Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden, ik ben 18 kg aangekomen met de zwangerschap. Nu 10 maanden later is er pas 8 kg af en ik moet er dus nog 10, maar het blijft een beetje zitten. Ik lees verhalen van moeders die na een paar weken alweer op gewicht zaten, ik heb alleen geen bv gegeven. Ik sport 2x in de week en let op mijn voeding, maar vooral die buik blijft zitten. Ik heb zelfs een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, maar die was negatief. Ik moet wel zeggen dat ik altijd al aanleg heb gehad om dikker te worden, een jaar voor mij zwangerschap was ik 20 kg afgevallen en het frustreert mij nu dus enorm dat het nu niet lukt..
Na mijn eerste zwangerschap ben ik nooit weer op mn oude gewicht gekomen. Wel viel ik na 1,5 jaar nog steeds langzaam af. Bij mij is mn lichaamsbouw doir de zwangerschap verandert. Bredere heupen heb ik daar door gekregen. Dus mijn oude figuur zal ik noot meer krijgen. Na de 2e zwangerschap bleef mijn buik ook steeds dik en flubberig. En na 15 maand weer zwanger van de 3e. Dus ik denk dat ik mijn oude figuur nooit weer krijg. sommige lukt het wel. Heel snel weer i hun oude kleren. Ikdenk dat je danecht of heelveel moet sporten of gewoon veel geluk hebt
Ik was vrij snel alles weer kwijt plus wat extra maar dat was omdat ik in het begin v.d zwangerschap 10 kilo afgevallen was (niet bewust overigens) en niet omdat ik extreem ging sporten of geluk had. En om te zeggen dat het strak was, nee en ook was mijn figuur niet zoals voorheen, dat (hang)buikje zat er nog zeker. Hoe dat na deze zwangerschap zal zijn geen idee, we zien wel. Ik denk dat je sowieso heel goed bezig bent door te sporten en op je voeding te letten, meer kun je denk ik ook niet echt doen. Misschien proberen er minder op te focussen, ik was in het verleden veel te zwaar maar afvallen lukte niet. Juist door er minder op te letten viel ik wel af omdat de drang om af te vallen minder was. Bovendien is terug op je oude gewicht zitten geen garantie dat je er ook hetzelfde uitziet als voorheen, een zwangerschap verandert je lichaam nu eenmaal en 9 maanden lang worden je buikspieren opgerekt, kan me zo indenken dat dat ook een tijd duurt (als het al echt lukt) voor ze weer in hun oude vorm zijn. Gewoon afvallen en afvallen na een zwangerschap is ook niet met elkaar te vergelijken vind ik. Wat misschien trouwens wel een idee zou kunnen zijn is van die bodywraps. Schijnt heel goed te werken (vooral na zwangerschap) om weer een platte(re) buik te krijgen. Heb het zelf nooit geprobeerd maar misschien het overwegen waard? Probeer je ook minder te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft en meer te kijken naar hoe het er voor jou uitziet in de spiegel. Gewicht is maar een nummer en zegt niks over hoe je lichaam eruitziet in de spiegel.
Ben ik nu na 11mnd ook nog niet...maar ja ik heb ook nog geen puf om te sporten en ik maak me er ook niet druk om. Het nieuwe jaar dan ga ik er weer voor...en helemaal de oude werd ik na mijn eerste zw ook niet meer... Ik vind het al knap dat je weer zo actief bent 😄 Groetjes
Lijkt een luxe probleem maar ik heb het andersom... Ik zit 11 maanden na mijn bevalling nog steeds onder mijn startgewicht. In mijn geval is dat niet zo best, zie er uit alsof ik ziek ben zo mager. Ben wel 5kg bijgekomen al dus er zit wel vooruitgang in maar het gaat maar langzaam :/ (sporten doe ik niet overigens, geef ook al meer dan een half jaar geen bv meer). Voor iedereen is het dus anders.. maar je bent op de goede weg, ga zo door
Bedankt voor jullie reacties! Die bodywrap is misschien wel het proberen waard, verder ben ik ook heel blij met mijn gezin.. Dan maken die paar extra kilo's ook veel minder uit. De kilo's zelf maken mij ook niet zoveel uit, maar ik vind kleding gewoon veel minder mooi zitten. Nou maakt het mij niet uit of ik maat 40 of 44 moet kopen, maar mijn lichaam is mooier in balans als er nog wat vetjes vanaf gaan.. Bedankt dames, dat geeft me weer wat goeie moed, en nu eerst de feestdagen weer