Ontspullen! Wie doet er mee

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 20 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Leuk!
    Ik ben ook al wel 2 jaar bezig met opruimen, weggooien, weggeven en minder zooi kopen. Heerlijk.
    Tussendoor nog verhuisd, de beste reden en gelegenheid om flink weg te gooien.
    Ik heb niet eens veel meer maar toch blijf ik altijd van die rommelplekjes houden: keukenla, opberghok wat elke keer na een paar dagen weer rommelig is, kledingkast snel weer een zooitje..
    Iemand tips!?

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vijf vuilniszakken weggedaan:

- kleding van de meiden wat te klein is. Ook winterjassen enz.
    - Speelgoed van de peutertijd (little people enz)
    - Bumba tent
    - Prinsessen kastje plastic
    - puzzels
    - memorie spelletjes
    - disney boeken
    - dvd's

Veel dingen hebben we weggegaan aan kinderen uit de straat, of boekjes voor de clienten op mijn werk die helemaal weg zijn van Disney boeken.

De kleding is gegaan naar een kledingruilbeurs in Utrecht. Het komt allemaal goed terecht.

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Heerlijk dat opruimen en uitzoeken, met 3 kleine kids zijn er altijd dingen om uit te zoeken. Hoe minder spullen je hebt hoe minder tijd je er aan kwijt bent. Ik heb de home edit gekeken en jeetje wat een hoop tijd om rommel te ordenen die niemand nodig heeft.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb de verzameling douche spullen aangepakt. Eerst hing er een rek vol. Nu hebben we vier dispensers aan de muur hangen: douchegel man, douchegel vrouw, shampoo en conditioner. In die dispensers ga ik telkens hetzelfde product doen. Wat afwijkt staat klaar om weg te geven. Het zal de voorraad ook een stuk simpeler maken. Bijkomstige plus is dat de kinderen een bepaald aantal pompjes kunnen gebruiken ipv schenken wat al snel veel te veel is.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    de kleding kasten van de kinderen hebben we dit weekend even goed doorgekeken. En 2 vuilniszakken met te kleine kapotte of verwassen kleren weg gedaan.
    verder moet ik echt mijn kleding kast uitmesten. Want daar zitten dingen in die te klein, te groot, verwassen zijn etc.
    Daarna is de zolder aan de beurt, en zo maak ik ieder jaar een rondje door het huis. Alles wat onnodig is doe ik dan weg.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    We kregen van school weer een zak waar je kleding, knuffels, beddengoed, schoenen e.d. in mag doen. Het levert de school ook nog een centje op. Nu gaat de kinderkleding hier door naar nichtje en neefje, maar we hebben wel een halve zak knuffels verzameld. En de gangkast is eindelijk af, nu is alles netjes gesorteerd wat er in moest en het overbodige ook in de zak of de kliko.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Voor mij een reden om alles naar de kringloop of speelgoedbank te geven.

Ik heb geen zin om voor elk dingetje apart afspraken met mensen te moeten maken.

Het opruimen ligt hier even op een heel laag pitje. Doordat mijn poetshulp niet meer kan komen (sinds maart) en door de burn out van man moet ik echt alle zeilen bijzetten om het nog een beetje leefbaar te houden.
    Dus tijd voor kasten uitmesten en zolders overhoop gooien is er even niet.

Mijn hoop ligt nu op mijn man. Dat hij het inzicht krijgt dat je van opruimen en onthullen ook een heel opgeruimd en leeg hoofd kunt krijgen.
    Maar dan moet hij wel eerst weer wat energie gaan krijgen.

8. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben weer bezig geweest haha. De baby kamer is nu klaar, en ik heb zooooveel weggegooid! Beddengoed van ons oude bed lag daar allemaal in de kast, winterjassen, zomerjassen, kleren die ik dit jaar niet meer aan heb gehad. MatrasovertrekKen van onze dochter haar ledikant ook allemaal weggedaan, zij was nogal een spuger dus allemaal vlekken er in.

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ik heb een webshop waarvan de voorraad boven staat. Een paar weken geleden besloot ik te stoppen met de webshop en verkoop alles met korting. Gelukkig ruimt dat lekker op, ik heb nu al een hele hoek leeg kunnen maken. Het lijkt boven ineens een stuk groter!

10. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Ik kende dit niet. Heb het even opgezocht en wat een goed initiatief! Ik heb net weer een bigshopper vol speelgoed verzameld en ga dit volgende week even langs brengen. Dit had ik eerder moeten weten. Bedankt voor het delen:)

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina