Ontsteking in schouder.

Discussion in 'Gezondheid' started by jobijntje, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb sinds een dag of 4 klachten aan mijn schouder die erg lijken op een slijmbeursontsteking die ik eerder heb gehad. :( Ik vroeg me af of een ontsteking kwaad kan voor de baby en of deze klachten sneller worden veroorzaakt door zwangerschap. Heb nl ook echt pijn s'nachts in mijn benen en gewrichten en moet dan echt gaan verliggen. Herkent iemand dit?

Ga morgenochtend iig naar de huisarts, dus dan weet ik meer, maar maak me wat ongerust.

groetjes,
    Jolanda

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik heb regelmatig ontstekingen (vorm van reuma), maar heb nog nooit gehoord dat dat schadelijk zou zijn tijdens de zwangerschap. Toen ik ongeveer 10 weken zwanger was had ik een peesontsteking, maar dat ging gelukkig vrij snel weer over. Ik denk dat als het schadelijk is, ik er wel wat over gehoord zou hebben, aangezien ik zo vaak ontstekingen heb. Mn huisarts heeft er in ieder geval nooit iets over gezegd, en mn gynaecoloog ook niet. Het enige nadeel lijkt mij dat je geen ontstekingsremmers kunt nemen, dus de ontsteking kan wat langer duren.

3. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je antwoord.

Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt.

groetjes.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben 17 febr. met dezelfde klacht naar de huisarts geweest..
    Voor mij was het de tweede keer ( 1e was paar jaar geleden)

Ik heb er een injectie met een pijn - en ontstekingsremmer in gekregen.. Beide konden geeen kwaad voor ukkie...

Beterschap!

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik heb ook last van ontstekingen... een vorm van reuma alleen zijn mijn organen daarbij ook de dupe :(
    ontstekingen kunnen gevaarlijk zijn voor de baby... bij mijn ziekte in iedergeval wel..(volgens de reumatoloog) ik zit altijd vast aan ontstekingremmers, elke dag... ook tijdens de zwangerschap moest ik deze blijven gebruiken... ontstekingremmers kun je dus gewoon nemen op doktersrecept... en ik zou het ook gewoon doen als ik jou was... want dit belemmert je ook alleen maar in je dagelijks functioneren....

tijdens mijn zwangerschap heb ik een dikke ontsteking in mijn elleboog gehad. heb er weken last van gehad... de dokter had er wel een spuitje voor... ik wou dit niet want het zou misschien schadelijk voor de baby kunnen zijn.... maar dat was het absoluut niet... ik heb hem ook in mijn schouder gehad, en in mijn knie. en daarna nog een keer in mijn andere elleboog en het was met anderhalve dag helemaal over en dat allemaal in mijn zwangerschap....
    misschien kun je vragen of ze je een spuitje willen geven ? misschien werkt het ook wel voor slijmbeursontsteking.... als het echt schadelijk zou zijn voor de baby zouden ze mij geen 4 spuiten hebben gegeven toch ?

6. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoihoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vandaag naar de HA geweest en omdat het een beginnende ontsteking was heeft hij me panadol meegegeven die mag ik 3 keer per dag 1. Het is paracetamol met iets extra's dus dat mag ik gewoon hebben. Omdat het een beginnende ontsteking is is er nog de mogelijkheid dat het vanzelf weg gaat, dus daar hopen we op, anders kan ik na een week evt. fysio proberen. Mijn HA zei dat een ontsteking geen kwaad kan voor de baby, raar dat ze allemaal wat anders zeggen... :(

Verder vandaag mijn 20 wkn echo gehad, die was niet goed, het kindje heeft allemaal cystes rondom zijn rechter niertje, morgen naar het ZH in Breda, daar hebben ze betere apparatuur, dan weten we meer. Pffff....tis allemaal spannend! Duimen jullie mee voor mijn manneke?

Groetjes,
    Jolan.

Share This Page