Curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zouzograag, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    #1 Zouzograag, 5 jul 2013
    Laatst bewerkt: 5 jul 2013
    Vandaag is onze lieve kleine mini een ster aan de hemel geworden. Het was een helse dag, gecuretteerd en nu weer thuis. Ik ben wat aan het rondlezen over curettages en het verloop van het herstel. Wat mij opviel: ik heb geen afsrpaak staan voor nacontrole, volgens de gyn zag het er weer mooi uit. Is dit normaal?

En hoe was bij jullie het herstel na de ingreep?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    He bah meis, veel sterkte met het verlies van jullie kleine sterretje.
    Ik heb zelf geen ervaring met curretage maar misschien is het fijn om alle vragen op te schrijven en deze te vragen aan de gyn op maandag?

Igg veel sterkte meis.

Dikke knuff

3. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    We gaan op vakantie, maandag bellen wordt 'm niet. De vragen zijn ook weer niet zo dringend dat het niet kan wachten tot de belafspraak over twee weken, het is meer dat ik gewoon benieuwd ben naar het verloop. Ik lees er wel over, maar ervaringsverhalen zijn ook fijn. En.... Het biedt ook wat houvast om hier te lezen, het is allemaal zo verdrietig :' (

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb jaren geleden een curettage gehad (weliswaar om een andere reden) maar ik heb ook geen nacontrole gehad.
    Ik heb een dag of 4 bloedverlies gehad en daarna niets meer. Ik heb wel heel veel last van de narcose gehad maar dat is persoonlijk natuurlijk. Mijn cyclus was direct daarna ook weer normaal, dus die 4 dagen bloedverlies waren mijn menstruatie zeg maar.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zo'n anderhalve week bloedverlies gehad. Geen pijn, hooguit een beetje een zeurend gevoel in de buik de eerste dag erna. En in het begin wel sneller moe dan normaal (door de narcose.) Het lichamelijke herstel ging snel. Emotioneel... Ander verhaal! In het begin leek het wel te gaan, maar na een maand of drie toch een flinke terugslag gehad. Wees niet bang om te rouwen en neem daar ook echt je tijd voor, zou ik je willen adviseren. (Ook al weet ik zelf niet zo goed hoe dat moet. :()

Veel sterkte!

6. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Vind het raar dat je geen nacontrole hebt.het is toch wel weer even een ingreep en je blijft zo onzeker.ik ben vorige week gecurreteerd en heb 25 juli een nacontrole.ik wil dan een inwendige echo zodat ik weet dat er niks is achtergebleven.gewoon na een tijdje bellen en zeg dat je het niet vertrouwd en toch graag even wilt laten kijken of je schoon bent.heel veel sterkte meid met dit verlies.het is niet niks.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel een nacontrole gehad, maar geen echo hoor. Die controle had even goed telefonisch gekund. Er is geljk tijdens de curretage gecntroleerd. (En op basis daarvan nog meer weggehaald en toen nogmaals d.m.v. echo gecontroleerd.)

8. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Gyn zei dat deze controle ook inderdaad tijdens de ingreep gedaan is. Ik bloed overigens minimaal, na vanmiddag flink wat te hebben verloren. Gewoon, alsof het de een-na-laatste-dag van de menstruatie is.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, zo was het bij mij ook. De eerste avond (eerste uren na curretage) echt veel bloedverlies. Vergelijkbaar met na de bevalling. Maar de dagen erna heel weinig bloedverlies gehad. Vooral bruinverlies. En na een paar dagen bruin, ineens toch weer wat helder bloed en daarna weer bruin.

De eerste menstruatie was trouwens ook veel lichter dan normaal,wat bloeden betreft. Tijdens de periode tussen eisprong en menstruatie had ik de eerste maanden wel meer last.

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Heel veel sterkte!! :(

11. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier veel last van de narcose gehad na curettage, tot zeker een week na de operatie. Duf, duizelig, wazig zien... Dat viel me toen erg tegen.
    Verder heb ik een halve week een heel gevoelige baarmoeder gehad. Het voelde (inderdaad) alsof de binnenkant er uit geschraapt was.
    Het bloedverlies was gelijk aan een menstruatie, ook hier meteen weer een normale cyclus.

Na de curettage vond ik het moeilijker om verder te gaan dan na de mk's die volgden. Vooral vanwege de kunstmatigheid van de ingreep: 'zwanger' de ok in, leeg er weer uit.

Succes met je herstel, lichamelijk en emotioneel.

12. Elisah

Elisah Niet meer actief

Oh meid wat rot!! Ik heb vorig jaar een curettage gehad en heb ook geen nacontrole gehad, vond dat toen ook raar. Maar ik herstelde heel snel en na een paar dagen was het bloedverlies al over.
    Heel veel sterkte verder. Liefs

13. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    ...toch nog een natraject door de nasleep hiervan: heb een infectie opgelopen tijdens de ingreep:(

Lig nu met hoge koorts en veel pijn in bed. Gelukkig wel met een ab-kuur en een rits afspraken in het zkh :'(

14. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Hè bah, Een infectie erbij.

Wens je nogmaals veel sterkte lichamelijk maar vooral emotioneel!
    Knuffel!

15. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik ben een slecht voorbeeld. Bij mij hadden ze de curettage niet goed uitgevoerd, werd met koorts opgenomen en toen bleek er restweefsel te zitten. Nogmaals gecuretteerd, bleek alles zo vast te zitten dat het met "grof geweld" moest.
    Door die twee curettages was alles zo beschadigd dat ik later dat jaar geopereerd in het Spaarne Ziekenhuis moest worden aan verklevingen (syndroom van Asherman, dit is een vrij onbekende aandoening, de meeste gynaecologen zijn er niet goed mee bekend en dus ook niet zo goed in herkennen/behandelen).

Deel Deze Pagina