Alvast foliumzuur?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luanti, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Nu ik bijna aan het einde van mijn een na laatste pilstrip ben, zit ik met het volgende.

Na deze strip komt er dus nog 1 pilstrip en daarna stoppen we met de pil in de hoop dat ons een wondertje gegund is.
    We hebben de afweging gemaakt om de eerste maand nog bescherming te gebruiken, zodat de cyclus duidelijk is. Aangezien de kans klein is dat het gelijk raak is, en als het zo is het nog geen ramp is, hebben we besloten om dit niet te doen, dus gelijk voor het echte werk te gaan :D

Nu heb ik al Etos Zwanger worden in huis gehaald, hiermee wil ik starten als ik gestopt ben met de pil. Omdat het verstandig is om vooraf al te starten met foliumzuur, denk ik erover om daar nu komende cyclus al mee te beginnen.

Of zou dat helemaal geen zin hebben?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    In Etos zwanger worden zit ook foliumzuur. Als je begint zodra je de pil opzij doet is het vroeg genoeg.

groetjes

3. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    yep mee eens
    eerst stoppen met de pil en dan beginnen met foliumzuur
    zie het als vervanging van de pil ;)

groetjes

4. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik slik 4 weken vóór dat het echte werk gaat beginngen foliumzuur...
    Staat overal beschreven (ook in mijn bijsluiter)

Er staat op veel sites dat je 4 wk van tevoren moet beginnen met foliumzuur om de juiste hoeveelheid in je lichaam op peil te brengen..

t kan aan mij liggen.. maar heb t steeds gelezen..

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Volgens de bijsluiter hier moet het vanaf 4 weken voor bevruchting. (Of eerder, want als je dat toch eens kon plannen).

Je kan ook eerst gewone foliumzuurtabletten slikken (nog geen 2,50 per doosje), en pas als je zwanger bent een volledig zwangerschapsvitaminepakket.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben sinds een week 'officieel' gestopt met de pil, daarvoor had ik nog een stop week. Ik slik sinds begin januari Fem Natal. Dit zijn ook multivitamine. Dit op aanraden van mijn zus. Het kan geen kwaad, dus...

gr.

7. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Ben inmiddels bezig met de laatste strip, nog 1 week, maar ben al wel begonnen met de foliumzuur.

Zoals hier ook vermeld door Tessa8 heb ik ook gelezen dat je er beter mee kunt beginnen, tijdig voor een eventuele bevruchting. Daarom ben ik gelijk met de laatste pilstrip begonnen met het innemen van de foliumzuur.

Misschien doet het nu helemaal niets, wordt het wellicht afgebroken door de pil, maar ik heb er een goed gevoel bij. En daar draait het toch uiteindelijk om.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik denk niet dat het wordt afgebroken door de pil hoor, want anders kan je helemaal geen multi-vit. innemen. denk ik..

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Nee het wordt echt niet afgebroken hoor.. Ik slik het nu ook al een tijdje!
    En we willen pas eind deze maand voor het echie gaan, maar toch verstandig om er zeker 4 weken vantevoren mee te beginnen om de juiste hoeveelheid foliumzuur in je lichaam op peil te brengen.

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik ben ook gelijk met foliumzuur begonnen. Mijn moeder is verloskundige en die vertelde ook dat er onderzoek naar is gedaan en dat het gewoon hartstikke belangerijk is om daar vroeg mee te beginnen!

11. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey iedereen

ik heb een vraagje. ze zeggen altijd van je moet 4 weken voordat jezwanger bent foliumzuur innemen. maar als je nu eens de pech hebt dat het bijvoorbeeld een jaar duurt voordat je zwanger bent. dan moet je een jaar foliumzuur innemen.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb nog 2 pilstrippen te gaan voordat we 'voor het echie' gaan, maar ik ga ook met de laatste strip foliumzuur slikken. En dan na de laatste strip begin ik meteen met zwangerschapsvitamines, want in mn eigen vitamines zit vitamine A en dat is schadelijk voor een ongeboren kindje (Neem daarom ook géén Davitamon zwangerschaps vitamines! Daar zit gewoon vitamine A in!)

Ik denk niet dat het kwaad kan als je een jaar lang foliumzuur slikt. Je lichaam scheid het teveel aan foliumzuur gewoon uit neem ik aan.

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Het overschot aan foliumzuur raak je gewoon weer kwijt en kan geen kwaad. Het is gewoon een vitamine. (B11 of B12 geloof ik).
    Van sommige vitamines kan je een teveel hebben, maar niet van foliumzuur. Dus goed blijven slikken, ook als het helaas wat langer duurt voor je zwanger bent.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Bedoel je hiermee Fem Natal? Hier zit nl. GEEN vit. A in.

gr

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet niet hoe die heet.
    Het was een plat doosje zeg maar.
    Achterop stond welke vitamines erin zaten en daar stond vitamine A bij.

Misschien was het een oude versie (de drogisterij zit in een nogal dode hoek) maar hij was in ieder geval van davitamon.

Heb even op de site gekeken en daar zie ik die verpakking niet staan.
    Dus ik gok dat het een oude versie was.
    Wanneer ik daar weer in de buurt ben zal ik eens kijken naar de houdbaarheidsdatum...

In dat geval heb ik niks gezegd ;)

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik heb Fem natal en dat zit in een roze met wit doosje.

gr.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jaaaaaaaaaaa die heb ik ook van davitamon!

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb vandaag ook Fem Natal gekocht.
    Was nu in een andere stad, dus heb niet kunnen kijken welke die andere was.
    Zal je zien wanneer ik hem tegen kom dat het geen davitamon was zeker :oops:

Maar jeetje wat zijn die pillen allemaal groot zeg!
    Ik heb normaal de kauwvitamines, omdat ik gewone niet weg krijg.
    De foliumzuur tabletjes zijn nog te doen (etos)
    Maar doe Fem Natal .. wow!
    De verkoopster zei dat ik ze wel doormidden mocht snijden.
    Vraag me af of ik ze niet gewoon kan prakken in een glaasje water, want door de midden zijn ze nog mega :confused:

Krijgen jullie ze wel gewoon zo weg dan?

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @dreamer: NIET PRAKKEN!
    dat mag absoluut niet want dan maak je de vitamine 'kapot'

Ik heb er zelf geen moeite mee, maar misschien kan je het met vla of yoghurt proberen.

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    moet je ze in 1x doorslikken? ik kauw altijd 1 x ze doormidden anders ga ik over mn nek :cry: ben altijd zo bang dat ik stik

Deel Deze Pagina