpil en die heb ik nu al meer dan 3 jaar. Ik ben in die tussentijd alleen in het begin een keer licht ongesteld geweest, en sindsdien niet meer.
    Vorige week vrijdag was de periode van 3 maanden weer afgelopen en moest ik een nieuwe prik halen. Alleen was er nog geen plek bij de assistent en dus kon ik vandaag pas terecht.

Nu vroeg ik mij dus af, hoe groot is de kans dat ik zwanger kan raken in die ene week als ik het onveilig doe.
    En als die kans groot is, wanneer ga je ongeveer een zwangerschapstest nemen, aangezien ik verder ook geen cyclus heb en een periode van een eisprong.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Marissa

Share This Page