Hallo allemaal, de titel zegt het al, ik heb een peesontsteking in de pols. heel vervelend en pijnlijk. van de week kreeg ik uitgelegd dat dit vaker gezien wordt bij jonge moeders. het zal over moeten gaan door rust, waarvoor ik een brace gekregen heb. alleen valt het niet mee om mijn zoontje te verzorgen met die brace. Wie van jullie heeft dit ook gehad, en wat zijn jullie ervaringen? of heb je misschien tips? groetjes, regenboog
Ja onder mijn voet.. Moest toen diclofenac slikken ( dat mag jij nu niet).. en rust idd. Veel is er waarschijnlijk niet aan te doen..
Inderdaad een ontstekingsremmer slikken, ibuprofen bijvoorbeeld. Ook als je borstvoeding geeft, mag dat gewoon.
Wat toevallig dat ik je topic tegenkom. Ik ben er (nog) niet mee naar de ha gegaan maar weet bijna zeker dat ik er ook last van heb. Sinds de geboorte van mn zoontje is mn pols steeds meer pijn gaan doen. Aan de zijkant van de pols, ad duim kant. Er zit daar ook een dikkere bobbel. Denk door het optillen en dan draaien om bijvoorbeeld op commode neer te leggen. Ik kan hem niet met die hand onder zn oksel pakken, met mn duim ad voorkant en rest van de vingers ad achterkant, zeker een draaibeweging gaat dan niet meer. Zelfs een theezakje uit de verpakking halen doet al pijn. Heb zelf wat rondgelezen en draag nu een brace. Met optillen ondersteun ik nu zn kontje met mn goede arm, waardoor de pijnlijke pols niet zoveel hoeft te doen. Als manlief thuis is, laat ik hem zoveel mogelijk tillen. Voeden enzo zoveel mogelijk met kussens en in het badje heb ik zo,n ligstoeltje gezet, zodat ik m niet hoef vast te houden. Zn beentjes hou ik omhoog met mn onderarm, en met goede hand verschoon ik. Welke brace heb je? Ik heb een sportbrace en kan daar best veel mee, al is het een beetje behelpen. Ik vroeg me af of koelen misschien een optie is? Is daar iets over gezegt? Helaas is rust het enige wat helpt. Je kunt er ook een spuit in krijgen maar dan nog moet je m ontzien.
Ik heb een speciale brace, aan gemeten door de handtherapie. Mijn fysio gaf aab dat koelen wel kan helpen.