Ontsteking na "aanvaring" met tand van dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Van het weekend plantte mijn dochter per ongeluk 1 van haar voortanden in mijn voorhoofd :cool:. Het was echt een sneetje in mijn voorhoofd, het heeft niet echt gebloed, als in dat het bloed eruit stroomde ;). Maar dus wel een perforatie van de huid.

Nu heb ik sinds begin van de week recht onder de plek (ca. een centimeter lager, precies onder mijn wenkbrauw) waar haar tand mijn huid doorboorde een ontsteking zitten die gedurende de week groter is geworden. Inmiddels drukt het een soort op mijn bewegende ooglid en voel ik het in de weg zitten als ik mijn oog open heb.

Zou dit van dat wondje van mijn dochters tand kunnen zijn? Ik weet dat een mensen"beet" tamelijk vuil is en er zou natuurlijk wat vuil in het wondje gekomen kunnen zijn.

En zou ik er iets mee moeten, of gaat het vanzelf wel weer weg?

Overigens kan ik de ha momenteel niet bereiken, dus vandaar dat ik mijn vragen hier even stel.

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Je zegt het wordt steeds groter, bedoel je dat als in een bult? Als het een bult is zit er waarschjnlijk pus in. Het is wel handig om dat er uit te drukken, dat verlicht ook en dan de wond steriliseren met iets met alcohol erin. Denk dat het zo niet overgaat.

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ik zou zodra de huisarts bereikbaar is toch even bellen, voor het zekere.
    De assistente kan je vast advies geven wat te doen. Mensenbeten zijn inderdaad erg 'vies'. Sterkte ermee

4. Amethist

@ Jsvlinder: Ja, een bult idd. Maar het is niet open, dus ik kan niks uitdrukken en/of schoonspoelen.

Ik probeer zo idd nog maar een keer te bellen.

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    misschien wel een onderhuids abces, en de huisarts al kunnen bereiken?

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Als je nu de huisarts niet kan bereiken zou ik zelf alvast wat maatregelen nemen...
    Grote kans inderdaad dat het komt van de tand van je dochter, dat noemen ze een vuile wond en moet je eigenlijk proberen zo lang mogelijk open te houden zodat de troep eruit gewerkt wordt!
    Ik weet niet of er nu een korstje oid op zit?
    Zo ja, dan zou ik er vochtige gaasjes / een vochtig kompres op doen en dit constant nathouden, doordat het nat is maak je de korst week / gaat eraf en kan de troep die eronder zit makkelijker zijn weg naar buiten vinden.
    Daarnaast af en toe druppelen met betadine, of betadinezalf gebruiken onder het vochtige kompres om een ernstiger infectie te voorkomen.

Maar als er een bult zit zou ik echt proberen of je vandaag nog bij de huisarts terecht kan, je zit vlak voor het weekend, grote kans dat de ontsteking alleen maar groter wordt, dan komt er druk op te staan en gaat het zelf een weg naar buiten zoeken, dan ben je verder van huis!

7. Amethist

Nee, ik heb die stomme ha niet kunnen bereiken. Altijd een gedoe'tje daar en ik zit ook nog op mijn werk waar het rete-druk is, dus heb ik ook niet goed op de tijd gelet (en ze zijn maar beperkt telefonisch bereikbaar).

@ Mango: de bult/ontsteking zit niet waar het wondje zat, dat overigens al genezen is. Het zit ca. 1 à 1,5 centimeter meer naar onderen. Er is dus ook niks open waardoor eventueel vuil/pus weg kan.

Het is overigens niet zo dat nu heel mijn oog dicht zit ofzo, het is alleen wat meer gezwollen. En ik voel onderhuids duidelijk een (pus)bultje zitten...

8. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Als je het er zelf niet uitkrijgt moet je blijven proberen de dokter te bellen. Je zegt dat je het voelt bij je oog, straks komt de onsteking daar en tast misschien je oog aan. Misschien zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar beter voorkomen dan genezen toch? Anders vanavond de HAP bellen? Vragen wat je het beste kan doen.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Foto?
    Of ben ik nou heel gemeen :D

10. Amethist

Laat me denken...uhm...nee ;).

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wacht op foto! :D

12. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Sjonge ontsteking van een mensenbeet. Ik zou er niet aan zitten (gaat het nog meer ontsteken) en toch wel langs de huisarts gaan ;)

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Een collega van me is eens door een leerling in haar hand gebeten en is daar best een tijd mee zoetgeweest. Inderdaad constant natte compressen erop en ze moest ook een tetanusprik volgens mij. Mensenbeet (of aanvaring met tand, hihi) is veel ontstekingsgevoeliger dan bijvoorbeeld een hondenbeet. Inderdaad even naar laten kijken dus!

14. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Mensenbeet die de huid perforeert moet je bijna altijd aan de antibiotica en een tetanus halen (tenzij de laatste minder dan 10 jaar geleden is). . Heb er helaas al meerdere opgelopen op mn werk.:(

Deel Deze Pagina