Kelder

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hey meiden,

Even een vraagje. Wie weet is dit normaal. Ik heb werkelijk geen idee.

Ik ben mijn kelder aan het opruimen.
    Je weet wel, zo'n kleine met 3 treden naar beneden.

Deze is het wat groter dan in andere huizen. Hij loopt door onder het toilet.

Nu ben ik m aan het opruimen en valt het me op dat de spullen die er staan vochtig zijn. Niet nat maar vochtig.
    De grond en het plafond zijn droog.
    Maar de muur tegen de kruipruimte aan is vochtig. Zitten wat zwarten vlekken op en op sommige plekken laat de stuc los.

Is dat normaal in een kelder?

De verhuurder is maandag pas weer bereikbaar. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit niet iets nieuws is.

Als alleenstaande red ik me prima zonder man. Maar op dit soort vlakken (en soms ook andere vlakken ;)) mis ik soms wel wat mannelijk inzicht.

Alvast bedankt!

2. Evanesco

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Angel1980 vindt dit leuk.
  4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dat kan gebeuren als er grondwater bijv tegen de muren staat. Wat je kan doen is alvast de spullen eruit halen. Dan kan de verhuurder even kijken als daar iemand van langs komt. Ik weet verder niet of die het dan oplost voor je.

Wat ik zelf zou doen;
    Muren goed schoonmaken met bleek. Dat zwarte is namelijk schimmel.
    Daarna behandelen met een schimmel dodend middel tegen vochtdoorslag.
    Bijv dit;
    Erg goed laten drogen. Evt een ontvochiger neerzetten (kun je huren bij Gamma etc).
    En daarna verven met bijv betonverf.

Angel1980 vindt dit leuk.
  5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Onze kelder (tussenwoning) is ongeveer hetzelfde. Een beetje schimmelig, muffig. Dingen die ik bijvoorbeeld een jaar onderin de kelder laat staan, daar komt gegarandeerd schimmel in/op.

In de winter is de kelder keurig droog, want de kachel van de buren zit direct tegen de ene keldermuur. Dus droog is ie dan wel, maar koel niet. :rolleyes:

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hadden in ons oude huis een kelder en die was ook vochtig. Nu gebruikten we die niet dus was het geen probleem. Toen we de verkoop om de planning hadden heeft mijn man hem opgeknapt en we hadden er een elektrisch kacheltje in om hem droog te houden. Die draaide dan 2x per week een uurtje ofzo. Die zwarte plekken zijn idd schimmel. Onze ervaring is wel dat je die dure speciale verven kan smeren wat je wil maar als je verder geen maatregelen neemt, zoals vochtvreters of een kacheltje, het niet zal helpen om het vocht en schimmel vrij te houden.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Klopt. Idealiter zorg je ervoor dat er een luchtstroom in zit. Dus ventilatieroosters schoon maken en daar geen spullen voor zetten. En sowieso 1 of 2 vochtvreters neerzetten. Ik haal ze bij de Action en de navulling ook.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    nee, je moet je verhuurder informeren :) Niet zelf gaan lopen klussen/schoonmaken voordat hij is langsgeweest (of je moet er goede foto's van maken vooraf).

Syane en Evanesco vinden dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Niet meer actief

houdt er rekening mee dat je meestal niet zomaar wat op de muur kan strijken. Kelders zijn meestal behandeld met speciale verf om het vocht buiten te houden. Ga je hem latexen kan het zijn dat je kelder lek raakt en onder water komt te staan.

aldus mijn schoonvader die dat dus eens heeft gedaan. Zijn kelder stond compleet blank.

Moet je ook maar net weten.....

Angel1980, Ysabella en Evanesco vinden dit leuk.
  10. Evanesco

Ik ga er nu ook vanaf blijven.

Bel maandag de woningstichting wel. Dan moet er maar even iemand komen kijken.

Ik heb er echt maanden over gedaan voordat ik mezelf zover kon krijgen de kelder schoon te maken. Zat helemaal vol met spinnen en pissebedden :eek:

Zal er van de week weer in moeten voordat de monteur komt :(

11. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Dat is aardvocht volgens mij en dat ‘mag’ maar zou bij een huur woning zeker het even laten checken!:)

Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina