Ontsteking baarmoeder

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door AnnaCF, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Na mn bevalling heb ik 1,5 week bloed gevloeid geen grote stolsels en ook buiten de pijn aan de hechtingen ging het goed.
    Nu bleef ik een soort wondvocht vloeien. Maar het stonk niet dus niks aan de hand volgens de vk.
    Na 5 weken kreeg ik ineens hele hoge koorts 39,5. Dokter zei waarschijnlijk een nierbekkeninfectie omdat ik wat pijn in mn rug had en de urine uitslag was dubieus. Uitslag van de kweek nog niet gehad. dus antibiotica gekregen.
    Nu had ik zelf het vermoeden dat ik misschien toch een infectie aan mn baarmoeder had. (Al 5 weken 😱) en ik was nog geen 24 uur bezig met de AB of het vloeien werd minder om binnen 2,5 dag helemaal te stoppen.
    Conclusie was dus dat ik toch een baarmoederinfectie heb gehad.
    In mijn kraamweek heb ik ook meerdere keren om onduidelijke reden koorts gehad.

Nu zegt de huisarts dat die ontsteking geen consequenties voor mn vruchtbaarheid heeft. Maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
    En had het inderdaat geen effect op je vruchtbaarheid?

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Oh wat slordig zeg! Goed dat je je eigen gevoel serieus hebt genomen. Volgens mij kan het idd geen kwaad voor je vruchtbaarheid. De wond, waar de placenta vastzat is dan ontstoken geweest. Nu de ontsteking weg is herstelt je bm en kan een eitje weer nestelen .... :)

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik heb dit ook gehad. Alleen 10 dagen na de geboorte al, toen gelijk aan de antibiotica waardoor het snel verholpen was. Ik wil je niet bang maken, maar ik zat dus ook met de vraag of je vruchtbaarheid daarvan aangetast word omdat ik dat op internet las. De arts zei toen hoe eerder ze ingrijpen hoe beter dus dat er bij mij geen sprake van was. Hoe langer de bacterie of infectie in je baarmoeder zit hoe meer schade dit aanricht. Plus als je het bij 1 partner houd of je verschillende seksuele contacten heb was ook een verschil begreep ik toen. Hebben ze toen vaginale kweek bij je afgenomen? Daaruit kunnen ze zien of het daadwerkelijk een baarmoederonsteking was en wat voor soort bacterie/ infectie het was. Bij mij was het een infectie door de keizersnee. Is het een bacterie dan heb je dus meer kans op herhaling e.d. Ik zou als ik jou was misschien toch even mee verder gaan! Succes!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Het is idd terug. Heb nu een dubbele AB kuur. Wat wel gek is de afscheiding ruikt totaal niet. Ben net naar de spoed geweest omdat ik weer mega hoge koorts had en sinds een paar dagen dus weer vloeide. Ben blij dat ik weer naar huis mocht maar moet wel een week gaan kolven en R. De fles geven 😒
    Heb nu wel geeist dat er een kweek gemaakt werd. Dat was de vorige keer niet gedaan.

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb zoiets gehad en toen bleek er nog een stuk vlies achter gebleven. Ik zou vragen of ze voor de zekerheid een echo maken.
    Dit lijkt namelijk erg op een baarmoederontsteking (alleen ruikt t niet en als de ab kuur afgelopen is blijft de koorts terug komen)

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

@cherie dat klinkt wel idd zoals het bij mij is. K ga morgen ochten gelijk de HA bellen.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik ben toen gecurretteerd en t was gelijk over. (Ziek zijn dan)
    Ik had in de kraamweek ook geen enkele indicatie dat er iets niet goed was. Op de echo zagen ze gelijk dat er nog iets zat.

Hou je ons op de hoogte?
    Sterkte!

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik beb zojuist een echo gehad en alles zag er perfect uit. Heb zo nog een afspraak bij de gynaecoloog. Dus ben benieuwd wat die te melden heeft.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dan is dat gelukkig goed! Fijn dat ze even gekeken hebben. Beterschap nog.

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ben helema binnestebuiten gekeerd alles is nagekeken en men snapt er niet van. Het vloeien is een stuk minder geworden weer door de AB kuur. T is echt heel erg vreemd.
    Verder was mn baarmoederslijmvlies erg dun dus het was ook zeker geen beginnende ongesteldheid.
    Er is ook nog met een eendebek gekeken. Behalve dat ik verging van de pijn. (Was minstens zo pijnlijk als het laatse stukjr bevallen) zag alles er goed en mooi genezen uit.
    Maar mn baarmoeder is wel erg gevoelig. Ook de koorts is nog niet gezakt.

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    naar zeg dat de oorzaak nog niet boven water is.
    Hier een soort gelijk verhaal. Ik wilde een Mirena laten plaatsen drie mnd na bevalling. Ik had sinds de bevalling wondvocht afscheiding en het rook een beetje. Daar kreeg ik een kuur voor. Toen kwam ik voor de Mirena en vertelde dat de klachten hetzelfde waren. Dus toen geen Mirena maar weer nagekeken op bacterie en jahoor hij zat er nog, weer antibiotica. Mirena mocht er niet in want de bacterie als die mee wordt genomen in de baarmoeder kom je op een baarmoederontsteking uit.
    De klachten leken weg, Mirena ging erin.
    Een aantal dagen na de Mirena ineens hoge koorts. Mirena dmv echo gecontroleerd of het goed zat. Had 2 huisartsen (daar laten zetten) en ze vonden het allebei wel heel typisch dat het zo snel na plaatsing Mirena kwam. De hele week koorts gehad, ene dag hoger dan de andere dag. Na 5 dagen ook nog bloedgeprikt en jahoor ontstekingswaardes. Maar zo laag mijn lijf was het nu zelf aan het oppakken. Ook een baarmoederontsteking, kan niet anders.
    Hou het vooral in de gaten meid er zit iets in je lijf wat niet ok is.

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja hier is ook ergens een ontsteking. Maar de vraag is waar. Het kan dus ook in mn nieren zitten maar dat verklaard die afscheiding uit de vagina dan niet.

13. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Bij mijn oudste heb ik een ernstige ontsteking gehad. Ben toen 5 dagen opgenomen. Ik kon niet meer ademen en bewegen van de pijn. Ik heb nog maanden een gevoelige baarmoeder gehad en toen ik na 8 maanden een spiraal liet plaatsen werd de pijn weer erger. Ik had ontsteking na ontsteking en uiteindelijk hem eruit gehaald. Ook ik was bang dat dit mn vruchtbaarheid had aangetast, maar ben gelukkig in ronde 1 weer zwanger geraakt.

Dit maal was ik heel voorzichtig na mn bevalling en heb ik direct bij de eerste tekenen van een ontsteking aan de alarmbel getrokken en hierdoor heb ik een ernstige ontsteking kunnen voorkomen.

Als het niet goed voelt, er echt naar laten kijken.
    Omtrent vruchtbaarheid heeft het bij mij niets aangetast, hoop dat dit bij jou ook zo is.
    Veel beterschap!

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh bah. Dat klinkt heel erg heftig.
    Hier gaat het inmiddels wel weer redelijk. Maar merk wel dat die dubbele AB kuur een aanslag op mn lichaam is.
    Het afkolven van de melk staat me met de keer meer tegen en ik moet nog 5 dagen :(
    Maar goed hopelijk word ik er beter van. Zou mooi wezen :D

Dankjulliewel trouwens voor alle reacties. Blijft een prettig forum hier om zo snel ervaringen van anderen te vinden.

15. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Dat verplicht kolven steekt inderdaad op gegeven moment tegen, maar het is het waard als je uiteindelijk je kindje weer aan je borst kunt leggen. Stoppen zou zonde zijn en voeden met AB is niet echt goed voor je kleintje dus heb je het er voor over.
    Nog even doorzetten ;)

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh dat zekerweten.
    Ik hoefde maar een keer aan die fles van hem te ruiken. Bah bah wat stinkt die kunstvoeding. Voelde me gelijk helemaal schuldig dat ik hem dat voer. Hij vindt het zelf ook maar niks. Eet veel te weinig 😔
    Maar is wel tevreden gelukkig.

Deel Deze Pagina