De titel zegt het al;wie weet er een snel middeltje tegen constipatie? Ik word er echt helemaal gestoord van! Heb al iets gehoord van kiwi's,maar daar ben ik allergisch voor...
Op een nuchtere maag ('s morgens) een glas lauw water drinken. Maar daar heb je nu waarschijnlijk niet veel aan. Maar het helpt wel goed. Zoek anders eens met de zoekfunctie, want er zijn meer topic over geweest! Succes!
Idd dat glas water schijnt heel goed te zijn en hoe heten die dingen alweer die die oudjes eten...gedroogde pruimen ofzo.
Whoaaa idd Ninetje, heb k wel eens gehad ja, ik drink geen koffie normaal , noooooooit weer dus, dat is echt een kwestie van minuten haha, lekker sterk zetten
Nou, niet bij iedereen... zoals bij mij bijvoorbeeld En wat Maisy zegt: gedroogde pruimen... mijn moeder laat ze altijd eerst een nachtje 'wellen' in water, dus niet gedroogd...
Whahah Realtjuh, dan is jouw moeder dus een "oudje" (was trouwens hierboven niet zo tactisch geformuleerd, maar goed, ik zat te typen en denken tegelijk he
Als je echt nu een probleem hebt, kun je bij de apotheek microlax halen. Dat spuit je erin en dan komt je ontlasting los. maar dat is maar eenmalig natuurlijk, verder veel (water) drinken en vezels eten! Je hebt ook van die zakjes vezels, die je in water oplost, ben de naam even kwijt, maar die hebben ze ook bij de apotheek! Succes
Probeer eens: - glas lauwwater op nuchtere maag - peperkoek/ontbijtkoek - extra vezels toevoegen aan je toetje - volkorenbrood eten, geen bruin of witbrood - veel water drinken - activiatoetjes of drink - pruimen - granen - roosvicee lacto - kellogg's all-bran oid Als je er vaak last van hebt, je algehele voedingspatroon veranderen!
dat doe je ook niet zomaar inderdaad, maar als het echt vast zit en keihard is, dan is het minder pijnlijk dan een keiharde drol eruit te persen Maar ik zou ook eerst alle andere dingen proberen hoor, ik kreeg alleen uit haar berichtje een beetje de indruk dat ze een "acuut" probleempje had...
Zo'n microlax stelt écht niks voor! Dus dat is echt geen slechte tip. Wat ook kan is lactulose (apotheek). Succes.
Hoi meiden, Heb ondertussen een hoop sinaasappelsap achterovergeslagen en een paar bananen gegeten (had op inet gelezen dat dat helpt) Het is inderdaad een beetje een 'acuut' probleempje,heb er normaal nooit last van! Voelde me wel een beetje schuldig dat ik er hier direct over kwam klagen,maar was op dat moment echt gefrustreerd Nu voel ik de pijn niet echt meer.(pilletje genomen voor pijnlijke menstruatie,ook dat nog,grrrrrrrr) Dadelijk nog maar eens proberen....
Nou het is gelukt hoor! Hopelijk was dit maar voor een keertje... Jullie hebben geen idee hoe opgelucht ik ben!