Vaak drinken, vaak kort slapen, weinig wakker

Discussion in 'Borstvoeding' started by Danda, May 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danda

Danda Lid

May 27, 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie adviezen hebben.

Mijn zoontje van bijna 10 weken drinkt erg vaak en is daarna gelijk weer moe. Hij slaap daarna 45 minuten en heeft bij wakkerworden weer honger. Hierdoor is hij eigenlijk geen moment echt lekker wakker overdag. Ik geef borstvoeding op verzoek, maar dit heeft dus als gevolg dat ik tussen 6.00 en 20.00 7 tot 8 voedingen geef. 'S nachts krijgt hij 1 en soms 2 voedingen. Dan slaapt hij dus wel lang.

Komt dit jullie bekend voor en is het normaal voor een baby van 10 weken, of is dit iets waar ik iets mee moet? Hij is een vrolijk ventje en hij groeit verder goed dus daar ligt het niet aan. Maar voor mijn gevoel zou hij gewoon lekker wakker moeten zijn overdag en toch net wat langer moeten kunnen slapen? Het lijkt nu alsof hij te moe is om goed te drinken, daardoor snel weer wil slapen, maar ook weer snel wakker wordt omdat hij te weinig heeft gedronken.

Dank voor de suggesties!

2. Selcan

Selcan Actief lid

May 14, 2015
    315
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Het klinkt heel normaal hoor. Ik had rond dat termijn ook zo veel voedingen. Het kan even een regelperiode zijn. Ik wil je geen verkeerde informatie geven dus als je het echt niet vertrouwd altijd even na vragen bij het consultatiebureau. Ik denk dat zij ook zullen vragen of hij vrolijk/alert is overdag, jij geeft aan dat dat wel is. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Hoeveel tijd zit er tussen de voedingen?

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Met 10 weken wordt minimaal 8 voedingen per 24 uur aangeraden, meer is altijd goed. Dus wat betreft het aantal voedingen zit je goed!
    Mijn zoontje nam tot een week of 8 soms wel 20 voedingen op een dag. Was ook geen probleem. Te veel voeden kan niet met borstvoeding. Inmiddels (morgen 3 maanden) zitten we op tussen de 8 en 10 voedingen per etmaal. Hij drinkt wat langer en slaapt ook wat langer.

Baby's vinden vanzelf hun eigen ritme. Als je onzeker bent kun je altijd een keertje gaan wegen tussendoor, maar in normale omstandigheden (gezonde baby) weet een baby wel wat hij nodig heeft.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Klinkt heel normaal,dat deden ze hier ook op die leeftijd. Soms dronken ze snachts zelfs nog vaker.

Share This Page