Wat is dit nu toch! (buikpijn)

Discussion in 'Zwanger worden' started by dayenne, Dec 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb al 2 maanden ontzettende last van mijn onderbuik.
    Ben daarvoor al 2x naar de dokter geweest, en zij heeft medicijnen gegeven voor mijn darmen en een uitstrijkje laten maken (kwam uit dat ik candida had, kuur gehad maar de buikpijn is er niet minder door geworden). Maar niks helpt.
    Het is een hele nare pijn, die ik zo'n 5 sec krijg nadat ik opsta of een beweging maak (zoals omdraaien in bed of verzitten op de bank. Ook lopen doet pijn). Een soort stekende, krampende pijn waardoor ik soms echt even voorover moet bukken of rustig liggen. Dan zakt het weer weg.
    Soms krijg ik ook plotseling steken rond mijn schaamstreek. De buikpijn zit (voor mijn gevoel) in de buurt van mijn eierstokken en baarmoeder. Het gaat van de zijkant naar het midden en weer terug.
    Ik maak morgen weer een afspraak met de dokter. De vorige keer had ze het over een echo maken als de buikpijn nog niet over zou zijn.
    Ik weet dat er niks anders op zit dat nog even afwachten op die echo, maar ik vraag me af of iemand dit herkent, of weet wat dit misschien kan zijn?

Oh ja, wel merkwaardig: 's ochtend merk ik er niet veel van, maar in de loop van de dag wordt het steeds erger en tegen de avond komt het soms ook onwillekeurig, en ook als mijn blaas vol is (dan wordt het meer 'stekerig'). Het zijn dus 'aanvallen' die afzakken als ik rustig ga zitten.
    Blaasontsteking was het ook niet, dat heb ik al laten testen.

De reden dat ik deze vraag in dit topic stel, is omdat mijn schoonmoeder zei dat zij dit herkende als bandenpijn. Het lijkt me sterk dat ik zwanger ben, omdat ik voor de rest geen klachten heb (ja, pijnlijke tepels maar dat komt denk ik eerder doordat ik net begonnen ben met de nuvaring).

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Meid ik zou het niet weten.. ik ben geen arts...

Maar ik zou nog even wachten... Ik zie nl. op je banner dat je nog 3 dagen moet wachten om te kunnen testen...
    Dat zou ik dan ook even doen... en even afwachten met allerlei medicaties te slikken..
    Heb je pijn en wil je er iets voor nemen.. neem dan Paracetamol.. maar ook met mate!

Pas als je zeker weet dat je niet zwanger bent... dan pas verder kijken zou ik zeggen...

3. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh van mijn banner moet je niet uitgaan ;). Ik gebruik nu namelijk de nuvaring, dus áls ik zwanger ben dan is het nog van de vorige maand. Deze maand hebben we alleen met condoom seks gehad ivm die infectie.
    Ik heb die buikpijn ook al 2 maanden, dus dan zou ik al zo'n 7/8 weken zwanger zijn.

Dank je wel voor je reactie!

4. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh, vergeten te zeggen dat ik ook pijn heb bij het vrijen. Het lijkt wel alsof mijn baarmoeder lager is gaan liggen, het doet pijn als mijn vriend dieper gaat. De nuvaring past er ook niet meer zo makkelijk in lijkt wel. Heel raar.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tja... dan zou je nu ook kunnen testen natuurlijk hihihiih

6. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha ja klopt. Ik heb nog 1 test liggen, misschien moet ik die toch maar es gaan doen. Het lijkt me gewoon zó sterk dat ik zwanger ben :rolleyes:.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

En toch weet je het niet... Het kan altijd...
    Alhoewel... kga er bij mezelf wel aan twijfelen... maar das een ander verhaal hahahaha

Als je niet zwanger blijkt, weet je dat in ieder geval zeker!

8. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja je hebt helemaal gelijk!
    Ik zal dan maar es een testje doen 1 deze dagen. Hihi ik zal van verbazing van de wcpot afvallen als er een 2de streepje komt :).

9. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Vertel.... :)

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Leg voor zeker dan even een kussen naast de pot hahahah... Je weet het immers maar nooit! En ik wou dan wel zacht terecht komen ;)

Ik ben al ruim 3 en half jaar bezig... 1x mk en 1x bbz...

11. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Haha ja goed idee dat kussen.

Jeetje meid, das niet niks. Ik hoop van harte dat het snel raak mag zijn ;). Zal het op mijn verlanglijstje voor de kerstman zetten :D Een posi test voor wishgirl!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nou das wel heeeeeel erg lief! Krijg jij altijd veel dingen die op je verlanglijstje staan? ;)

Nee tis niet niks.. maar ja.. als je terugkijkt naar die 3 en half jaar dan is de tijd ook voorbij gevlogen... Dat dan weer wel ;)

13. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Gelukkig maar, dat het snel voorbij is gevlogen.
    Is er al een reden gevonden waardoor het niet wilt vlotten?

Noouuuu, mééstal wel haha. Ik ga dit er gewoon 3x opzetten, dan moet die ouwe dat wel kiezen haha.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

hahahahaha... nou ik ben benieuwd met dat verlanglijstje...

Nee ik heb wel een onregelmatige cyclus, maar waarom het nu echt niet lukt dat weet ik niet...

15. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Lastig dat je het niet weet. Wel onderzoeken gehad?

Ik ben ook benieuwd :). Wel gelijk laten weten he?

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja wel onderzoeken gehad...

2x hsg en bij de laparoscopie om de bbz te bekijken hebben ze meteen alles even bekeken ;)

Vanmorgen dus geweest om de cystes te bekijken... of ze er nog zaten ja of nee... En ze zitten er beide nog... Het was nu wel heel pijnlijk en dat duidde op vocht in de buikholte achter de baarmoeder. Dat is op zich een goed teken... De cystes zitten er nog wel.. maar zijn wel aan het afnemen...
    Ik moet maandag weer komen...Zitten ze er dan nog dan is het echt afwachten op de menstruatie... Zijn ze weg.. dan kan ik alsnog opstarten..

17. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Poe zeg.
    Ik hoop voor je dat die cystes snel weg zijn ;).
    Maare geen sperma onderzoek gehad?

Is er deze maand dan meer kans als die cystes weg zijn? Ik bedoel, had je die cystes al lang? Of kwamen ze elke keer terug ofzo?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben alleenstaand en maak gebruik van een donor. De fert.arts heeft dat zaad bekeken onder de microscoop en het ziet er goed uit! ;)

Ze komen in ieder geval regelmatig terug... En ze zou ze kunnen puncteren, maar dan moet ik naar de ok en de kans dat ze zich zo weer vol zuigen met vocht is te groot.... Het is beter dat ze uit zichzelf verdwijnen...

19. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wauw, mooi dat je gebruik maakt van een donor ;).
    Heb je al kinderen?

Jee rottig zeg. Houdt dat ook de vruchtbaarheid tegen?
    Wordt er dan iets "geblokkeerd" ofzo?

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja ik heb een dochter... ook via een donor...

Ja de cystes zorgen ervoor dat je cyclus hormonaal in de war geschopt worden... dus tja... het is dan afwachten he...

Het mooist is als ze helemaal weg zijn.... maar als de linkerkant rond de 2,5 zou zijn en rechts weg mag ik ook beginnen, omdat ik links de bbz gehad heb en daarom toch een minder favoriete kant ;)

Share This Page