Hoge baarmoeder... zwangerschapssuiker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door blike1987, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vanmorgen op ctr bij de VK geweest, ben nu 23+ 4 dagen zwanger.
    mijn baarmoeder zit nu op 1/4 nx (?) volgens de VK zit de baarmoeder erg hoog en nu twijfelt ze of ik volgende week een verwijzing krijg om mijn bloed te laten controleren op zwangerschapssuiker.

Vorige controle vond ze mijn BM ook al wat te hoog zitten (19+6 dagen op 2 vingers boven de navel) maar had diezelfde dag de 20 weken echo en daarop was de baby prima op maat.

Wie heeft dit ook of zoiets ook gehad?
    Wordt hier wel wat onzeker door...

2. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik heb dit bij beide zwangerschappen te horen gekregen. Bij mijn eerste kreeg ik groieecho's omdat mijn baarmoeder ook te hoog lag voor de termijn die ik was, bleek niets te zijn, suiker was goed, beeb was ook niet heel groot. Ik had een peervorrmige baarmoeder, dus hoog en smal.

Nu bij mijn 2e zwangerschap precies hetzelfde, hoefde nu niet voor groeiecho's omdat de VK al aangaf dat ik dit de vorige keer ook had. Bij 30 weken alsnog gecheckt op zwangerschapssuiker aangezien mijn buik toch wel erg groot was, niets aan de hand;).

Ik heb mij toen ook heel druk gemaakt wat uiteindelijk niet nodig was, de een draagt zo en de ander zo. Hopelijk komt er bji jou ook niets uit en is het gewoon de vorm van je buik

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    bedankt, je hebt me weer een beetje gerustgesteld :)

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn bmm zit ook heel hoog voor de termijn...de VK heeft niks gezegd over eventueel de kans op zwangerschapssuiker, krijg volgende week alleen een groeiecho omdat de kleine ook steeds erg voor ligt op groei

5. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had t zelfde ook een hoge baarmoeder bij dat aantal weken maar bij mij hebben ze nooit gesproken over zwangerschapsdiabetes o.d.

Enige wat ze tegen mij zeiden was dat ik waarschijnlijk meer last had van maagzuur.. En daar hadden ze gelijk in. Vanaf toen tot vorige week (nu 36,5weken zwanger) onwijze maagzuur gehad. Gelukkig is uk nu ingedaald en heb ik weer lucht en ruimte

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij mij lag de baarmoeder ook erg hoog, maar het kindje zelf lag ook erg hoog in de baarmoeder. De onderkant was zeg maar leeg, zoals de vk me vertelde.
    Nu blijkt het kindje 2 weken voor te lopen op groei. Ik heb nu 3 keer m'n suiker laten controleren en die is steeds prima.
    Mijn oudste was ook erg groot toen hij geboren werd, hij werd met 36weken geboren en woog 3640gram....Dus ik heb het gewoon in me om grote kindjes op de wereld te zetten......wat je nu overigens niet meer aan m'n eerste ziet.

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ook ik heb een hoge baarmoeder. En ook ik had dat mijn vorige zwangerschap ook al. Mijn suiker is prima en volgens de gyn hoef ik me geen zorgen te maken. Ze houden alleen de groei goed in de gaten en krijg over 4 weken een groeiecho. Die groeiecho zou ik toch al krijgen, omdat mijn dochter een groot kind was bij haar geboorte (8 pond en 53 cm).
    Gewoon rustig blijven hoor! Mss is het bij jou ook gewoon je bouw en anders is het juist goed dat ze je zo goed controleren. Met (zwangerschaps)suiker kun je ook hele gezonde kinderen op de wereld zetten hoor!!

Het komt allemaal goed. Knuffel, MissSporty

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn baarmoeder lag ook al snel hoog, maar geen zwangerschapssuiker gehad (waardes waren iedere keer hardstikke goed). Wel vaker op geprikt, omdat ik erg snel en veel in gewicht aankwam, maar alles was iedere keer goed.

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Blike! Hoe is het meis? Leuk je weer even tegen te komen hier :D

Ik had ook een hoge baarmoeder, alleen kon mijn vlos mij vertellen dat ie ook smal was, dus mijn baarmoeder groeide meer in de hoogte dan in de breedte. Nu issie ondertussen ook in de breedte gegroeid.

Hopelijk hebben alle verhalen hier je een beetje gerustgesteld :)

Deel Deze Pagina