4e ronde iui 3 follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wolken, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Hey,

Voor mij alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest. We zijn inmiddels met iui gestart en ik zit in ronde 4 waarvan 2x inseminatie heeft plaatsgevonden. De 1e ronde zat ik op 100 Mg clomid en had ik zeker 3 follikels die allemaal zeker meededen, dus die ging niet door. Ronde 2 en 3 teruggeschroefd naar 50 Mg en gelukkig 'maar' twee follikels beide keren. Nu ronde 4 ook 50 Mg clomid, maar ik heb vandaag de cyclusecho gehad (dag 10) en ik had er twee van rond 18 mm en één van rond de 14/15 mm. Morgen voor de zekerheid nog een echo om te kijken of de kleinste gegroeid is en ook mee gaat. De keuze is dan aan ons of wij deze ronde doorlaten gaan. Maar ik vind dat echt heeeeeel lastig. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt en wat hebben jullie gedaan?

Ben d'r strontchagerijnig van...:x

2. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik heb er (nog) geen ervaring mee. Maar ik dacht dat ze meestal hopen op 2 en max 3. En dat als het er meer zijn dan 3 het niet doorgaat.

Als ik in die situatie zit zou ik er toch wel voor gaan. Hoe groot is de kans nou dat ze alle 3 bevrucht raken? Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dat gebeurt. Het is mogelijk natuurlijk, maar ik zou het risico nemen met in gedachte dat de kans klein is.

Succes iig wat je ook besluit!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis laten ze de inseminatie doorgaan als je drie follikels hebt. Drie is voor hen het maximum. Hier één keer meegemaakt, helaas niet zwanger geworden. Ik zou er dus gewoon voor gaan. Succes!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij ons in het zh gaat het ook door met 3 follikels, zei zeggen de kans dat het een 3 ling word als je zwanger bent is te verwaarlozen. Ooit ook eens iui met drie follikels gehad en werd niet eens zwanger haha...dat was best een tegenvaller toen.

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Bij ons ging de IUI toen niet door, omdat het ziekenhuis dit niet wilde. Was overigens mijn eerste IUI en we wisten toen nog niet hoe goed IUI zou werken voor ons! Inmiddels 7 IUI's verder zou ik er zeker voor gaan bij 3 follikels, zo vruchtbaar ben ik blijkbaar niet, de kans dat ze dan opeens alle 3 bevrucht raken en innestellen lijkt me erg klein! Hoe is de zaadkwailiteit van je vriend? Als die minder is zou ik er zeker voor gaan! Succes met een keuze maken!

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben vele rondes gehad, ik geloof 1 keer met 1 follikel, heel veel keer met 2 follikels en ook een paar keer met 3 follikels.

De eerste keer dat we 3 follikels hadden (met OI) mochten we van het ziekenhuis niet verder en dat wouden we zelf ook niet, we hadden er toen nog geen idee dat het allemaal zolang zo duren, we waren nog maar net anderhalf jaar bezig toen.

De andere keren was toen we al heel veel kansen gehad hadden, en toen zijn we er wel voor gegaan.

Ik zou het in jouw geval er van af laten hangen hoe de zaadkwaliteit van je vriend is en hoeveel rondes met serieuze kansen jullie gehad hebben.

7. Assepoester8

2 feb 2016
    89
    0
    6
    Ik ben 2x zwanger geraakt van een iui met 3 follikels. De ene keer werd een miskraam maar wel zwanger van maar 1 kindje.
    De andere keer is mijn dochtertje..

Moet er wel bij zeggen dat wij 3 jaar in de mmm hebben gezeten en dat wij de laatste keer echt moesten aandringen om de iui door te laten gaan.

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Moest ik de kans hebben; zou ik ervoor gaan.
    Geen idee wat ze bij ons in het ziekenhuis verwachten, maar heb er elke keer maar eentje gehad helaas.

9. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag had ik een tweede echo voor de zekerheid en de 3e was niet gegroeid! De keuze is overigens wel aan ons als t er wel drie waren..(ook omdat we nu al ruim drie jaar 'bezig' zijn) Drie is bij ons ook wel weer de max hoor. En het is de 3e inseminatie. Zijn een hoop 3-en...drie x is scheepsrecht? Hihi...☺️

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Laten we hopen! Ik duim mee!

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    In het ziekenhuis waar wij lopen doen ze geen iui bij 3 follikels. Ik heb dat 1x gehad en zijn we zelf thuis aan de sexytime gegaan, helaas niet zwanger van geworden.

Ik zou de iui proberen door te laten gaan bij 3 follikels. De kans is zo ontzettend klein dat je ineens zwanger bent van een drieling.

Succes in het iui traject!

12. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt! Sorry zit hier niet met enige regelmaat te koekeloeren. Ik zou anders gek worden ☺️

Nog n weekje wachten 🙄

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Spannend... Je laat toch nog wel iets van je horen? :)

14. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Zeker weten!

15. lana1989

lana1989 Lid

3 jul 2016
    79
    0
    0
    Hoi lieve mensen,

Wij zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te worden helaas tot op heden is dit nog niet gelukt.
    Op 24 juni hebben wij onze eerste inseminatie gehad (met hormonen) met 1 follikels voor mij een beetje teleurstellend maar mijn man heeft erg goed zaad dus niks mis mee zei de arts geruststellend.
    Ik moet zeggen dat het hele iui gebeuren me niet in de koude kleren is gaan zitten.
    vooral de wachtweken.. echt verschikkelijk!
    Omdat ik de meeste mensen in mijn omgeving niet wil belasten met mijn situatie zou ik het leuk vinden om met jullie meningen/verhalen en misschien ook wel emotities te delen.

Grt. Lana

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben in een van de rondes dit ook gehad. En hebben het door laten gaan. Moest wel akkoord geven. De arts zei tegen ons: de kans is klein dat er 1 bevrucht word laat staan 3. In de afgelopen 15 jaar was het maar 1 keer voorgekomen.

Ondanks de hoge kwaliteit zaad van mijn vriend zijn we er voor gegaan die ronde. Uit eindelijk die ronde niks opgeleverd.

17. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Helaas, niet gelukt! Morgen gelijk even bellen voor de volgende ronde. Theeft nog niet helemaal doorgezet, maar het komt er wel aan. 😡

Deel Deze Pagina