Aankomende zondag willen we wat buren uitnodigen om voetbal te kijken onder het genot van broodje hamburger en een drankje. Nu wil ik zelf de burgers maken, dit heb ik al vaker gedaan maar nog geen succes recept gevonden. Wie heeft er een lekker recept voor burgers? Het mag niet met varkensgehakt zijn, aangezien we geen varken eten.
Mager rundgehakt Uien Kerriepoeder Peterselie fijn gesneden Zout Zwarte peper De ui(en) raspen, goed laten uitlekken en daarna mengen met het gehakt, peterselie en de kruiden.
Ik gebruik altijd een recept van Julius Jaspers uit ‘Smart BBQ’. Heel simpel en heel lekker: 1 kilo rundergehakt 50 gr sjalot, fijngesnipperd 20 ml oestersaus 20 gr ketchup 1 ei Alles mengen en evt. op smaak brengen met zout en peper (de oestersaus is al zout dus dat voeg ik nooit toe). Dan nog 3 uur in de koelkast laten voor een betere binding.
Je hebt van knorr een zakje kofte kruiden. Ligt vaak bij de buitenlandse producten. Deze kruiden, samen met een fijn gesneden uitje kneden door het rundergehakt. En dan bakken of grillen of bbqen.
Beetje gekruid paneermeel Rozemarijn Tijm Knoflookpoeder Paprikapoeder Chilipoeder Gemberpoeder Voor het bakken nog een beetje zout en peper er op. Op het broodje een plakje ham leggen, cheddar op de gebakken burgers en op het broodje, bovenop de burger nog een gebakken ei en curry en mayo en ui. Zo vind ik ze het lekkerst. Tomaatje en sla zou ik ook nog wel erg lekker vinden maar dan ben ik de enige die dat wil dus de rest kan weg. Gebakken spek er op is ook erg lekker
Kilo gehakt Fijn gesnipperd uitje Fijn gesnipperde bieslook (hebben wij in de tuin staan) 2 zakjes gehaktkruiden van de silvo
Ham en spek eten wij niet. Ik doe vaak cheddar, gebakken eitje, augurk, sla, tomaat, ui, curry en mayo erbij op. Helemaal lekker is nog wat dorritos.
Rundergehakt Zout/peper Ui Knoflook Worcestersaus Paneermeel Alles naar smaak toevoegen. Kan ook nog een ei voor de binding toevoegen, maar ik vind dat persoonlijk niet lekker. Garnituur: Hamburger broodjes Cheddar laten smelten Sla Tomaat Rode ui Augurken plakjes Mayo/ketchup/curry of burgersaus van Calve
Ik vind deze lekker, met lamsburgers van de slager (die we in de lengte halveren anders zijn ze te dik voor naan). Ook lekker met gewone knoflooksaus: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R387364/naanbrood-met-gegrild-lamsvlees-avocado-en-munt
Wij maken ze zelf voor op de bbq. houden ze heel basic maar zijn erg lekker. ( En dan op een broodje met sla, augurk, chedder en een beetje saus ) Recept voor een kilo. 1000 gram gehakt 100 gram paneermeel 10 gram zout peper naar smaak Maken hamburgers van ongeveer 100 gram per hamburger.
Ik maak vaak deze, een soort beef wellington maar dan in de hamburgervariant hamburger maar net wat anders en echt heel erg lekker! Altijd een succesnummer en je kunt ze van te voren voorbereiden zodat je ze alleen maar hoeft te bakken. De ideale feestsnack! (De bacon laat je dan uiteraard weg of vervang je voor 'nep'bacon) https://www.24kitchen.nl/recepten/bakery-burgers