Mijn cylcus is erg onregelmatig na het stoppen met de pil afgelopen februari. Er zit geen enige logica in! Ik snap wel dat je pas na een jaar proberen naar de dokter kan gaan. Maar geldt dat ook in het geval van een onregelmatige cyclus? Liefs
Als je een ontzettend onregelmatige cyclus hebt kun je al eerder dan een jaar gaan, maar waarschijnlijk zegt je huisarts dat eerst de hormonen uit je lichaam moeten zijn. Dit kan best wel een half jaar duren. Maar waarom niet gewoon even je huisarts bellen? Ze werken allemaal anders, wie weet laat de jouwe je wel nakijken! Succes
Het kan ongeveer een halfjaar duren voordat je lichaam op regel is na pilgebruik. Als het daarna nog zo onregelmatig is, zou ik naar de huisarts gaan. Succes!
De eerste maanden kan het inderdaad onregelmatig zijn. Is 24 je leeftijd? De meeste huisartsen zullen bij jonge vrouwen niet zo heel snel een medisch onderzoek aanbevelen. Je zou (als het over een half jaar nog steeds zo onregelmatig is) eens telefonisch om advies kunnen vragen. Op dit moment zou ik me nog geen zorgen maken. Maar ik snap dat jet vervelend voor je is!
Ik was toevallig van de week bij de huisarts om iets anders.. En ik dacht vraag ook gelijk over mijn ongi... Ik heb sinds het stoppen van pil nog helemaal geen menstruatie gekregen (ik ben 29aug gestopt, wel stopweek gehad). Mijn huisarts zei dat ik als ik na een halfjaar nog niet ongesteld was geworden ik nog maar eens langs moest komen, maar dat ik me opzich nog geen zorgen hoef te maken.. En dat het wel jaar of langer kan duren voor je een normale cyclus heb, dus ik denk dat ze jou ook nog wel naar huis zullen sturen.. van kijk het nog maar even aan, maar je kan altijd even langs gaan en advies vragen.. misschien krijg je wel een goed advies of word in iedergeval even gerust gesteld.. dat vond ik wel fijn!! Succes ermee...
Hey! Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad 24 jaar. Ben nu al iets meer dan 8 maanden gestopt met de pil, maar ik ben destijds aan de pil gegaan omdat ik onregelmatig was en lange bloedingen (2 weken!).....Nu heb ik die lange bloedingen niet meer, maar wel dat onregelmatige. Ik zal van de week eens bellen al mijn huisarts een telefonisch spreekuur heeft! Mijn moeder is een DES dochter en over de 3e generatie is vrijwel nog niets bekend. Het is wel niet erfelijk, maar het knaagt wel! Liefs
Ik heb sinds de bevalling van Tim geen pil oid meer gebruikt omdat ik geen hormomen in m'n lijf wilde omdat we wisten dat we toch nog een 2e kindje zouden willen. Nu zijn we daar inmiddels een half jaar voor bezig en ik heb morgen een afspraak bij de ha, op advies van de ass zelfs. Nu ben ik 32 en het verhaal van ontpillen heb ik dus niet, heel andere situatie maar ik zou zeggen maak gewoon een afspraak met de ha en bespreek je vragen -al zullen ze misschien verder nog weinig doen- dan heb je daar iig duidelijkheid over. Succes!
Als ik jou was zou ik naar de huisarts stappen. Je bent al acht maanden van de pil, maar belangrijker je was voor je aan de pil ging al onregelmatig het lijkt me dan niet logisch dat je nu zou moeten gaan afwachten of je dat wel een keer gaat worden. Ik begrijp heel goed dat het je niet lekker zit dat je moeder een DES dochter is ookal is dat misschien/waarschijnlijk helemaal niet nodig. Praat er even met je arts over misschien weet hij meer misschien dat het je wat gerust stelt. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit blijft dat terug komen als je er niets mee doet. Ik hoop dat je vlug een mooie cyclus mag krijgen
Ik ben op mijn 25e ook meteen doorgestuurd naar de gyn, omdat ik niet ongesteld werd. Ik ben na een halfjaar naar de gyn gegaan. Zeker met je moeder als DES-dochter in combinatie met de lange bloedingen en onregelmatigheid, heb je een goede reden om langs de huisarts te gaan.
Meis, Als jij het gevoel hebt dat je naar de huisarts wilt dan maakt het niet uit of je nou 8 maanden of een jaar bezig bent. Kijk na een half jaar kan ik me voorstellen dat ze je weer weg sturen. Maar je kan het altijd aankaarten. En dan kijkt je huisarts hoe hij jou kan helpen, dat is zijn werk. Wij zijn na 9 maanden naaar de huisarts gegaan (afgelopen januari). En we zijn erg blij dat we dat gedaan hebben. Kon namelijk alleen via ICSI zwanger worden. Ik weet als geen ander hoe erg het is als je iets wat je heel graag wilt niet kan..... Veel succes, en ik zou zeggen gewoon gaan!
Hi meis, Zelf had ik wel een regelmatig cyclus voordat ik ging stoppen. Na 3 maanden stoppen begon bij mij de onregelmatigheid ineens. Daarnaast enorme krampen etc. Ik ben wel vrij vlug naar de ha gegaan, gewoon omdat het me niet lekker zat. Inmiddels loop ik bij de gyneacoloog. Echo vorige week gehad die was wel goed en morgen afspraak met de gyneacoloog zelf. Erg spannend maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zit. Alleen die onregelmatigheid is zooooo vervelend. Je weet gewoon nooit of je een eisprong krijgt en zo ja wanneer. Echt timen lukt dan ook niet echt goed en daar maakte ik me wel zorgen om. En om nu echt elke dag van de maand te vrijen, dat gaat mij echt niet lukken. Daarnaast vind ik het fijn om te weten wanneer we vrijen omdat het 'moet' en wanneer we vrijen omdat we het gewoon fijn vinden Dit voorkomt echt onnodige druk op je seksleven! Maar goed, als jij je er niet lekker bij voelt en geruststelling nodig heb, vraag die gewoon aan je huisarts! Een jaar wachten kan natuurlijk ook maar er zijn genoeg redenen bij jou om het gewoon eens te laten checken! Succes ermee, en hou ons op de hoogte!
Hallo! Ik heb zelf de gyn meteen gebeld, kon vrijwel meteen twee weken later op bezoek komen. Ik had ook een onregematige cyclus en blijkt dus na onderzoek geen eisprong. Ik ben erg blij dat ik die stap heb gezet. Ik zou gewoon zelf de gyn bellen. Mijn HA wilde mij niet doorsturen, maar ik ben blij dat ik gegaan ben! Liefs
Hey! Fijn dat jullie allemaal willen reageren! Maar is het niet zo dat je een verwijsbrief nodig hebt voor de gyn? Mijn menstruatie is, ALS ik het heb, ook erg pijnlijk. Ik moet zelfs een paracetamol innemen en dat terwijl ik niet zo kleinzerig ben hoor! Liefs
Hallo, Ik herken je twijfel. Ik was eerst na 34 en toen na 40 dagen ongi. Tussendoor ook nog een beetje verlies en nu zit ik op dag 61. Ik ben naar ha gegaan en mag door naar de gyn. Ik zei dat het me niet lekker zat ik wil gewoon weten of ik gezond ben. Als ik jou was zou ik dat ook doen. Stressen is ook niet goed en gezien je verhaal kan je ook endometriose hebben en dan kan je er maar beter vroeg bij zijn. groetjes Kitty
Ik was ook bang dat ik geen verwijzing zou krijgen want bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat ik perse een verwijzing nodig had. Gelukkig kreeg ik de verwijzing wel, dus nu afwachten wat de gyneacoloog ervan zegt. Gr. Cybi