Pijn tussen de schouderbladen

Discussion in 'Gezondheid' started by gaab27, Jun 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Dag dames,

Zijn er hier meer vrouwen die pijn hebben tussen hun schouderbladen echt een zeurende trekkende pijn.
    Als ik er na google komt er HELPP syndroom te voorschijn soort van zwangerschapsvergifiting maar is in combinatie met hoge bloeddruk.
    Mijn bloeddruk was maandag nog 100/80 zoiets dus dat kan het niet zijn.

Als het niet over gaat maandag even naar de gyn bellen maar misschien heeft iemand ervaring of tips alvast.

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Die pijn hoeft niet zwangerschapsgerelateerd te zijn, kan ook komen door een slechte houding of te lang in een verkeerde houding zitten/hangen. Of iets met gewrichten.

Mijn man klaagt wel eens over pijn tussen zijn schouderbladen als hij een filmmarathon doet en lang in dezelfde houding op de bank hangt dan.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Bij mijn eerste twee zwangerschappen had ik dat ook, het is een zeurende pijn waar je je constant aan irriteert en waardoor je niet lekker zit maar spieren zijn het niet, zoiets?
    Ik heb na overleg met de gyn toen 2 paracetamol genomen om te kijken of het hielp en daarmee was het weg voor die dag (had het meestal in de avond...). Verder nooit een verklaring voor gevonden maar heb wel zwangerschapsvergiftigingsklachten op het einde gehad en twee iets te vroeg geboortes met een spoedkeizersnede... Maar of er verband is...? :(

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad met zwangerschapsvergiftiging te maken hebben en wanneer je het niet vertrouwt of wanneer het opeens is op komen zetten en best heftig is zou ik voor de zekerheid even je bloeddruk op laten meten. Bloeddruk kan echt van de een op de andere dag verhoogt zijn dus het zegt niets als het maandag 100/80 was. Ik zou voor de zekerheid even bellen/langs gaan. Beter een keer te veel dan te weinig, toch?

5. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ja precies ik zal maandag even bellen
    ik voelde me vorige week helemaal op en top nergens last van
    en sinds gisteren na mijn werk helemaal er door heen en die pijn
    dus misschien heb ik gewoon teveel gewerkt ofzo ik weet het niet
    maar bellen kan nooit kwaad natuurlijk

6. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kan ook komen doordat je borsten en buik zwaarder zijn geworden. Is toch ineens een andere belasting voor je schouders.
    Ik heb het ook gehad, op het eind zelfs even fysio gehad mijn vorige zwangerschap.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb er ook last van. Vorige zwangerschap niet. Maar heb eind 2009 last gehad van galstenen, en toen kwam die pijn in mijn bovenrug ook op. Ook na een kijkoperatie, waar wat lucht achterblijft had ik dezelfde soort pijn.
    Schijnt dat het wel normaal is, dat druk in de buik zich kan uiten in pijn bovenin je rug. Bij mij uit zich dat ook in verkrampte spieren daar..
    En nu is het volgens mij een zwak punt. Mijn man krijgt last van zijn onderrug bij stress, ik van mijn bovenrug.

Als het niet te erg is, helpt het om oefeningen te doen met mijn schouder/schouderbladen. En even een goede houding zoeken, met meer ruimte voor je buik+goede rugsteun..

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    bij mij bleek het dus hellp te zijn....
    Maar wel met hoge bloeddruk, hoofdpijn veeel vocht, zichtproblemen

Share This Page