gevoelige tanden bij zoet eten

Discussion in 'De lounge' started by Cynnie1984, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey meiden,

Elke keer als ik iets zoets eet vooral chocolade (bummer) heb ik echt onwijs pijn in me mond echt heel erg. Ik heb overigens geen last met koud en warm.

Ik dacht gelijk dat ik een gaatje had (nog steeds een gaaf gebit zonder gaatjes) maar na een afspraak bij de tandarts blijkt dit dus niet zo te zijn en hij adviseerde om met sensodyne sensetive te gaan poetsen (voorheen gebruikte ik Paradontax) maar eigenlijk word het niet echt minder,

Heeft iemand een tip want hierbij helpt?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb dus altijd erg zere tanden bij warm en koud. Ik gebruik nu ook Sensodyne en het is wel verbeterd. Ik kan nu iig weer normaal mijn thee drinken. Hoe lang gebruik je de Sensodyne nu? Je moet het wel de tijd geven, ik gebruik het nu denk ik een maandje en merk nu verschil.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ik gebruik het nu ruim een maand en elke keer als ik weer een koekje ofzo eet krijg ik die stekende pijn weer ohhh tranen schieten dan in me ogen...:(

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Sensodine kreeg ik ook van de tandarts. Maar ben snel terug gegaan maar elmex-sensitive. Die helpt hier goed. En op erge momenten ook met extra mondwater..

5. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

Ik heb ook erg gevoelige tanden vooral met zoet en koud , gebruik ook sensodine al jaar ofzo ...d8 dat het niet echt hielp todat ik een tijdje terug ben begonnen met gewone tandpasta .....en hele zere tanden kreeg nu gebruik ik weer sensodine

heb bij sommige dingen die ik eet nog wel last maar een heel stuk minder!!

6. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

mondwater zorgt er bij mij voor dat de sensodine niet werkt

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Elmex heeft mondwater in dezelfde serie als de sensitive. Dus dat vult elkaar dan wel weer aan.
    Gewoon mondwater spoelt inderdaad de tandpasta weer af..

Maar nu ik zwanger ben, zijn mijn tanden ook een stuk minder gevoelig. Alleen bij de meeste dames hebben er juist meer last van als ik het zo om me heen hoor..

Share This Page